הנמכת תקרה במטבח: כשמגיע הזמן לשפץ את המטבח, איך עושים את זה?

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

אם תקרת המטבח נראית קצת מלוכלכת ומיושנת, וחלק מאריחי התקרה מעוותים, אולי הגיע הזמן לחשוב על שיפוץ באמצעות הנמכת תקרה במטבח, אבל יש כמה שיקולים שאתם צריכים לחשוב עליהם לפני שאתם מתחילים את הפרויקט.

מאפייני פרויקט הנמכת תקרה במטבח

סוגי התקרות הנפוצים ביותר ברוב המטבחים הישנים, שקיימים שש שנים ומעלה, הוא תקרה פגומה. הנמכת תקרה מטבח כוללת בניית אריחים על רשת, במיקום נמוך. הפרויקט כולל גם שיקולי חיווט, אוורור, מיזוג אוויר, ותעלות חימום. יש להשאיר מקום למכשירי החשמל, והסבך שנוצר של הכבלים עשוי להיות כאוטי ומכוער אם לא שוכרים שירותי איש מקצוע מומחה.

הנמכת תקרה במטבח פירושה הזזת אריחים ויצירת תוצאה סופית מושכת במיוחד מבחינה אסתטית, כך שבהחלט לא מומלץ לבצע את השיפוץ לבד.

כיצד מתבצעת הנמכת תקרה במטבח?

איך לבצע הנמכת תקרה במטבח?

החלקת האריחים והסרת לוחות הרשת. החלקים בפרויקט הנמכת תקרה במטבח צריכים להיות מאוחדים על מנת להיקבע במיקום החדש, עם חיבורים מתאימים.

תיקון החורים. אם קיימים חורים וסדקים בתקרה, בחלל שנוצר לאחר המיקום החדש של התקרה, יש לתקן אותם עם החומרים המתאימים.

בתיאוריה, הפרויקט נשמע קל

אבל המציאות היא שפרויקט הנמכת תקרה במטבח צריך להתבצע על ידי איש מקצוע מומחה בתחום בלבד.

 

עלות השירות עשויה לנוע בין 8 ₪ ל-28 ₪ למטר מרובע, והעלות הכוללת של הפרויקט עשויה לנוע בין 1,000 ₪ ל-3,600 ₪.

בדרך כלל, הנמכת תקרה במטבח במרחק של ארבעה עד חמישה סנטימטרים מהחיווט ותעלות הצנרת, מאפשרות בנייה מחודשת של התקרה עם מספיק מקום לארונות שמגיעים עד התקרה. יש לוודא הימנעות מהזזת חוטי החשמל למקום שבו הם אינם אמורים להיות, ולוודא שאין לחץ על התעלות.

תשלום על כל החלקים לפרויקט הנמכת תקרה במטבח

אם אתם מתכוונים להחליף את התקרה הנוכחית בתקרה מונמכת אחרת, יש לשלם גם על אריחים חדשים, על המסגרות וכל החלקים, לצבוע אותם במידת הצורך ולחתוך את האריחים עם מספיק חפיפה על מנת שימוקמו היטב על הרשת. יש לזכור את כל ההיבטים האלו כאשר אתם שוקלים את העלות של פרויקט הנמכת תקרה במטבח.

חלקים מתקרת המטבח עשויים להיות נמוכים ומרובעים יותר, כדי לאפשר מקום לתעלות הצנרת והחיווט. השיטה היחידה לקבוע את המיקום המתאים היא תכנון הפרויקט בהתאם לתוכנית המקורית של הבית או באמצעות חיתוך חור בתחתית ושימוש במצלמה לבדוק את השטח.

אם קיימים חוטים ותעלות, יש להזיז אותם, מה שמייקר את הפרויקט וצריך להתבצע על ידי איש מקצוע

איש מקצוע מומחה בתחום עשוי גם למצוא שיטה אחרת להסתיר את החוטים והתעלות, ואחת השיטות היא לבנות ארונות קצרים בחלק העליון של ארונות גבוהים יותר ולהסתיר את התעלות והחוטים עם חזיתות הארונות.

איך נמנעים בביצוע טעויות בהנמכת תקרה במטבח ובעבודות גבס נוספות ?

אם רוצים להימנע מטעויות בהיבט של בניה והתקנה של הנמכת תקרה במטבח, צריך לשים לב לפן העיצובי. הנמכת תקרה שלא זורמת בקו אחד עם שאר הקווים של החלל היא טעות גם בהיבט הפרקטי, וגם בהיבט העיצובי. טעות נוספת שאנשים נוטים לעשות היא להתקין מבנה שמצמצם את מרחב החלל ומעמיס עליו יתר על המידה. הנמכת תקרה היא פתרון מצוין במצבים שרוצים למשל להסתיר את תעלות מיזוג האוויר. מה שהרבה פעמים קורה הוא שמסלול מיזוג האוויר שאמור להיות בצורה של האות ר, נבנה בצורה אחרת ואז יש כל מיני זוויות.

זה קורה משום שבעל המקצוע מנסה לחסוך על חשבון הלקוח כסף. בעיקרון שאנחנו מעצבים ומתקינים הנמכה של התקרה, אנחנו לא רוצים שייראו את זה, שלא ישימו לב שיש שם הנמכת תקרה. התקרה צריכה להיות בעלת אפקט סמוי ולהשתלב עם החלל באופן אינטגרלי. פתרון מצוין הוא מיקום היחידה הפנימית של מערכת מיזוג האוויר במקום שלא רואים ולא במקום חשוף ואז אפשר לצאת על התעלות למיקום של הסלון. ככה בעצם אפשר לכסות רק את התעלות בגבס ובאופן כזה שומרים על מינימום בולטות ומקסימום הסתרה וגם מרוויחים עוד גבוה במרחב המרכזי של החלל שהוא הסלון. יש גם מקרים בהם לא מומלץ לבצע הנמכה של התקרה כמו למשל שהגובה בחלל פחות מ2.60 מטרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!