כל מה שרציתם לדעת על ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

על כתפיהם של קבלנים מוטלת אחריות רבה. במסגרת עבודתם קיימים סיכונים רבים, שאינם קיימים במקצועות אחרים, ובראשם תביעת רשלנות בגין נזקים שנגרמו עקב עבודה לקויה. הדרך היחידה להתגונן מפני תביעה כזו היא באמצעות ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים.

 

זוכרים את אסון ורסאי?

אחד האסונות הנוראים שיזכרו ככל הנראה לדיראון עולם הוא ללא ספק אסון ורסאי. במאי 2001, בשיאה של חתונה שהתרחשה במקום, קרסה רצפת רחבת הריקודים של אולם האירועים הירושלמי. 23 נפלו אל מותם ועוד מאות נפצעו. בחקירה הסתבר שהאולם נבנה בשיטת פל-קל ומחומרים בלתי תקניים, מה שגרם לרצפה לקרוס תחת העומס.

כעשור לאחר אותו מקרה, לאחר דיונים ממושכים בערכות המשפטיות, נתקבל פסק הדין שקבע שנגרם מוות ברשלנות. בעלי האולם והמהנדסים נכנסו לכלא על מנת לרצות את עונשם. במקביל, נערכו דיונים משפטיים מול חברת הביטוח, שבמסגרתם נקבע כי החברה המבטחת צריכה לפצות את בעלי האולם בגין אותו אירוע.

דוגמה זו ממחישה את אחריותו של הקבלן, ולכמה סיכונים הוא חשוף: החל מעלות החומרים של הבנייה, דרך עלות פוטנציאלית של נזקים באתר הבנייה, ועד הצורך בבניית קונסטרוקציה איכותית ותקנית, שתחזיק לאורך זמן ואינה תסכן את המשתמשים בה. העלות הפוטנציאלית של נזקים בתחום זה גבוהה באופן משמעותי לעומת נזקים שעלולים להיגרם במסגרת רשלנות מקצועית של בעלי מקצוע מתחומים אחרים.

 

מהו ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים ובמה הוא שונה מביטוח חבות מוצר?

חוק אחריות למוצרים פגומים מתייחס בין היתר למבנים בתור מוצרים. לפי הגדרת החוק, מוצר כולל "רכיב ואריזה של מוצר, מוצר המחובר למקרקעין ובניין"; ואחריות היצרן (או הקבלן) לפצות אדם שנגרם לו נזק כתוצאה מפגם במוצר שייצר, בין אם הוא אשם ובין אם לא.

כך למשל, במהלך תקופת הבנייה, בכל הנוגע לבטיחות באתר הבנייה, אחריות כספית על החומרים והציוד המכני הכבד, מוטלת האחריות על הקבלן. כמו כן, לאחר השלמת הבנייה ואכלוס הנכס, במידה ונתגלו ליקויים בבנייה שנובעים מרשלנות או מתקלה שגורמים לנזק לגוף או לרכוש, הקבלן עלול להיתבע. לכן רוב הקבלנים מבטחים את עצמם מבעוד מועד, לכל מקרה.

 

מהו ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים?

ביטוח אחריות מקצועית מספק לקבלן כיסוי מקיף לכל נזק ישיר או עקיף שנוצר כתוצאה מתוצר לקוי או שירות רשלני הניתן במסגרת פרויקט מסוים שביצע עבור לקוחותיו. חשוב לדעת שבביטוח זה יש מספר סוגים של פוליסות, שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות: מפוליסה שמכסה את הנזקים שנובעים מאחריות מקצועית במהלך תקופת הבנייה בלבד, דרך פוליסה שמכסה את הנזקים גם בחלוף פרק זמן ממושך לאחר מסירת המבנה ועד לפוליסות שמכסות את הוצאתיו המשפטיות של הקבלן בעת תביעת רשלנות. ניתן גם לשלב כמה פרויקטים בפוליסת ביטוח מקצועית אחת, וכך להוזיל עלויות. 

 

האם הקבלן מחויב לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים?

הקבלן אינו מחויב לרכוש את הפוליסה הזו. ישנם קבלנים שמחליטים שהם מוכנים להסתכן, ואם חלילה תהיינה הוצאות על נזקים שנגרמו ברשלנות, הם ישלמו את הפיצויים מכיסם. עם זאת, זה בהחלט לא מומלץ ואין ערובה לכך שיש להם את הסכומים כדי לספק פיצוי לתובעים.

חשוב לדעת שמוסדות ממשלתיים וציבוריים, רשויות מקומיות וגופים רשמיים אחרים, דורשים את קיומה של הפוליסה הזו על מנת לבטח את עצמם במקרה של נזק, למקרה שהקבלן לא יוכל לעמוד בתשלום הפיצויים, אם חלילה יקרה אסון. מעבר לכך, במקרים רבים מדובר בתנאי סף על מנת להציע את שירותי הקבלנות שלכם במכרזים, ולכן מומלץ ביותר שיהיה לכם את הביטוח הזה.

 

למה צריך לשים לב כשרוכשים ביטוח אחריות מקצועית לקבלן?

מעוניינים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית? מאחר וכקבלנים אתם חשופים לכל כך הרבה סיכונים במסגרת עבודתכם, עליו לוודא שיש כיסוי ראוי: יש לוודא שהביטוח כולל את כל שלבי העבודה, שהוא מתאים לתנאי מכרזים, מהם תנאי המיגון שחברת הביטוח דורשת לצורך הכיסוי הביטוחי (דרישה נפוצה למשל היא שבאתרי בנייה תהיה מצלמת אבטחה), שהביטוח כולל גם כיסוי למקרי רשלנות של עובדים וספקי משנה (למשל מהנדסים, אדריכלים, מתכננים, יועצים, בודקים וכדומה).

בדיקת שלל הסעיפים יכולה להיות עבודה סיזיפית שדורשת זמן וסבלנות, אך המומחים שלנו בפתרונות עדיפים ישמחו לחסוך לכם זאת מכם. אנו מתמחים בתחום האחריות המקצועית כבר שנים רבות ועובדים בצמוד לחברות הביטוח המובילות בארץ. פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ מקצועי ונשמח להכיר אתכם ולהתאים לכם את הפוליסה המשתלמת והמקיפה ביותר, למען השקט הנפשי שלכם.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!