פיצול דירה בבית משותף

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

פיצול דירה בבית משותףפיצול דירה בבית משותף

פיצול דירה בבית משותף יכול להתבצע בדרכים שונות ובשלבים שונים.

אתה יכול להתחיל בדיון על האפשרות עם האדם האחר שגר כרגע בבית המשותף לשכירות שלך. אולי כדאי לשבת ולהקדיש יום או יומיים לחשוב על זה לפני שמגיעים למסקנות כלשהן. לאחר שהחלטת שזה הדבר הנכון עבורך, עליך לדבר עם השוכרים החתומים שלך ולשאול אותם מה הם היו רוצים שיקרה. אולי כדאי שתשאלו את עצמכם גם אם זה יהיה אפשרי עבורכם לשפץ את הדירה עם אישור, ללא כל קנס כספי, אם זה לא משהו שאתם רוצים לעשות.

פיצול דירה עם קבוצה הוא דרך של שותפים לחסוך בשכר דירה. זה גם מספק תחושה של פרטיות ועצמאות, ועוזר למשכיר להכניס דמי שכירות גבוהים יותר. הצעד הראשון הוא לדבר עם האנשים שאיתם אתה הולך לחיות על חלוקת עלות שכר הדירה, שירותים והוצאות אחרות. לאחר מכן, כדאי לשקול כמה מקום יצטרך כל אדם על מנת שיהיה לו חדר משלו או אזור בבית. השלב האחרון הוא הסכמה לגבי מי יכסה אילו עלויות ומאיפה יגיעו הכספים האלה. הדרכים הנפוצות ביותר לפצל דירה הן לשניים, שלוש או ארבע חלקים.

דרכים לפצל את החלל

מאמר זה ידון בתהליך פיצול דירה בבית משותף.

ישנן שתי דרכים בהן תוכל לפצל את החלל, שכירות משותפת או השכרה לכל דייר בנפרד. שכירות משותפת היא כאשר שני אנשים או יותר מחזיקים בדירה, אך חולקים את השטח באופן שווה. שכירות משותפת היא כאשר כל אדם מחזיק בחלק אחר בנכס ואינו חולק אותו יחד. פיצול דירה בבית משותף יכול להתבצע על ידי חלוקת החלל באמצעות וילונות, מחיצת קיר ניתנת להזזה או מסכים, אך הדרך המקובלת ביותר היא באמצעות קירות גבס.

מה שהופך קירות גבס לאחת הדרכים הטובות ביותר לפצל דירה הוא בגלל שהם זולים וקלים לשימוש. ניתן לבנות על כל מסגרת דלת או מסגרת חלון, או באמצע הבית. הם יכולים לשמש גם על קירות קיימים כדי לחלק חללים באופן פרטי יותר עבור שותפים לדירה שחולקים חדרי שינה. פיצול דירה בבית משותף משמעו שהשותף לדירה עם חוזה השכירות לדירה מפצל אותה לשני חללים. השותף השני גר במקום חדש משלו או יכול להשאר עם אחד השותפים באחד החללים שנוצרו. זה נעשה בדרך כלל כדי לפתור מחלוקות. כאשר מחלוקות קורות, יש שתי אפשרויות לפתור אותן: להילחם בזה או לחלק דברים כדי לעשות שלום. פיצול דירה נעשה בדרך כלל כמוצא אחרון בגלל כל ההשלכות הפוטנציאליות שיכולות לנבוע מהחלטה זו. זה יכול להוביל לקארמה רעה בקרב חברים, טינה וניכור בקרב חברים ובני משפחה שאינם מעורבים כלל במצב.

פיצול בית במשק בית משותף

כאשר מדובר בפיצול בית במשק בית משותף, ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון – החל מהשיקולים המשפטיים ועד הפיננסיים. הדבר החשוב ביותר הוא שגם השוכר המקורי וגם השוכר החדש חייבים להסכים עם כל שינוי. אחרת, הם יכולים לבקש מבית המשפט לשקול את המקרה שלהם. אם אתה מתכוון לפצל דירה בבית משותף לפני סיום חוזה השכירות שלך – וודא שאתה יודע על מה אתה נרשם. אם תפר את חוזה השכירות שלך, זה ישפיע על כיבוד החוזים שלך ויקשה עליך לשכור במקום אחר בהמשך.

פיצול דירה הפך פופולרי בשנים האחרונות. זוהי דרך מצוינת לחסוך כסף בשכר דירה, אבל התהליך יכול להיות מסובך. קודם כל, אתה צריך למצוא מישהו שמעוניין להשכיר חצי מהשטח שלך. יש הרבה אתרים שיכולים לעזור לך למצוא אנשים שמחפשים סידור מסוג זה.

ברגע שאתה מוצא מישהו, אתה צריך לכתוב חוזה. מסמך זה יפרט את כל מה שקשור להסכם כדי ששני הצדדים ידעו למה הם נכנסים לפני החתימה עליו. הצעד הראשון הוא סקירת חוזה השכירות וכל חוקי הבית. פיצול שכר הדירה והשירותים (גז וחשמל) לפי מספר החדרים בכל צד של הדירה. אתה יכול גם להשתמש במחשבון כמו זה כדי לקבוע כמה ישלם כל אדם עבור דיור

פיצול דירה בבית משותף

זה לא סוד ששוק הנדל"ן בישראל סוער, יש יותר ויותר ביקוש לדירות ופחות היצע של דירות קיימות לקנייה או השכרה. בנוסף, ככל שהזמן עובר, מחירי הדירות בישראל רק עולים כל הזמן בעשרות אחוזים. בתקופות כאלו בהן הביקור גובר על ההיצע, בעלי נכסים מחפשים דרכים שונות למקסם את הרווחים שלהם. אחת הדרכים לייצר אפשרויות דיור נוספות לשוק הקיים היא באמצעות פיצול דירה בבית משותף. 

