לימודי פיזיותרפיה או לימודי סיעוד

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

בכל רחבי הארץ, כל שנה ניגשים סטודנטים למוסדות ההשכלה הגבוהה במטרה לבחור מקצוע לחיים. כחלק מהחלטה זו מתלבטים רבים בין לימודי פיזיותרפיה ולימודי סיעוד, שכן למראית עין המקצועות קרובים ודומים מאוד. אז מה בעצם השוני ביניהם?

 

קצת מידע על המקצועות

●      לימודי פיזיותרפיה

המקצוע המגיע יחד עם לימודי פיזיותרפיה מאפשר פעילות בתחומי הטיפול, שיקום, הערכה פיזיקלית ותפקודית של חולים ודרושי טיפול, הדרכה למטופלים במטרה להגיע לאורח חיים בריא והענקת ייעוץ לפי הנדרש.

 

●      לימודי סיעוד

כחלק מלימודי סיעוד הסטודנטים מוכשרים להיות אחים\ות בבתי חולים שונים וכחלק מזה להעניק טיפול ראשוני לחולים שם, וכן לסעוד – כלומר לעזור בהחזרת איכות החיים ולספק טיפול שמטרתו השתקמות החולה עד חזרה לתפקוד – מטופלים לאחר אשפוז.

 

מה דרישות הקבלה לתואר?

הדרישות משתנות בין התארים. בקבלה לשני התארים חובת הסטודנט להיות עם בגרות מלאה, לעבור מבחן פסיכומטרי ובסופו של דבר גם לעבור ראיון קבלה. בקבלה ללימודי סיעוד יש להתאים לכל התנאים האלו ולעבור סף ציון מסוים של הפסיכומטרי, ציון מעט מעל הציון הממוצע. לעומת זאת, בקבלה ללימודי פיזיותרפיה דרוש סכם ציוני בגרות ופסיכומטרי של 600 ומעלה – ונדרש בנוסף סיווגי אנגלית ועברית גבוהים.

 

קצת על התארים…

שני התארים דורשים 4 שנות לימוד – במהלך שנים אלה על התלמידים לעבור לימודים עיוניים, מעשיים והתנסויות במחלקות השונות של בתי החולים. בעוד שלימודי פיזיותרפיה ניתן למצוא באוניברסיטאות ומכללות רבות ברחבי הארץ, המוסדות בהם לימודי סיעוד מצומצמים בהרבה והתואר אינו נפוץ במיוחד.

 

מה כוללים תכני הלימוד של התואר?

●      לימודי פיזיותרפיה

תוכנית הלימודים של התואר כוללת לימודים עיוניים ומעשיים, ומשלבת התנסויות שונות. כחלק מהתוכנית העיונית הסטודנטים עוברים קורסים שונים בנושאי מדעי היסוד ברפואה, לימודי פיזיותרפיה, קורסים בנושאי מדעי החברה וההתנהגות ועוד. כחלק מהתוכנית המעשית עוברים הסטודנטים קורסי לימוד בנושאי טיפולים אורטופדיים, נוירולוגיים, טיפול בפגיעות מערכת לב ריאה ועוד.

 

●      לימודי סיעוד

תוכנית הלימודים של תואר בסיעוד קבועה ולא כוללת קורסי בחירה. הקורסים העיוניים כוללים מידע על שלל מערכות והיכרות עם נושאים מעשיים גם כן: קורסים שונים באנטומיה, ביוכימיה וכימיה, מיקרוביולוגיה, פסיכולוגיה ולימודים הסובבים סביב תרופות וחישוב מינון.

 

מערך ההתנסויות במהלך התארים

שני המסלולים כוללים התנסויות קליניות המשלובות בלימודים העיוניים. כחלק מלימודי סיעוד, הסטודנטים יעברו הכשרות במחלקות השונות של בתי החולים, ביניהן – מחלקת מיון, יולדות, אונקולוגיה ושלל נוספות. ההכשרה תהיה כנותני תמיכה וכאחים\אות, כמו התפקיד הנדרש בסיעוד. ההכשרות אותן יעברו תלמידי פיזיותרפיה ספציפיות יותר למקצוע – התנסויות כלליות יחד עם התנסות במחלקות שיקום וגריאטריה, במסגרות שיקום לילדים, מכוני פיזיותרפיה ועוד.

 

לסיכום…

שני המקצועות מציגים יתרונות רבים יחד עם חסרונות, והבחירה במסלול הלימודים צריכה להיעשות בהתבססות על המידע המוצג. מקצוע הפיזיותרפיה מציג צלילה עמוקה יותר לנושא הממשי הזה, ובך גם תעסוקה ממוקדת יותר ופחות כללית מנושא הסיעוד, אך בלימודי סיעוד ניתן לגעת ביותר מערכות. הבחירה במסלול כלשהו תיעשה, כמובן, לפי נטייתו האישית של כל אחד והעדפתו למקצוע.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!