מהו ספק כוח?

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

ספק כוח הוא מכשיר חשמלי המספק כוח חשמלי במצב של עומס חשמלי. תפקידו העיקרי של ספק הכוח הוא להמיר זרם חשמלי ממקור למתח, לזרם ולתדר הנכון במצב של הפעלת העומס. כתוצאה מכך מכונין לעתים ספקי כוח ממירים חשמליים. ספקי כוח מסוימים יכולים להיות ציוד עצמאי נפרד, בעוד שאחרים מובנים במכשירי העומס שהם מפעילים, כמו לדוגמה ספקי כוח שנמצאים במחשבים שולחניים ובמכשירים אלקטרוניים. לכל ספקי הכוח יש חיבור כניסת חשמל, שמקבל אנרגיה בצורת זרם חשמלי ממקור, וחיבור פלט כוח אחד או יותר המספקים זרם לעומס. כוח המקור עשוי להגיע מרשת החשמל, כגון שקע חשמלי, התקני אחסון אנרגיה כגון סוללות או תאי דלק, גנרטורים או אלטרנטורים, ממירי אנרגיה סולארית או ספק כוח אחר. הקלט והפלט הם בדרך כלל חיבורי מעגל קווי, אם כי ישנם ספקי כוח מסויימים המפעילים העברת אנרגיה אלחוטית וללא חיבורים קוויים. באיזה ספק כוח כדאי לכם לבחור ומדוע? מהם היתרונות שכדאי לחפש ספק כוח כזה. הנה התשובה לפניכם.

החלוקה לתעשיות שונות

הבחירה בספק כוח מחייבת לדעת לאיזו תעשיה ולאיזה מגזר הוא מכוון. ישנם ספקי כוח המתאימים לתחום הרפואי או הקוסמטי. מדובר בספקי כוח המתאים לכלים לאבחון במרפאות ועד למכשירי לייזר המיועדים לטיפולים קוסמטיים. בתחום הרפואי, ישנם ספקי כוח שמיועדים למעבדה כמו למכשירי צנטריפוגה, דיאליזה והנשמה, משאבות לב או לחילופין למיקרוסקופים דיגטליים,

חשוב שספקי הכוח הללו יעמדו בתקנים רפואיים מחמירים ונוקשים, אך שגם יהיו בעלי יכולות גבוהות ותכנון מרובה יציאות, כשהמטרה היא להשיג גמישות רבה ככל האפשר. כמובן שמידת האמינות של ספק כוח כזה חייבת להיות גבוהה וכמובן תעדיפו שהם יהיו בעלי עמידות לשנים רבות.

מגזר אחר הוא המגזר הצבאי, כאן מדובר כבר בספקי כוח שיכולים לעבוד בתנאים קיצוניים וסביבה קשה, כלומר מצב בו אותם ספקי כוח יצטרכו לעבוד ללא מאווררי קירור, או בתנאים של אוויר מאולץ.

במקביל אליו נמצא המגזר התעשייתי אשר מציג מערך אתגרים מגוון ותובעני עבור מעצבי מערכות החשמל. כאן יש לענות על הצרכים הספציפיים של ציוד בקרה, מערכות אוטומציה שונות, וכמובן הרכבה ובדיקה תעשייתיים. אבל כאשר מדובר בתעשייה אין להתעלם מתעשיית ההי טק ומהצורך שלה בספקי כוח. באופן מפתיע ישנם שיקולים רבים בבחירת מתקן מרכז נתונים או ספק קולוקציה כגון מיקום, אבטחה ותמיכה. עם זאת, אחד הקריטריונים החשובים ביותר ולעתים קרובות  זה שמתעלמים ממנו בעת הערכת מרכזי נתונים הוא כוח. זהו האלמנט הקריטי המביא את מרכז הנתונים לחיים ושומר על תשתית ה- IT פעילה גם במהלך הפרעה. ספק כוח מתאים לתחום הזה יכול להיות ההבדל המשמעותי בביצועיו של מרכז הנתונים.

