עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

אם הרעיון של עיצוב ושיפוץ חדרי אמבטיה נשמע לכם קצת מופרך, שכן מה כבר יש לעצב בחדרי אמבטיה, אולי יעניין אתכם לדעת שמרבית עבודות השיפוץ המבוצעות היום בבתים פרטיים הן עבודות המתמקדות כולן או רובן בחדר האמבטיה ובעיצובו מחדש, ושלא מעט מחשבה מושקעת באופן בו ישופץ חדר האמבטיה. עיצוב חדרי אמבטיה קטנים כמוהו כעיצוב כל חדר אמבטיה ויחד עם זאת, האתגר המרכזי בחדרים קטנים שכאלה הוא לא רק לבחור את הקרמיקה הנכונה, אלא להשתמש נכון במרחב על מנת להבטיח את הניצול היעיל והנכון ביותר של המרחב.

האתגר המרכזי בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים

בפרויקט עיצוב חדר אמבטיה ישנם הרבה נושאים ואלמנטים שיש לשים אליהם לב ולתכנן אותם מראש, בעיקר לאור הצורך לשמור על פונקציונליות גבוהה של כלל האלמנטים הללו שממוקמים באחד החדרים בהם נעשה לא מעט שימוש של כל בני הבית לאורך היום. אלמנטים אלה כוללים ריצוף, חיפוי, חלונות, פתחי אוורור, כיור, ברזים, פינת אמבטיה, מקלחון, אסלה, מכל הדחה ועוד. כל אחד מהאלמנטים הללו דורש חשיבה סביב העיצוב שהוא עצמו מביא אל חבילת העיצוב הכוללת וסביב חבילת העיצוב הכוללת שאותה אנו רוצים להשיג בסופו של דבר בחדר האמבטיה.

כאשר מדובר בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים, על זה אפשר להוסיף את האתגר המרכזי של מקסום הערך העיצובי של חדר האמבטיה מבלי לסתום אותו לגמרי ואולי אף תוך כדי שמירה על תחושת מרחב. כך למשל, בחדר אמבטיה קטן מקבל גובה החלון משמעות עצומה לעומת חדר אמבטיה גדול. בעוד שבחדר אמבטיה גדול אין ממש משמעות לגובה החלון ואפשר גם לוותר על כל שטח הקיר שמתחת לחלון, בחדר אמבטיה קטן מדובר בשטח יקר ערך שאי אפשר לוותר עליו ואם אי אפשר להציב מכונת כביסה באזור החלון רק בגלל שהחלון נמוך מדי, אז יש בהחלט סיבה טובה להגביה את החלון. אבל למה להגביה? אפשר פשוט לכסות את חלקו התחתון של החלון. אלא שבחדר אמבטיה קטן, לתאורה הטבעית שחודרת פנימה ולגודל החלון והשקיפות שלו יש משמעות רבה ביצירת תחושת המרחב ואנחנו לחלוטין לא רוצים לוותר כך על שטח חלון מבלי לייצר לו תחליף ראוי. זוהי דוגמא קלאסית לאתגרים שאיתם יש להתמודד במסגרת עיצוב חדרי אמבטיה קטנים ושלא ממש קיימים כאשר מדובר על חדרים מרווחים ולבטח גדולים.

האלמנטים הנכללים בתהליך העיצוב

בתהליך עיצוב חדרי אמבטיה קטנים נכללים אלמנטים מרכזיים שנכללים בעיצוב כל חדר אמבטיה ובמרכזם הבאים:

ריצוף

ריצוף הוא מרכיב מפתח בעיצוב חדר האמבטיה ויותר מכל אלמנט אחר, יכול להשפיע בצורה דרמטית על האווירה ועל רוח העיצוב הכוללת בחדר האמבטיה. בחדרי אמבטיה קטנים הנטייה תהיה לבחור בריצוף בהיר שיוצר תחושת מרחב גדולה יותר, אם כי גם ריצוף כהה יכול להתאים בתנאי שהעיצוב הכולל מבוצע בצורה חכמה.

חיפוי קירות חדר אמבטיה

חיפוי הקירות נעשה אף הוא באמצעות קרמיקה ובהיבט זה מומלץ מאוד שלא להשתמש בקרמיקה הסטנדרטית המיושנת. ישנם כיום דגמים רבים של קרמיקה לחיפוי חדרי אמבטיה ובמקרה הזה דווקא כן כדאי להקפיד על חיפוי בהיר, שכן חיפוי כהה יכול ליצור תחושה של הקטנה משמעותית של המרחב, וזה נכון לא רק לחדרי אמבטיה קטנים אלא גם לגדולים ולמרווחים שבהם.

