שיפוץ אמבטיה

חדר הרחצה שונה במהותו מכל חדר אחר בבית. הוא מתאפיין בשלל מערכות, כלים וברגע שאנחנו רוצים לשפץ אותו אנחנו צריכים להביא בחשבון מרכיבים רבים. תהליך שיפוץ אמבטיה יכול להיות מרגש והתוצאה בהתאם, עלינו רק לשים לב לבחירה נכונה של אנשי המקצוע, משלב התכנון ועד לסיום העבודה.

בין אם השיפוץ הוא חלק מתהליך גדול יותר בבית ובין אם תכננו לשפץ רק את החלל הנוכחי, המדריך הבא יהיה לנו לעזר רב.

לפני שנצא לדרך – לדעת מה עומד לפנינו

החלום לשפץ את החדר ולקבל מראה חדש וסביבה נוחה יותר יכול להפוך למציאות, אך עלינו לדעת מה הוא כולל. שלא כמו שינוי שאנחנו עושים בחדרי השינה או אפילו בסלון, בהם יכול להיות שנשבור קירות, נעביר עוד נקודות חשמל ורוב הפעולות יגעו בפן האסתטי, במקרה של חדר האמבטיה נכנסת מערכת אחת נוספת וחשובה והיא מערכת האינסטלציה.

במידה ואנחנו מתגוררים בבית ישן כדאי שנחשוב לנצל את ההזדמנות ולהחליף גם את הצנרת הנוכחית. אנחנו נצטרך ככל הנראה להוציא את הכלים הסניטריים ובהם גם האמבטיה, מה שידרוש אמצעים מתאימים לפירוק ופינוי. למעשה, עוד לפני שאפשר יהיה להתחיל את השינוי, להרכיב את הכלים החדשים ולבחור את הקרמיקה, יהיה על בעלי המקצוע לפרק את החדר על פי התוכניות.

https://www.youtube.com/watch?v=Es2ymgjXbn8

שיפוץ אמבטיה – שלב אחר שלב

שלב ראשון – התכנון

רגע לפני שיכנסו לבית אנשי המקצוע השונים אנחנו צריכים להתחיל לבנות את החלום שלנו. עלינו לחשוב מה אנחנו רוצים לראות בסוף התהליך ולאחר מכן מומלץ לפנות לגורם מתכנן כדי שיבצע תוכניות לחדר. קבלן שיפוצים מקצועי המתמחה בתחום השיפוצים ותכנון חדרי הרחצה יוכל לעזור לנו לבנות את החלום כך שהתוצאה תתאים בדיוק לציפיות שלנו.

בסיום שלב זה אמורות להיות בידינו תוכניות איתן נוכל לפנות לאנשי המקצוע ולקבל הצעת מחיר בעבור התהליך שאנו עומדים לעבור. תכנון נכון יעזור לנו גם לקבל החלטות כמו האם אנחנו רוצים להחליף את האמבטיה כולה או רק לתקן ולשפץ את זו הנוכחית ולדעת מהי כמות הקרמיקה שנצטרך לקנות.

שלב שני – בחירת אנשי המקצוע

לבחירת אנשי המקצוע יש השפעה משמעותית על התוצאה שתתקבל בסופו של התהליך. מומלץ תמיד לבחור בצוות אשר מכיר היטב את סוג העבודה, שמנוסה בשיפוצי חדרי רחצה ושיכול לתת לנו פתרון כולל. בתהליך השיפוץ נצטרך לבצע עבודות הקשורות במערכת האינסטלציה, החשמל והחלק האסתטי של הנחת קרמיקה וכלים סניטריים הוא רק חלק מהתהליך.

עלינו לבקש לראות עבודות קודמות שבוצעו על ידי אנשי המקצוע ואפילו לשוחח עם לקוחות קודמים כדי ללמוד על תהליך השיפוץ שאנחנו עומדים לפניו. זה הזמן להתרשם גם מהיכולות המקצועיות וגם לקבל הצעת מחיר ספציפית ומפורטת.

שלב שלישי – הריסה ופירוק

לאחר שבחרנו את אנשי המקצוע וחתמנו על חוזה, מגיע היום בו מתחילות העבודות. אנחנו יכולים להיות נרגשים בשלב זה אך לפני שנראה את החדר כשהוא מקבל את המראה החדש, יש צורך לבצע עבודת פירוק והריסה. לעתים שלב זה נשמע (וגם נראה) מפחיד מעט, אך הוא למעשה מכין את השטח לעבודה הנדרשת.

יש לשים לב כי בשלב זה יוצאו מהבית כלים שונים ועל החברה המבצעת לפנות אותם בצורה מסודרת למקום המיועד לכך. החברה צריכה להיות אחראית על כל שלבי השיפוץ ולאפשר לנו ליהנות מהתהליך.

https://www.youtube.com/watch?v=USEQehiiyS0

שלב רביעי – החלפת מערכת האינסטלציה

שיפוץ חדר אמבטיה כולל נגיעה במערכת האינסטלציה וישנם עוד מספר שלבים לפני שנוכל לבצע את הנגיעות האחרונות בחדר. לאחר שלב ההריסה והפירוק אפשר להתחיל לגעת ולטפל במערכת, להחליף את הצנרת על פי הצורך ולחדש אותה.