 

ספק כוח עבור תעשיית הדפוס וProgrammable dc power supply-

תעשייה נוספת שעבור יש צורך בספקי כוח היא תעשיית הדפוס. ולכל אלו שטוענים כי תעשיית הדפוס לכאורה הולכת ומצמצמת, כדאי שנזכיר כי שכיום עם מדפסות התלת מימד ברור יותר מתמיד הצורך בספק כוח מתאים. כן בדיוק עכשיו בזמן שניתן לייצר בלחיצת כפתור כל חפץ שנהיה מעוניינים בו, החל מצעצוע, בגד, נעל או שתלים רפואיים, מאכלים שונים ואפילו בתים למגורים.

לכאורה ישנם סוגים שונים של צורות הדפסה תלת מימדית, אבל הטכניקה אינה חשובה לגבינו, כי דבר אחד בטוח כל הטכניקות הללו זקוקות למקור כוח, וחייבות כדי לפעול להיות מצויידות בספק כוח מתאים. מאחר ואין כרגע ספק שטכנולוגיה זו עומדת להשפיע באופן ברור על העתיד של כולנו, הרי שמאוד כדאי שנכיר בעובדה שגם תחום הדפוס הוא מגזר בפני עצמו.

 

פתרונות שמתאימים עבור כל תעשייה ותעשייה

הוריזון אלקטורניקה מתמחה בייצור ספקי כוח המותאמים למערכות קוסמטיות המציעות חידוש וטיפול בעור, טיפול בצלקות או הסרת קעקועים ושיער, העלמת ורידים, כמו גם שאיבת שומן או טיפול בצלוליטיס ועוד. הייחודיות של ספקי הוריזון באה לידי ביטוי בהיותם ספקים ללא מאווררים, כלומר כאלו המותאמים לסביבתם השקטה של מרפאות, באופן המסייע להרגעת המטופלים ולשיפור חויית הטיפול שלהם.

השימוש בתחום הקוסמטיקה והרפואה באמצעות לייזר מחייבת אף הוא את הצורך בספקי כוח והוריזון נענתה לאתגר זה. במקביל לא מעט מכשירים רפואיים כגון מכשירי אבחון החל מאמ.אר.אי או סי.טי וכלה במכשירי אולטרה סאונד מחייבים שימוש של ספק כוח בשל עומסי האינרציה הגבוהים שלהם הדורשים דיוק ומהירות גבוה. כך גם ההדמייה התלת מימדית הדנטלית שדורשת שימוש בספקי כח עדינים, רגישים ושקטים.

כאשר מדובר בתחום הצבאי הרי שהפתרונות הקשוחים של הוריזון כוללים את סדרת אספקת החשמל הסטנדרטית ממשפחת COTS הטיטאן 4 והטיטאן 5 ועוד.

 

הוריזון אלקטרוניקה – חמישים שנה של הצלחה

את כל הפתרונות הללו ואחרים ניתן למצוא תחת גג אחד, והוא של הוריזון אלקטרוניקה שהחל משנת 1970 החלה לפתח, לייצר ולשווק ספקי כח ומערכות הספק המיועדים לסביבה קשיחה, לתחום הרפואיאו הקוסמטי וכמובן לתעשיית הדפוס ושוק הסמיקונדקטור ועוד.

החברה דואגת לייצר את מוצריה בתקינות מחמירה, והפתרונות אותן היא מציעה כוללים מוצרים סטנדרטיים ומוצרים התפורים לצרכיו של הלקוח. יחד עם זאת מתאפיינים פתרונות החברה בחדשנות טכנולוגית וכמובן באיכות גבוהה.

בהוריזון ניתן למצוא צוות מהנדסים מיומן הדואג לראיית כלל צרכי הלקוח, וכך מאפשרת החברה ללקוחותיה קבלת פתרונות יצירתיים ותחרותיים לשביעות רצונם המלאה. כמו לדוגמה השימוש בספקי כוח בעלי מתחים שונים באותו המארז, ובכך להביא לחסכון של כחמישים אחוז מנפח האחסון, הפחתת עלויות מערכות ההספק הכוללות, וכן לאפשר גידול עתידי בצורכי ההספק ללא כל צורך בשינוי החומרה וגם אפשרות לוויסות מערכות ההספק בהתאם לצרכים בפועל. בנוסף הצליח הפתרון הזה להביא להקטנת פיזור החום במערכת ולשיפור אמינותה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!