מקלחון חדר אמבטיה קטן

ככלל, ההמלצה היא להימנע מהתקנת אגן אמבטיה ולהתקין מקלחון. אפשר לקרוא לזה אבולוציה אבל היום די ברור שהאנושות ממש לא זקוקה לאגני אמבטיה שמבזבזים המון מים ותופסים המון שטח למרות שימוש מאוד נדיר בהם. אגנים אלה גם מהווים סכנה לאנשים מבוגרים המתקשים להתנייד. ישנם כיום אינספור דגמי מקלחונים שמהם תוכלו לבחור את הדגם המתאים לכם ביותר, הן מבחינת גודל והן מבחינת עיצוב, לרבות מקלחונים צרים וארוכים בשלל פרופורציות, שיסייעו לכם לנצל בצורה הטובה ביותר את שטח חדר האמבטיה.

כיור חדר אמבטיה

הכיור הוא אלמנט שאותו מצמידים לקיר וכל השטח שמעליו ומתחתיו פשוט מתבזבז. זאת הסיבה שבגינה בחדרי אמבטיה קטנים אתם בשום פנים ואופן לא רוצים להתקין כיור ללא ארון מתחתיו וללא מראה מעליו. כיום ישנם סטים שלמים שאפשר לקנות ולהתקין במהירות, ואשר כוללים ארון אמבטיה בו ניתן לאכסן שלל חפצים ופריטים לחדר האמבטיה וכן כוללים מראה גדולה שאותה אפשר להציב מעל הכיור.

ברזים לחדר אמבטיה קטן

ברזים הם כמובן מרכיב עיצובי חשוב בכל פרויקט עיצוב חדרי אמבטיה קטנים וגדולים כאחד. בהיבט זה אנו מדברים על ברז לכיור ועל ברז למקלחון. ככלל, למקלחון מומלץ להתקין שפורפרת מים למקלחת ידנית וכן ראש מקלחת תלוי קבוע שניתן לנתב את המים ביניהם באמצעות לחיצת כפתור. הברז עצמו צריך לנוע חלק, לא מסובך מדי ולא עדין מדי. ראשי מקלחת רחבים הם מאוד מרשימים מבחינה עיצובית אבל יכולים להיות פחות מספקים מבחינת התחושה של זרימת המים במקלחת. חשוב למצוא את האיזון בין צרכי העיצוב ובין הצורך ליהנות מזרם מים ממוקד ומרוכז. ברז הכיור יכול להיות ברז דקורטיבי פשוט ובכל מקרה ההמלצה היא לבחור בברז גמיש אותו ניתן להניע במרחב כמו צינור גמיש, מה שיסייע מאוד לשימוש בו בכל הצרכים שאותם אנו ממלאים בחדר האמבטיה.

אסלה לאמבטיה

מבחינת אסלה הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאתם בוחרים באסלה שהחלל הפנימי שלה הוא חלל פונקציונלי יותר מאשר עיצובי ושהאסלה בנויה בצורה כזאת שמאפשרת הדחה מהירה וחזקה. אסלות מודרניות רבות מעלות את הפונקציונליות על מזבח העיצוב ופוגעות בחוויית השימוש באסלה בשם האסתטיקה. באסלה שלכם אתם רוצים לוודא שהאסלה אמנם מעוצבת בצורה אסתטית, אבל לא על חשבון יעילות ההדחה ונוחות השימוש.

חלון לחדר אמבטיה

חלון האמבטיה צריך להיות אטום ולכן יהיה עשוי מזכוכית חלבית שמאפשרת מעבר של אור אבל לא מאפשרת לראות מה קורה מבעד לחלון. בתהליך של עיצוב חדרי אמבטיה קטנים ישנה חשיבות רבה מאוד לכמות האור הטבעי שחודר דרך החלון ולכן חשוב מאוד לשמור על מפתח חלון כמה שיותר רחב. מן הסתם, אין שום היגיון בהרחבת מפתח החלון על חשבון אלמנטים חיוניים ושימושיים בחדר האמבטיה, אבל מרגע שהכל עומד במקומו בתכנית הבנייה, בהחלט יש מקום לשקול להרחיב את מפתח החלון עד כמה שאפשר למעלה, למטה ולצדדים.

דלת

גם רוחב דלת חדר האמבטיה יכול להשפיע מאוד על תחושת המרחב בחדר האמבטיה וכל עוד זה ניתן ויש מקום, בהחלט מומלץ להרחיב את מפתח הדלת במידה ומדובר בדלת צרה במיוחד. הדלת עצמה צריכה להיות עשויה חומר עמיד ובמיוחד ציפוי בעל עמידות גבוהה ללחות ורטיבות. על גבי הדלת ניתן להתקין חלון מזכוכית חלבית או לחילופין חור הצצה קטן באזור הידית, שגם הוא מכוסה בזכוכית חלבית ומיועד להראות האם האור דולק בתוך חדר האמבטיה כדי להודיע לדיירי הבית שהחדר תפוס.

