בטון מוחלק חסרונות

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

עולם העיצוב עובר שינויים כל הזמן. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על קבלת ההחלטות העיצוביות במבנה ומחוצה לו ואחד מהם הוא היכולות הטכניות. עם השנים פותחו חומרים שונים אשר מאפשרים לנו לבצע יותר פעולות והם מרחיבים את הסגנונות העיצוביים בבית ומחוצה לו.

בטון מוחלק הוא אחד האמצעים אשר הופכים בשנים האחרונות לפופולאריים. אם בעבר אפשר היה לראות שיטת עיצוב זו רק במשטחים חיצוניים ועסקיים, היום הבטון נכנס לתוך המבנה ואפילו לתוך הבית. המראה שמתקבל בסיום העבודות הוא שונה מכפי שאנחנו רגילים לראות והוא מאפיין את העיצוב המודרני וסגנון ההיי טק.

מהו בטון מוחלק?

רגע לפני שנתחיל לבדוק את היתרונות ואת החסרונות של הבטון המוחלק, ראוי שנבחן במה בעצם מדובר. כולנו מכירים את הבטון המשמש כשכבת בסיס לעבודות שונות. כאן מדובר על בטון עשיר במלט וחול אשר עובר תהליך של החלקה ובסופו של דבר מקבל שכבת סילר שיוצרת הגנה מפני חדירה של נוזלים וחומרים אחרים.

התוצאה שנקבל היא של בטון מוחלק, ישר ומרשים. המראה שלו יכול להיות של בטון אפור ואפשר בשלב הגימור להוסיף לו צבעים נוספים. כדי להצליח לקבל את המשטח הישר והחלק, יהיה צורך לעבור עם מכשיר מיוחד בשם הליקופטר לאחר היציקה וליצור את ההחלקה. התהליך שונה מהנחת מרצפות ובעבודה נכונה הוא יכול להיות קצר יותר ואפילו זול יותר לעומת הנחת הריצוף.

בטון מוחלק חסרונות

בתהליך בניה, שיפוץ ועיצוב, נצטרך לקבל החלטות רבות אשר ישפיעו על הנראות של המבנה. עלינו להכיר את החסרונות של הבטון המוחלק כדי שנוכל לקבל את ההחלטה אם שיטה זו מתאימה עבורנו או לא.

עבודה כפולה במבנים קיימים

במידה והמבנה כבר עומד ויש בו ריצוף, יהיה צורך לפרק אותו לפני שאפשר יהיה לעבוד עם הבטון. מדובר בעבודה רבה אשר יכולה גם להיות יקרה בהשוואה להנחת ריצוף חדש על גבי הישן. במקרה שיש ריצוף, יהיה צורך לפרק אותו, במידת הצורך להשלים שומשום, ליישר ולהדק את השטח ורק אז לשפוך את הבטון ולבצע את פעולת ההחלקה והגמר.

עיצוב

עיצוב הוא עניין של טעם. יש שיראו בעיצוב מבטון כיתרון ואחרים יראו את המגבלות בצבעים ובאפשרויות. לכן, במידה ואנחנו רוצים לקבל מראה של ריצוף אבל רוצים לחסוך או ליהנות מהעוצמה של הבטון, לא בטוח שהתוצאה הסופית תמצא חן בעניינו. כמובן, אם אנחנו אוהבים את המראה האורבני של הבטון, זה יהיה יתרון מבחינתנו ולא חיסרון.

מגבלת תיקונים עתידית

כאשר אנחנו מסתכלים על בטון מוחלק חסרונות, זהו ככל הנראה החיסרון הגדול ביותר. אם נצטרך בעתיד לפתוח את הרצפה כדי לבצע תיקון תחתה, לא נוכל להסתפק בסדק בלבד. לעומת הטיפול בריצוף, מדובר בחיסרון משמעותי. יש להפעיל שיקול דעת ולבחון האם נוכל לטפל במערכות בצורה אחרת, לפני שאנחנו מתחילים בעבודה. לרוב ההמלצה תהיה שלא לשים רצפת בטון מוחלק בחדרים רטובים וחללים שתחתם עוברת מערכת האינסטלציה.

מגבלת משקל

זהו לא בדיוק חיסרון אלא מגבלה ביכולת להשתמש בבטון. עלינו לזכור כי לעומת האפשרות האחרת, של הריצוף, הבטון שוקל הרבה יותר. לכן, במידה ואנחנו רוצים לשנות את מראה הגג או שאנחנו עושים שיפוץ בדירה ומתחתינו ישנן דירות נוספות, עלינו לקבל אישור הנדסי לפני שאנחנו מתחילים לבצע את העבודה. מסיבה זו אפשר לראות כי הבטון המוחלק שימושי במתחמי חוץ, בתים פרטיים ובעסקים שהמבנה שלהם צמוד לקרקע.

