סגירת מרפסת קבועה או זמנית – מה מתאים לכם?

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

רבים מעוניינים בסגירת מרפסת, אם לטובת הגדלת שטח המחייה (בעיקר בדירות קטנות שכבר לא כל כך מתאימות לצרכים המודרניים) ואם לשם הוספת סטייל לשטח הקדמי (בעיקר במרפסות קרקע).

מהי הדרך הכי טובה לבצע סגירת חורף במרפסת?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם אתם מעוניינים בסגירה קבועה או סגירה זמנית רק לתקופת החורף (לפחות בשלב הראשון).

הבחירה הזו תשפיע לא רק על הפתרונות בהם תעשו שימוש, אלא גם על השאלה של קבלת היתר בנייה וכמובן על המחיר: סגירת מרפסת קבועה היא פרויקט גדול למדי ואילו סגירה זמנית היא עניין הרבה יותר פשוט, בהנחה שיש לכם כבר קירוי עליון למרפסת.

סגירת מרפסת קבועה עם פרגולה

סגירת מרפסת קבועה בדרך כלל מבצעים עם פרגולה הכוללת קירוי כלשהו או רעפים.

עם זאת, יש לסייג ולהדגיש שכיום יש גם פרגולות אלומיניום חשמליות עם אפשרות לפתיחת הגג. מכיוון שפרגולה זו עדיין נשענת על שני עמודים לפחות, ניתן להכניס אותה לקטגוריה של סגירת מרפסת קבועה.

על מנת להוסיף סגירה אסתטית מן הצדדים למרפסת מומלץ להשתמש בשילוב של פאנלים מזכוכית עם פרופילים מאלומיניום ודלת הזזה או אפילו דלת נפתחת. הזכוכית יכולה להיות זכוכית חלבית, זכוכית שקופה לגמרי או "אנטי סאן" (כך שהיא תסנן גם את קרני השמש בקיץ). יש אפילו זכוכיות מחוסמות וכמובן שניתן לשלב גם מנגנון נעילה.

חשוב שתדעו כי למרות שמדובר בבנייה מחומרים קלים, סגירת מרפסת קבועה עשויה שלא להיכלל ב"חוק הפרגולות" וכדאי מאוד לבדוק זאת לפני שמתחילים בבניה. בכל אופן, גם חוק הפרגולות לא פותר אתכם לחלוטין מהיתר הבנייה, אלא מדובר בהיתר בנייה מקוצר שבמהלכו עליכם להודיע לרשות המקומית על הקמת המבנה.

סגירת מרפסת זמנית

סגירת מרפסת זמנית בדרך כלל נעשית באמצעות סוכך נפתח כמו למשל סוכך זרועות או סוכך מרקיזה על מנת שבקיץ ובאביב ניתן יהיה להסיר את הסגירה בקלות.

סוכך זרועות לרוב מתאים יותר למרפסות עם מפתח יציאה גדול ואילו סוכך מרקיזה שצורתו חצי עיגול מתאים יותר למרפסות צרות עם מפתח יציאה קטן (לדוגמה, בדירות עליונות).

הבדים הטובים ביותר למטרה זו הם בד השמשונית ובד הדראלון, שני בדים המיוצרים בישראל ומספקים הגנה טובה מאוד בפני הגשם, אך גם בפני השמש, כך שהם אפקטיביים לכל ימות השנה.

הסגירה מקדימה ומן הצדדים בסגירת מרפסת זמנית מתבצעת בדרך כלל באמצעות סוככי מסך או סוככי צד. אלו יכולים להיות כיסויים פשוטים (כמו שרואים לעיתים במסעדות בהן רוצים להגן על היושבים נגד הרוח) או סוככים משוכללים יותר שנעים על גבי מסילה או כוללים "זיפר" שמאפשרים לפתוח ולסגור אותם באופן חלקי.

מכיוון שמדובר בסגירה זמנית, בדרך כלל אין צורך לבקש היתר בנייה.

שילובים נוספים

עד כאן החלוקה שלנו הייתה ברורה למדי, אך למעשה אין שום מניעה מלבצע סגירה שלא נכנסת בדיוק לאחת מן הקטגוריות הללו. לדוגמה, יש כאלו שבוחרים לשלב סוכך קבוע או פרגולה עם סוככי צד, ולעומת זאת כאלו שבוחרים לעשות שימוש במרקיזה שיכולה להיפתח עם סגירה קבועה מהצדדים (ישנם חוקיים עירונים מסוימים שלא מאפשרים להתקין סוככים קבועים במרפסות עליונות).

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!