קבלן שיפוצים בשוהם

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

רבים מתייחסים לתהליך של שיפוץ דירה כאל תהליך פנימי ופרטי שאפשר לעשות בו ככל העולה על רוחנו. במובנים רבים, זהו אכן המצב, אבל ישנם לא מעט עבודות שיפוץ שלגביהן תצטרכו לקבל אישורים גם מהרשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים וגם מאנשי מקצוע כמו מהנדס בניין. אבל את עבודות השיפוץ עצמן אתם בכל מקרה רוצים לבצע תמיד באמצעות קבלן שיפוצים. מה זה קבלן שיפוצים ובמה הוא שונה מאיש שיפוצים? אילו עבודות שיפוצים ניתן לבצע בסיוע קבלן שיפוצים? איך נכון לבחור קבלן שיפוצים? מה חשוב לבדוק בתהליך הבחירה של קבלן שיפוצים בשוהם? על מה חשוב להקפיד בחתימת הסכם העבודה? כמה זה עולה? את התשובות על שאלות אלו ועוד, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

קבלן שיפוצים בשוהם

קבלן שיפוצים או איש שיפוצים?

לפני שאתם שוכרים איש מקצוע שיבצע עבורכם את משימת השיפוץ בבית, במשרד או בכל מקום אחר, אתם רוצים להבין את ההבדל בין קבלן שיפוצים בשוהם ובין איש שיפוצים . ככלל, בישראל פועלים מאות ואלפי אנשי שיפוצים, שלמרבה הצער, חלק גדול מהם פועלים בצורה בלתי מורשית. המדובר באנשי מקצוע שעבדו בעבר בתחום הבניין והשיפוצים, רכשו ניסיון ומנצלים את היכולות שלהם בכדי להתפרנס, אך אינם רשומים כקבלני שיפוצים מורשים. אלו הם אנשי השיפוצים, שיכולים לעשות עבודה טובה ויכולים גם לא לעשות עבודה טובה ובמקרה האחרון לא יהיה לכם למי לפנות חוץ מאשר לתהליך משפטי ארוך, יקר ומייגע.

קבלן שיפוצים הוא למעשה איש מקצוע

שרשום כקבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון ומוכר כקבלן רשום על ידי הרשויות. לצורך קבלת המעמד של קבלן רשום, על הקבלן לעבור תהליך של לימודים רשמיים, מבחני הסמכה וכן לעמוד בשורה של קריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות הרלוונטיות. לאחר קבלת המעמד של קבלן רשום, אף קבלן כזה לא יסכן את המעמד הזה, מה שמבטיח לכם הלקוחות, שירות טוב, אמינות, עבודה על פי החוק וסיכון נמוך מאוד. בהתאם לכך, כאשר אתם מחפשים קבלן שיפוצים בשוהם, אתם רוצים בהחלט להקפיד על כך שמדובר בקבלן ושהקבלן שבחרתם מופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון.

 

אחרי שאמרנו את זה, אי אפשר להימנע מהעובדה שייתכן וישנו איש שיפוצים כלשהו שעליו קיבלתם המלצות ושגם מציע לכם עסקה טובה במחיר מוזל. במקרה כזה, עליכם לשקול בעצמכם את רמת הסיכון שאתם לוקחים על עצמכם ובכל מקרה לא כדאי לפנות לכיוון זה אם מדובר בפרויקט שהוא גדול יותר מאשר שיפוץ חדר אמבטיה, לבטח לא בפרויקטים שבהם מבוצעות משימות כמו הוספת מרפסת, הוספת ממ"ד וכדומה.

איך תבחנו הצעות המחיר שאתם מקבלים מקבלני שיפוצים?

ובכן, מן הסתם, כאשר אתם מחפשים קבלן שיפוצים בשוהם אחד הפרמטרים שתרצו לבדוק לפני הכל הוא המחיר. ואכן, אם תפנו למספר קבלני או אנשי שיפוצים ב תוכלו לגלות שהפערים בין ההצעות השונות שאתם מקבלים, יכולים להיות משמעותיים מאוד. יחד עם זאת, ההצעות האלה לא תמיד משקפות את מה שתשלמו בסוף התהליך ונסביר. בניסיון לקבל כמה שיותר עבודות, נוטים אנשי שיפוצים לתת הצעות ראשוניות מאוד זולות, המבוססות על סטנדרטים נמוכים של עבודה וחומרי גלם ושלרוב כוללות את המינימום הנדרש במשימה. או אז, לאחר ששכרתם אותם ומתחילה העבודה, פתאום אתם מגלים שאם אתם רוצים לבצע פעולה כלשהי, זה יהיה כרוך בתוספת מחיר, ושהמחיר שניתן לכם על הריצוף, ניתן לכם על הריצוף הזול ביותר ושתנאי העבודה בשטח מחייבים תוספת מחיר וכן הלאה. מכל אלה אתם כמובן רוצים להימנע ולשם כך חשוב מאוד לעבור את התהליך של בחינת הצעות מחיר בצורה שקולה ומחושבת.

