דק סינטטי – למי מתאים ומהם יתרונותיו

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקנת דק בחצר, במרפסת או במבואות הכניסה לבית הינה דבר פופולארי מאוד בימינו. הסיבה לכך היא השילוב המושלם בין עיצוב לפונקציונאלית שאלמנט זה מספק, מה שמאפשר לנצל את המתחם המחופה בצורה אידיאלית.

לאורך שנים חומר הגלם הבלעדי בתחום הדקים היה העץ המלא, אך כעת גם הדק הסינטטי מתחיל לצבור תאוצה. מהו דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ולמי הוא מתאים? להלן התשובות.

אז מה זה בעצם דק סינטטי?

דק סינטטי, בדומה לדקים שעשויים מעץ מלא, עשוי במרבית המקרים מ … עץ! אלא שבמקרה הזה לא מדובר בלוחות של עץ גושני אלא בשבבי עץ שנדחסו בחוזקה בשילוב דבקים, שרפים ופולימרים מיוחדים. הדחיסה יוצרת משטח חזק ביותר כאשר הלוחות מתחברים אלו לאלו באמצעות חריצים פנימיים. למעשה מדובר במעין פרקט למינציה רק לשימוש חיצוני. יש לציין כי למרות שחלק גדול מהדקים הסינטטיים מכילים עץ, ישנם סוגים שמכילים אך ורק פולימרים, בצבעים ובגוונים שונים, חלקם אף דמויי עץ.

למי מתאים דק סינטטי? והאם זה באמת כדאי?

האקלים הארץ ישראלי קשוח מאוד ועושה "חיים קשים" לדקים שעשויים מעץ מלא, גם אם מדובר בסוגים איכותיים ביותר כגון האיפאה. כך שבנוסף לעלות הרכישה הגבוהה יש לקחת בחשבון גם צרכי תחזוקה תכופים וצורך בליטוש לשם חידוש מראה הדק. במילים אחרות – מדובר בהשקעה גדולה של זמן וכסף לאורך השנים. דק סינטטי הינו זול בהרבה בהשוואה לעץ מלא, הוא אינו דורש תחזוקה כלשהי והוא מגיע בשלל עיצובים לבחירה. בנוסף מדובר במשטח חזק ביותר, כזה שאינו נשבר בקלות, מסוגל לשאת משקלים גדולים, אינו מושפע ממזג האוויר ולכן עמיד לאורך שנים. מכך ניתן להבין כי הדק הסינטטי למעשה מתאים לכל אחד, ובמיוחד עבור מי שמחפש פתרונות חיפוי באיכות מעולה.

דגשי ההתקנה של דק סינטטי

בניית דק סינטטי בחצר בית פרטי או במרפסת של דירה הינה דומה באופייה, אך בכל זאת ישנם הבדלים קטנים שיש לקחת בחשבון בעת ההתקנה. במידה ומדובר בחצר, אין להתקין את הדק ישירות על האדמה, אלא על גבי נקודות בטון שיוצקים מראש וזאת על מנת למנוע ריקבון לאורך הזמן. במרפסות הדק הסינטטי מותקן ישירות על הריצוף, אך יש לוודא כי קיים שיפוע מספק שינקז את המים ללא היקוות (במקרה של גשם, ביצוע ניקיון וכו'). ההתקנה עצמה מתבצעת תוך חיבור הלוחות אלו לאלו ע"י חריצים מובנים וביצוע חיזוק באמצעות מחברי נירוסטה ואקדח פנאומטי. לעיתים ניתן להשתמש גם בדבק או ברגים על מנת לעגן את הלוחות חזק יותר למשטח.

כמה זה יעלה לכם?

טווח מחירים של דקים סינטטיים בישראל נע בין 400 ל-800 שקלים למ"ר כולל ההתקנה. מחיר נמוך מידי עשוי להעיד על ניסיון למכור לכם דקים סינטטיים סיניים שאיכותם ירודה, כשההעדפה היא לרכוש דקים מתוצרת אירופאית או אמריקאית, מה שיבטיח לכם תמורה מלאה לכספכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!