פרישת אלמנטים בחדר הרחצה הקטן

ואחרי שאמרנו את כל זה, המשתנה החשוב ביותר בתהליך של עיצוב חדרי אמבטיה קטנים הוא המשתנה של פרישת האלמנטים במרחב. כאשר חדר האמבטיה הוא גדול ומרווח, אנחנו בהחלט רוצים לסדר נכון את האלמנטים השונים בחדר, אבל אנחנו לא צריכים לחשוב על סידורים יעילים מבחינת מקום ושטח. בחדרי אמבטיה קטנים זהו למעשה הפרמטר הראשון במעלה בכל הקשור לחשיבה על אופן פרישת האלמנטים. כך למשל, בחדר אמבטיה קטן אי אפשר להשאיר את השטח שמאחורי הדלת פנוי, רק מכיוון שהדלת נפתחת לאותו אזור. למעשה, מאחורי הדלת אפשר להציב מקלחון שלם. את דלת חדר האמבטיה נוכל לפתוח לכל היותר 90 מעלות וזה די והותר וכאשר הדלת תהיה פתוחה, הכניסה למקלחון תהיה חסומה, אבל כחושבים על זה באמת, אין עם זה שום בעיה. כאשר אתם רוצים להיכנס להתקלח, אתם נכנסים לחדר האמבטיה, סוגרים את הדלת והמקלחון עומד כולו לרשותכם. זוהי דוגמא לחשיבה שיכולה לחסוך מקום רב בחדר אמבטיה קטן באמצעות תכנון נכון של פרישת האלמנטים השונים בחדר האמבטיה.

שיפוץ שירותים

אלמנטים עיצובים בחדר אמבטיה קטן

ככלל, בפרישת האלמנטים בתהליך העיצוב, חשוב להשיג מקסימום יעילות במרחב. המשמעות התכנונית היא שיש לבחון כל שילוב של מיקומים עד שמגיעים לשילוב שמציע את הניצול הטוב ביותר של המרחב. לעיתים, שינוי של זווית או מיקום המקלחון, יאפשר להצמיד אליו את האסלה או הכיור ויחסוך מקום רב בקיר ממול ולעיתים יש לערבב הכל מחדש בכדי להגיע לסידור הטוב ביותר. המדובר על תהליך של ניסוי וטעיה, בדיקה של מיקומים אפשריים שונים עד לקבלת החלטה על המיקום הטוב ביותר עבור כל אחד מהאלמנטים.

אם תצליחו להגיע לפרישה נכונה ויעילה של האלמנטים, תוכלו להבטיח שימוש מאוד נוח בחדר האמבטיה ובמקרים מסוימים אף להותיר מקום למכונת כביסה ואולי גם לארון מגבות. זה אולי נשמע מסובך וסיזיפי אבל מדובר בסך הכל בתהליך שהוא די מהנה ושאפשר להמשיל אותו אפילו למשחק לגו. אתם פשוט צריכים להניע את האלמנטים השונים במרחב עד שתגיעו לניצול המיטבי של שטח חדר האמבטיה וכשתגיעו לניצול הזה, תדעו שניצחתם במשחק.

ויתורים שאי אפשר להימנע מהם

לבסוף, בתהליך של עיצוב חדרי אמבטיה קטנים אי אפשר להימנע מהצורך בוויתורים. לאורך תהליך העיצוב אתם עלולים להיתקל כמה וכמה פעמים בצורך לוותר על אלמנט מסוים שמאוד רציתם לשלב בחדר האמבטיה שלכם מכיוון שהוא רחב ב-5 ס"מ יותר ממה שאפשר ואם נציב במקומו אלמנט דומה שצר ממנו ב-5 ס"מ, נוכל לחסוך קיר שלם בחדר האמבטיה. הוויתורים האלה יכולים להידרש בבחירת המקלחון כשתצטרכו להעדיף מקלחון קטן יותר או מקלחון פינתי. הם יכולים להידרש בבחירת הכיור וארון האמבטיה שאולי יהיו צרים יותר ומרשימים פחות ממה שדמיינתם. הם יכולים להידרש בבחירת האסלה שתצטרכו למקם אותה במקום קצת יותר קטן וצפוף ממה שחשבתם והם יכולים להידרש גם בוויתור על אלמנטים כמו ארון מגבות נוסף, מכונת כביסה וכדומה.

בסופו של דבר, עיצוב חדרי אמבטיה קטנים הוא תהליך שבו נתון לפנינו מרחב כלשהו שבתוכו עלינו להכניס מספר אלמנטים חובה עם אפשרות להוספת אלמנטים נוספים בהתאם למרחב הפנוי שנותר. ככל שנעבוד יותר חכם כך נוכל להכניס את כל האלמנטים ההכרחיים בצורה חכמה יותר ולהשאיר מקום לאלמנטים נוספים שיכולים להעשיר את העיצוב ואת חוויית השימוש בחדר האמבטיה, וככל שנעשה את זה פחות טוב, כך התוצאה תהיה פחות טובה.

בתהליך העיצוב של חדרי אמבטיה קטנים אתם לחלוטין לא צריכים למצוא מעצב פנים שמתמחה בדירות קטנות או בחללים קטנים. המדובר באתגרים בסיסיים שכל מעצב פנים אמור לדעת להתמודד איתם ואם בחרת במעצב פנים שאתם אוהבים את העבודה שלו וכבר הוכיח את עצמו, אז אפשר להיות בטוחים שהוא גם ימצא את הפתרונות הטובים ביותר עבור חדר האמבטיה הקטן שלכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!