טיפול

על אף שבסיום העבודה נניח שכבת סילר שתאטום את הבטון, יהיה עלינו לחזור על הפעולה אחת למספר שנים. הבטון המוחלק זקוק לטיפול ואי אפשר להתעלם ממנו. אם אנחנו זוכרים ומביאים בחשבון את הצורך בביצוע הטיפול, לא צריכה להיות כל בעיה ליהנות מהרצפה החלקה והמרשימה.

חומרים מזיקים

הבטון המוחלק יכול להיות רגיש לחלק מחומרי הניקוי. מומלץ להימנע מניקוי בעזרת אקונומיקה ולהעדיף חומרים עדינים יותר ושאינם חומציים. מומלץ כבר בתחילת הדרך לשאול כיצד נכון לטפל ברצפה או בקיר ולהשתמש רק בחומרים המתאימים לצורך הניקיון.

נטייה לסדקים

הבטון המוחלק נוטה להיסדק. מדובר בסדקים קטנים אשר אינם פוגעים ביכולת האיטום, אך מי מאיתנו שלא רוצה לראות סדקים ברצפה או בקירות, יראה בכך חיסרון משמעותי. האיטום הראשוני מסייע לשמור על הבטון, אך אם לא נחזור על הפעולה אחת למספר שנים, יתכן שיופיעו סדקים ואי אפשר יהיה לתקן אותם לאחר שהם יתחילו לצוץ.

עיצוב בעזרת בטון מוחלק

על אף שאנחנו יכולים לקרוא על בטון מוחלק חסרונות שונים, אנחנו גם יכולים לראות איך הוא משתלב בשלל פרויקטים ומבנים. הבטון משמש למסעדות, מוסכים, שטחים ציבוריים וגם לבתים פרטיים. אין סוף לאפשרויות העיצוב ועתה כל שנותר לנו והוא לקבל השראה ולהחליט אם הוא יכול להשתלב גם במבנה שלנו וכיצד.

בטון מוחלק מעניק מראה מודרני ומרשים למבנה. לא מדובר רק על בטון שהתייבש אלא על בטון שעובר טיפול מדויק ומעניק תוצאה מעוצבת המתאימה למטרה שלנו. הטכניקה מתאימה לריצוף ולקירות. אנחנו יכולים ליהנות ממראה של רצפה חלקה, רצופה ואורבנית ויכולים לשלב את השיטה באחד או יותר מאחד הקירות במבנה.

היום אפשר לראות עיצוב קירות בבטון מוחלק בבתים פרטיים, מלונות, מסעדות, משרדים ועוד שלל מבנים. הקיר האפור מעניק תחושה עוצמתית. לבחירתנו, נוכל להחליק מספר קירות במבנה או להיצמד לקיר מרכזי ובולט ולבחור שהוא יהיה בכיסוי של בטון מוחלק.

האם הבטון המוחלק עומד לצאת מהאופנה?

כאשר אנחנו מחפשים מידע על בטון מוחלק חסרונות אנחנו יכולים לתהות האם מדובר בטרנד. עולם העיצוב מלא בטרנדים ועל אף שהם יכולים להיראות לנו יפים ומרשימים כאן ועכשיו, יתכן ובעוד מספר שנים נרגיש שמה שהיה "נכון" בעבר, מעייף אותנו היום.

שלא כמו טרנדים אשר מתחלפים תוך מספר חודשים או שנים, הבטון המוחלק נמצא בעולם העיצוב כבר למעלה מעשור ונראה כי האפשרויות העיצוביות רק הולכות וגדלות. אם בעבר מגוון הצבעים היה מצומצם וראינו רק את המראה האפור (בהיר יותר או פחות), היום אפשר לראות על הבטון דוגמאות שונות ומרשימות. כמו כן, ניתן לשלב צבעים וגוונים בגימור.

חנויות וקליניקות אשר נמצאות במקומות בשכירות עושים שימוש בשיטה זו כדי ליהנות ממראה אופנתי, מרשים וקצת שונה. בתכנון נכון אפשר להגיע לתוצאות מרשימות ולעיצוב שלא נמאס ממנו אף פעם.

קבלת הצעת מחיר לביצוע בטון מוחלק

הצעת המחיר לביצוע עבודות בטון מוחלק יכולה להשתנות בהתאם למספר פרמטרים. אם המקום חלק אפשר יהיה להתחיל בעבודה. אך אם יש במקום רצפה, נצטרך לפרק אותה ורק לאחר מכן להחליק את השטח ולשים את הבטון. יש לכך משמעות כלכלית בשל העבודה שנבצע. באופן טבעי יש לגודל של השטח יש השפעה על המחיר וככל שתידרש יותר עבודה ויידרש יותר חומר, כך המחיר יעלה.

החומר הנבחר ורמת הגימור ישפיעו גם כן על העלויות ועלינו לתאם ציפיות כבר בתחילת הדרך כדי לקבל הצעת מחיר שרלוונטית לציפיות שלנו. היחידה לשיפוצים תשמח לספק לנו הצעת מחיר לאחר פניה שלנו ומתן כל הפרטים על הפרויקט.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!