קבלן שיפוצים מומלץ בשוהם

כדי להבטיח שהצעות המחיר שאתם מקבלים הן מקיפות וסופיות, אתם רוצים להקפיד על מספר אלמנטים. א' כפי שאמרנו קודם לכן, אתם רוצים לעבוד אך ורק עם קבלנים רשומים, שמחויבים של סטנדרטים מינימליים של עבודה עם לקוחות, אם כי אין בכך לומר שקבלנים רשומים לא עושים לעיתים "תרגילים" שמהם אתם רוצים להימנע. ב' מה שאתם באמת צריכים לעשות זה לתכנן את השיפוץ שאתם רוצים לבצע בסיוע אדריכל או מעצב פנים, לגבש תכנית שיפוצים ומפרט טכני ואז לפנות אל כל קבלן שיפוצים בשוהם, שאותו אתם בוחנים, ולבקש הצעת מחיר אחד לאחד על פי המפרט שסיפקתם. לאחר קבלת ההצעות אתם רוצים לוודא שההצעות שניתנו לכם אכן מציינות במפורש את כל המפרט הטכני שלכם ושהמציע מתחייב לסופיות המחיר. או אז, גם תוכלו לבצע השוואה נכונה ויעילה בין ההצעות השונות שקיבלתם, שכן כולן מתייחסות בדיוק לאותו המפרט.

על מה חשוב להקפיד בחתימת הסכם עבודה עם קבלן שיפוצים בשוהם?

אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשותכם בתהליך של בחירת קבלן שיפוצים בשוהם הוא הסכם העבודה, ואין פה טעות. אל הסכם העבודה שאתם חותמים על הקבלן אתם רוצים להתייחס לא רק כאל מרכיב משפטי שמעגן את ההתחייבויות של כל צד בעסקה, אלא גם כאל כלי צרכני לבחירת הקבלן. בהסכם עבודה עם קבלן שיפוצים ישנם כמה וכמה אלמנטים שאתם רוצים לעגן ובכלל זה לוחות זמנים, התחייבות למפרט, התחייבות להצעה, התחייבות לעבודה על פי חוק, הוצאת היתרי בנייה על פי הצורך, עבודה עם קבלני משנה רשומים בלבד, עיגון הזכות שלכם לבצע בדיקת בדק בית בתום הפרויקט וחובת הקבלן לתקן את כל הליקויים שנתגלו בבדיקה ולבסוף גם עיגון של מודל תשלומים מדורג לפי אבני דרך, במסגרתו התשלום לקבלן מבוצע בשלבים, בהתאם להתקדמות הפרויקט כשהתשלום האחרון נמסר לו רק לאחר שאתם נתתם אישור סופי לפרויקט.

קבלן שיפוצים בשוהם

העניין הוא שישנם קבלני שיפוצים

ובמיוחד אנשי שיפוצים שאינם קבלנים, שפשוט לא יסכימו לחתום לכם על הסכם כזה ועם אנשי השיפוצים האלה אתם לא רוצים לעבוד. קבלן שיפוצים בשוהם הוא לא סופרמן והוא לא יכול להתחייב לדברים שלא ניתן להתחייב אליהם. אבל קבלן שיפוצים מקצועי מבין את הצורך שלכם לעגן את כל הזכויות שלכם בפרויקט שאתם מוציאים עליו עשרות ומאות אלפי שקלים ויסכים בדרך כלל לכל הסעיפים אותם פירטנו לעיל, גם אם יבקש להכניס סייגים שונים שאת מידת ההיגיון בהם אתם יכולים לבדוק בקלות. בכל מקרה, אם הקבלן שולל מכל וכל את התנאים האלה, אתם לא רוצים לעבוד איתו.

https://www.youtube.com/watch?v=SugWt_V6Eck

בהתאם לכך, כאשר אתם ניגשים למשימה של חתימת הסכם עבודה עם קבלן שיפוצים בשוהם, אתם לא רוצים להיות בתוך אווירה שהעניין מולו כבר סגור ורק צריך לחתום, אלא להבין שאתם עדיין בתהליך הבחירה והכל תלוי באופן בו יגיב הקבלן להסכם שעליו תרצו להחתים אותו. כפי שאמרנו קודם לכן, לא כל שיפוץ חדר אמבטיה צריך להיות כל כך מסובך, עם הסכמים מורכבים ועם תהליכי בחירה ארוכים, אבל כאשר מדובר בפרויקט שיפוץ נרחב, שדורש גם היתרי בניה, שכולל הרחבות או שינויים בשלד הקיים ושהעלויות שלו הן מן הסתם גבוהות מאוד, כל זה צריך לבוא לידי ביטוי גם בהיקף המאמץ והרצינות שאתם משקיעים בבחירת קבלן שיפוצים בשוהם ולא יהיה זה נכון מבחינתכם לברוח מזה.