זהו שלב חשוב מאד ואיש מקצוע, אינסטלטור, אשר מומחה בתחום השיפוצים יכנס פנימה ויבצע את כל החיבורים הנדרשים. נקודה שיש לשים לב אליה היא בחירת המערכת החדשה. ישנם סוגים שונים של צינורות וכדאי להכניס לחוזה את הסוג המועדף עלינו. נקודה נוספת שכדאי להביא בחשבון הוא לקחת צילום לאחר סיום הנחת האינסטלציה כדי שבעתיד, אם יהיה צורך בכך, נוכל לדעת היכן עוברים הקווים.

שלב חמישי – איטום

עתה יש לבצע פעולות איטום לחדר. לצורך כל נשתמש במלט ואנשי המקצוע יצרו מסגרת סביב הקירות. המטרה של האיטום היא למנוע רטיבות בעתיד וליצור הפרדה בין החדר הרטוב לבין שאר החדרים בבית, כך שבמקרה ותהיה נזילה, היא לא תגיע אל שאר החדרים בבית.

כדי להבטיח לעצמנו שעבודת השיפוץ מתבצעת כראוי עלינו לוודא כי הפרטים השונים נמצאים בחוזה העבודה מול החברה המבצעת. עלינו לבדוק כי היא מתכננת לאטום את החדר ואף לברר כיצד היא מתכוונת לבצע את העבודה (מבחינת החומרים).

שלב שישי – ריצוף

זהו שלב מרגש בו נוכל סוף כל סוף לראות את השינוי וכיצד ייראה החדר בעתיד. את הריצוף אנחנו יכולים לבחור וכאן האפשרויות בלתי נגמרות. נקודה שיש לשים לב אליה היא התזמון של בחירת הקרמיקה והריצוף. כדאי להתחיל לבצע את הבחירה כבר בתחילת הדרך ולבקש מהחברה המבצעת לעדכן אותנו בזמן כדי שנוכל להביא את הציוד הנדרש בלי לעכב את העבודה.

כיוון שיש אינספור אפשרויות ושילובים באמצעותם אפשר לרצף את החלל, כדאי לתכנן את השלב מראש ולוודא כי החברה יכולה לבצע את מה שאנחנו רוצים ושהיא משתמשת בחומרים מתאימים להדבקה.

דירה עם בריכה משופצת

שלב שביעי – כלים סניטריים

בשלב זה ניגע באמבטיה ובכלים הסניטריים. ניתן להחליף את כל הכלים, כולם או חלקם וניתן לשפץ את האמבטיה או הכלים. זהו השלב שבסיומו נראה את החדר ואת הכלים שישמשו אותנו. חשוב לשים לב כי גם בבחירת כלים סניטריים ישנן אפשרויות רבות ואנחנו צריכים לבחור את אלו שמתאימים לחלל.

כדאי להתייעץ עם החברה המשפצת לפני קניית הכלים החדשים כיוון שאנחנו לא רוצים להביא כלים במידות לא נכונות או כאלו שאינם יכולים להתחבר למקום. התייעצות מקדימה תעזור לנו לבצע את הבחירות הנכונות עבורנו.

שלב שמיני – צביעה ונגיעות אחרונות

זהו, בשלב זה כל שיש לעשות הוא לצבוע את הקירות שנשארו חשופים ולבצע את התיקונים האחרונים, אם יש צורך בכך. בתחילת שלב זה החדר נראה כמעט מוכן ועתה כל שהחברה צריכה לעשות הוא לדאוג להשלמות. בסיום שלב זה נוכל לנקות את החדר ולחזור לשגרה.

נקודה חשובה שיש להתייחס אליה היא שימוש בצבעים אשר מתאימים לחדרי הרחצה. שימוש בצבעים רגילים שאינם עמידים בלחו תוביל להתקלפות תוך תקופה קצרה.

הדרך לחסוך בתהליך השיפוץ

שיפוץ אמבטיה יכול להיות תהליך שההוצאה עליו גבוהה. הוא דורש מומחיות, אנשי מקצוע שונים והעבודה מורכבת משלבים רבים. כיוון שכך רבים מאיתנו רוצים לדעת איך אפשר לחסוך בתהליך השיפוץ וכיצד ניתן להוריד את המחיר. ישנם פריטים רבים שיכולים לקבוע את העלויות וישנו מרכיב אחד שבכל מקרה לא נרצה להתפשר עליו והוא אנשי המקצוע. אין זה אומר שמי שמציע את ההצעה היקרה יהיה הטוב ביותר, אך יש לשים לב לפרטים הקטנים ולקרוא היטב את החוזה.