פיצול דירה בבית משותף מאפשר לשוכרים צעירים בדרך כלל, לשכור דירה קטנה ועצמאית במחיר שהוא לרוב זול יותר. גם בעלי הדירה מרוויחים יותר עבור אותו הנכס מאשר אם היה כולל יחידת דיור אחת. יחד עם זאת, אם יש ברשותכם דירה ואתם שוקלים לפצל אותה, יש לבדוק היטב לפני מה החוק מאפשר, כי פעמים רבות פיצול דירה בבית משותף אינו מתאפשר או דורש היתרים מיוחדים. מאוד מומלץ שלא לגבות שכירות על שתי דירות בלי שמבררים את הנושא היטב אל מול הרשויות, משום שהשכרה שאיננה חוקית עלולה להוביל לקנסות כבדים. 

 

פיצול דירה בבית משותף על פי החוק

כדי לאפשר פיצול דירה בבית משותף על פי החוק יש לקבל היתר לפיצול. פיצול הדירה ללא היתר עלול להיחשב כעבירה פלילית כשפעמים רבות עיריות מתייחסות לעבירות אלו בחומרה רבה. העונש על פיצול דירה בבית משותף ללא האישורים המתאימים הוא רחב ויכול לכלול קנס שעלול להגיע גם למאות אלפים של שקלים בכפוף לחוק התכנון והבניה. במידה והדירה פוצלה לפני מספר שנים, יתכן ובעל הדירה יתבקש לשלם רטרו אקטיבית עבור הרווח שהיה לו לאורך השנים או לשלם עבור ההפרש של שוויו המקורי של המבנה לעומת המבנה הקיים. ישנם מקרים בהם יתבקש בעל הדירה להחזיר את הדירה למצבה המקורי, דבר שגורר כמובן עלויות שיפוץ נוספות. ניתן לסכם שבמידה וביצעתם פיצול דירה בבית משותף ללא ההיתרים על פי חוק, ובמידה והדבר התגלה לרשויות, אתם עלולים להפסיד את כל הרווחים שהיו לכם ומעבר לכך.

איך אפשר להשיג היתר לפיצול דירה בבית משותף?

תהליך קבלת האישור מתנהל מול הרשות המקומית בה נמצא הנכס. יש עיריות שיותר מעודדות את המהלך ויש כאלו שפחות. יכול מאוד להיות שזה די תלוי באזור שבו הדירה ממוקמת, אבל גם נתון זה אינו חד משמעי. הרצון לאפשר פיצול דירות נובע לרוב מהרצון להגדיל את היצע הדירות הקטנות לצעירים או מעוטי יכולת. כל רשות מקומית מגדירה את התקנות על פי הן היא מאשרת פיצול דירה בבית משותף, בכפוף לאישורו של בעל תפקיד כמו מהנדס העיר. תקנות מקומיות לדוגמה יכולות להיות:

  • הגדרת שטח הדירות המופצלות שיהיה לפחות 30 מטר.
  • הגדרת כמות הדירות המפוצלות המאושרות בכל בניין.
  • קבלת הסכמה לפיצול הדירות מלפחות 75% מדיירי הבניין המשותף

 

איך בכל זאת אפשר לפצל דירה בלי רישיון ובלי לעבור על החוק?

במידה ותחליטו לפצל את הדירה ללא אישור מוסדר, ישנם כמה עקרונות שצריך לשמור עליהם שמאפשרים לפעול באופן יצירתי בתוך החוק. הדבר אינו מבטיח את הצלחת המהלך, אך מעלה את הסיכוי שהדירה שלכם גם במידה ותיבדק לא תגרור קנסות וחיובים מיותרים.

  • מומלץ להקים את המקלחת והשירותים בתוך כל חדר שינה
  • אפשר לבנות מטבח משותף לשני החללים, במקום לבנות מטבח לכל יחידה. אבל אם לדוגמה בכל יחידה יש מיקרוגל וקומקום הן עדיין נחשבות יחידות נפרדות
  • אפשר להקים שעוני מים וחשמל המשמשים את שתי היחידות
  • יש לנסות לאפשר מעבר בין היחידות, לדוגמה באמצעות דלתות פנים

כמובן שבמקרים מהסוג הזה ההפרדה בין היחידות היא קוסמטית בלבד, וישנם מתקנים משותפים לשתי הדירות ולכן כדאי למצוא שותפים שמסכימים לסידור הזה. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע כדי לוודא שאינכם עוברים על החוק וגם בונים נכס ראוי למגורים.

 

מה היתרונות של פיצול דירות?

במידה ועושים את פיצול הדירות בצורה חוקית אז ההכנסה מדמי השכירות עולה וכתוצאה התשואה על הנכס עולה. לכן, בין אם יש לכם דירה קיימת, בין אם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן למטרות של השקעה ובין אם נמצאים בתהליך של שיפוץ, חשוב לשים לב שאתם בוחרים את אנשי המקצוע המתאימים כמו אדריכל מקצועי, עורך דין המתעסק בתחום הנדל“ן וכדומה. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!