שימוש במודד בשיפוץ דירה

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

בשעה טובה, הגעתם למסקנה שהדירה צריכה לעבור מתיחת פנים רצינית, וגם יש לכם את הממון הדרוש למען מטרה זו. שיפוץ הדירה יכול להיות חלקי או מלא ומכאן יושפע במידה רבה אורכו וגם מחירו, וכן סוגי בעלי המקצוע הנדרשים לביצוע העבודות השונות. אחד האנשים הללו הינו מודד מוסמך שתפקידו מתבצע בשלבים המוקדמים ביותר.

הסמכת מודדים ישראל

הסמכת מודדים ישראל אינה פשוטה או קלה. אמנם, לרוב מדובר באנשי מקצוע שעושים את עבודתם בשקט ובצנעה, וגם במהירות יחסית כאשר מדובר בפרויקט כמו בניית בית פרטי או שיפוץ דירה. הם פחות מרעישים מקבלני שלד, פחות מלכלכים מאנשי הטיח והצבע, וכמעט ולא מרגישים בהם. אבל אין בכך להעיד על מורכבות עבודתם ומידת המקצועיות והדייקנות המתחייבות בה.

על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם נאמנה, מודדים ישראל נדרשים לעבור הכשרה מקיפה הנפרשת על פני 3 עד 4 שנים. כיום המקום היחיד בארץ בו מתקיימים לימודים אלו הוא הטכניון שבחיפה, והמסיימים את שנות הלימוד התובעניות בהצלחה נדרשים גם לעבור התמחות של עוד שנתיים. במהלך השנים האלו, לצורך קבלת הרישיון, יש גם לעבור מבחן מטעם המרכז למיפוי ישראל, וכמובן לבצע עבודות רבות של מדידות באתרים שונים תוך קבלת הליווי של אנשי מקצוע מוסמכים וותיקים. בכל מקרה, כשלב ראשון יש לבחור אך ורק במודדים מוסמכים המצויים ברשומות לשכת מודדים ישראל.

תפקיד המודד בשיפוץ דירה

אם כן, המודד הוא מאנשי המקצוע הראשונים שיבצעו עבודה בדירה, ולמעשה הראשון שלהם. תפקידו הוא למדוד את כל מרכיבי הדירה הרלוונטיים כגון מיקומים של תשתיות אינסטלציה, מפתחי הבית, הקירות, גופי התאורה, קירות ותקרות גבס שבוצעו ועוד. אמנם, ישנן תוכניות קודמות לדירה שעליהן התבססה הקמתה או בוצעו שיפוצים לפני כן, אולם לעיתים התוכניות עלולות להטעות. לדוגמא, ייתכן שמאז הקמת הדירה חלפו שני עשורים ובמהלכם בוצעו שיפוצים שונים שלא הועלו על הכתב בתוכניות, ובוודאי גם לא הגיע אל הארכיונים של וועדות הבנייה ברשויות. במקרה זה, ניסיון לשפץ את הדירה שלא על פי המצב הקיים בפועל, עלול להוביל לנזקים ולתסבוכות יקרות.

יחד עם  זאת, לתוכניות שהוגשו בעבר לצורך קבלת היתר הבנייה ולתוכניות עבודה שונות, יכולה להיות חשיבות, שכן הן מסייעות לגורמי הביצוע (אדריכל, מעצב פנים, קבלני משנה) לבצע את עבודתם ביתר דיוק על ידי השוואה למדידות שבוצעו כעת על ידי המודד. מעבר לכך, המדידות שמבצע מודד בדירה לפני השיפוץ יהוו בסיס לתוכנית של האדריכל או מעצב הפנים, ומכאן לכלל התנהלות הפרויקט על כל שלביו.

כאמור, לשם כך יש לפנות אל מודד מוסמך המצוי ברשימות של לשכת המודדים, ועדיף בעל מקצוע שיש לו ניסיון רב בתחום המדידות בבניה הפרטית ובשיפוצים בפרט. כמו כן, תמיד כדאי לקבל עוד הצעת מחיר ולבחור במשתלמת יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!