אילו עבודות ניתן לבצע בסיוע קבלן שיפוצים?

ובכן, קבלן שיפוצים רשום יוכל לבצע עבורכם את כל עבודות השיפוץ שאתם רוצים לבצע בביתכם, ולא משנה מהי עבודת השיפוץ הנדרשת. קבלנים מקצועיים בדרך כלל אינם מבצעים את כל העבודות בעצמם, אלא שוכרים אנשי מקצוע מומחים ומוסמכים. כך למשל, עבודות תשתית חשמל צריכות להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך שאותו יביא קבלן השיפוצים. עבודות גבס גם הן צריכות להתבצע על ידי מומחה גבס. כשמדובר בעבודות הקשורות לשלד המבנה, כמו למשל הוספת מרפסת, שבירת קיר, ניסור בטון, הוספת קיר, בניית ממ"ד וכדומה, על הקבלן לבצע את כל הפעולות הנדרשות מסביב לרבות הוצאת היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית, הזמנת מהנדס קונסטרוקטור וקבלת אישור חתום לביצוע השינויים וכן הלאה. שימו לב שגם את האלמנטים הללו חשוב מאוד לעגן במסגרת הסכם העבודה.

בסך הכל, קבלן שיפוצים בשוהםהוא איש המקצוע שאותו אתם מזמינים לביצוע כל שינוי מבני או שינוי אסתטי בבית שלכם. אתם רק צריכים לוודא שהקבלן הזה לא מציע לכם שירות של ידי זהב שעושות הכל מהכל, אלא עובד בצורה מקצועית ונכונה עם אנשי מקצוע מומחים כל אחד בתחום שלו.

מה עושים אם הקבלן נוטש באמצע העבודה?

ובכן, קבלני שיפוצים לא נוטשים עבודה באמצע וכדאי לעצור את המיתוס הזה שמלווה אותנו כמו צל ברקע. אי אפשר להתעלם מכך שישנם מקרים בהם קבלן שיפוצים נטש את הפרויקט באמצע והשאיר את הלקוח עירום מכאן ומכאן, אבל תופעות כאלה אפשר למצוא בכל תחום ובעל ענף כלכלי והן לא שכיחות יותר בענף השיפוצים מאשר בכל ענף אחר. יחד עם זאת, שיפוץ דירה הוא בהחלט מהלך שבו משקיע הלקוח כסף רב מאוד ולכן במקרה כזה, כדאי מאוד שגם הסיכון לנטישה כזאת יהיה מינימלי עד כמה שניתן.

הדרך הטובה ביותר להתמודד

עם מצב כזה היא למנוע אותו מלכתחילה, ואת זה תוכלו להשיג כאמור באמצעות א' עבודה עם קבלן שיפוצים בשוהם שהוא קבלן רשום בלבד וב' באמצעות עיגון מודל תשלומים מדורג לפי אבני דרך, כך שהמפסיד העיקרי מנטישה כזאת יהיה הקבלן עצמו ולא אתם. אם תקפידו על שני אלה, הסיכוי שתתקלו בסיטואציה של נטישת קבלן היא נמוכה מאוד וגם אם כן, עדיין לא בטוח שתחוו נזק כלשהו פרט לעוגמת הנפש הכרוכה באירוע כזה.

אם לא הקפדתם על צעדי מניעה נדרשים, לא תהיה לכם שום ברירה אלא להיכנס להליך משפטי ארוך ומייגע שבסופו, ניתן לקוות, תקבלו את הפיצוי המגיע לכם, אם כי במרבית המקרים, אל לכם לבנות על כך. מכל הסיבות האלה, כאשר אתם מבצעים פרויקט שיפוצים בבית שלכם, אתם רוצים להבין את המעמד ואת הסיכונים ואתם רוצים לפעול בצורה שקולה וקרת רוח בכדי להבטיח את האינטרסים שלכם בפרויקט. בפרויקט שיפוצים אנחנו לא מדברים על החלפת ריצוף, על שיפוץ אמבטיה או על שיפוץ החשמל בבית, שגם במקרים אלה חשוב מאוד לנהוג בצורה שקולה ומחושבת. יחד עם זאת, אנחנו בהחלט מדברים על פרויקטים נרחבים שכרוכים בשינויים מבניים, שמתפרשים על פני שטח נרחב של הבית, שכוללים עבודות במעטפת החוץ של המבנה ושבסך הכל העלות שלהם יכולה להגיע ליותר ממאה אלף שקלים. במקרים אלה, אתם בהחלט רוצים להשקיע את המאמץ הנדרש בבחירת קבלן שיפוצים בשוהם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!