הדרך לחסוך בעלויות מתחילה בתכנון נכון של החלל. ככל שתידרש יותר עבודה כך העלות תהיה גבוהה יותר. למשל, אם אנחנו רוצים לשבור את הקיר, תהיה לכך עלות נוספת. אם אנחנו רוצים להחליף את האמבטיה ולא לשפץ אותה, נצטרך לקנות אחת והמחיר יהיה גבוה יותר לעומת התיקון של זו הקיימת.

נקודה נוספת שעלינו להתייחס אליה היא המפרט הסופי. אנחנו לא רוצים להתפשר על איכות אנשי המקצוע ולא על החלפת הצנרת. אנחנו כן יכולים לבחור רצפות, קרמיקה וכלים סניטריים בטווח גדול של מחירים. הדרך הטובה ביותר לשמור על התקציב שלנו היא לקבוע מראש כמה כסף נרצה להוציא בשלב הזה, של קניית הכלים והמפרט הסופי ובהתאם לבצע את הרכישה.

כיוון שהשלב של הנחת הכלים הסניטריים, הארונות והצביעה, הוא השלב האחרון, יש לנו מספיק זמן לקבל החלטות ולערוך השוואת מחירים בין האפשרויות השונות העומדות לרשותנו. עלינו לזכור כי שיפוץ אמבטיה הוא תהליך שיכול להסתיים בעלויות גבוהות ותכנון נכון ופינוי הזמן שלנו לבדיקות השונות יכול להשפיע על העלות בסוף הדרך.

התנהלות בתקופת השיפוץ

עלינו להתכונן לא רק לעלויות של השיפוץ ולרכוש את הכלים השונים אלא גם להתכונן לתקופה הזו מבחינת התנהלות בבית. במידה והשיפוץ הוא של חדר הרחצה בלבד, בלי נגיעה בחללים נוספים, השיפוץ יכול להימשך כשמונה ימים (לא כולל סופי השבוע). אם אנחנו מתגוררים בבית בו ישנם מספר חדרי רחצה, יכול להיות שנוכל להמשיך לגור בו, אך נצטרך להיות סבלניים מאד ולהבין כי יתכן ויהיו אצלנו אנשי מקצוע לאורך שעות רבות של היום.

אפשרות נוספת היא לצאת מהבית ולא להתגורר בו בעת השיפוץ. זוהי האפשרות המתאימה יותר לשיפוצים גדולים, שיפוצים בבתים בהם אין עוד חדר רחצה ולמשפחות עם ילדים. בהתאם לגודל החדר, סוג השיפוץ הנדרש ומרכיבים נוספים נוכל לקבל את ההחלטה היכן לשהות בזמן שאנשי המקצוע נכנסים אלינו לבית.

עוד לפני השיפוץ יש לחשוב גם על אופן התנהלות מבחינת התקשורת מול שאר אנשי המקצוע. כדי לייעל את התהליך כדאי שנהיה בקשר מול האחראי על השיפוץ ולא מול כל אחד מהעובדים. כניסה לאתר, העלאת שאלות והצעות לשינויים, עלולה לפגוע בתהליך ולמנוע מאנשי המקצוע המומחים בתחום שיפוץ אמבטיה לעשות את עבודתם כראוי. כבר בתחילת התקשורת עם החברה נוכל לברר מיהו איש הקשר אליו נוכל לפנות ועלינו ליצור איתו קשר בכל שאלה לאורך כל הדרך.

כלי שיפוץ של קבלן

אחריות על שיפוץ אמבטיה

האחריות על העבודה תהיה תמיד במסגרת החוזה שנחתם. היום ישנם צינורות איכותיים המשמשים לעבודות שיפוץ ושהאחריות עליהם יכולה להיות תקפה למשך עד עשר שנים. באופן כללי, כל עוד החברה לא ביצעה את עבודתה כראוי, עליה לחזור לבצע תיקון. כל עוד התיקון נוגע לעבודה שאנחנו רוצים לשנות על אף שהתבצעה בתיאום מולנו, יהיה עלינו לבחון את העלויות לתיקון.

באופן כללי, כל חברה צריכה להגדיר באופן מדויק את כל התנאים שהיא מציעה. בחוזה אשר ייחתם לפני תחילת העבודה יש להכניס את סוג העבודה שנדרשת, מספר ימי העבודה שיידרשו לחברה, סוג החומרים שהיא תשתמש בהם (כמו סוג הצנרת) ובחוזה יש להגדיר את האחריות של החברה באופן מפורט.

לעבוד עם חברה מנוסה

בכל הנוגע לשיפוץ חדר האמבטיה תמיד נרצה שיגיעו אלינו אנשי מקצוע מנוסים שמכירים היטב את העבודה. חשוב שנוכל לצאת לדרך בראש שקט ולהיכנס לחדר חדש שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. היחידה לשיפוצים מעמידה לרשותנו צוות מקצועי, מנוסה ומאחוריה שלל לקוחות ממליצים. זוהי הכתובת אליה נרצה לפנות ושאיתה נרצה להתייעץ בדרך להשגת חדר הרחצה החדש שלנו.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!