צביעת דירה – מדריך עשה זאת בעצמך מול בחירת קבלן

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

צביעת דירה היא משימה מקצועית, שמחייבת ידע מקצועי, כלי עבודה מקצועיים ועבודה מקצועית בפועל, אבל זה לא אומר שאי אפשר לבצע אותה גם בידיים לא מקצועיות. מן הסתם, התוצאות לא תהיינה אותן תוצאות במרבית המקרים ומן הסתם, אם אתם בכל זאת בוחרים באופציה של צביעת דירה בשיטת עשה זאת בעצמך, הרי שהתוצאות הצפויות מקובלות עליכם ומספיק טובות לכם ואין לכם צורך בתוצאות שהן מעבר לכך. בשורות הבאות נספר לכם איך נכון לצבוע את הדירה בשיטת עשה זאת בעצמך, ולאחר מכן גם נבחן את האפשרות של בחירת קבלן צבע כאלטרנטיבה למי שמעוניין בתוצאות מקצועיות יותר.

צובעים בשעות הבוקר

הדבר הראשון שאתם רוצים לזכור בכל פרויקט צביעת דירה הוא שאת פעולת הצביעה אתם רוצים לכוון לשעות הבוקר, כך שהצביעה תיכנס אל תוך שעות הצהריים ויום העבודה יסתיים בשעות אחר הצהריים. למה? מכיוון שככל שהטמפרטורה בחדר היא גבוהה יותר, כך הצבע נמרח ונטמע טוב יותר בשכבות הטיח או הצבע שמתחתיו. שעות הבוקר הן לא השעות החמות ביותר של היום, אבל הן חמות יותר משעות הלילה ובהנחה שהצביעה תימשך לאורך היום, מרבית עבודת הצביעה תתבצע בשעות החמות שבהן הטמפרטורה בחדר מגיעה לשיא. על אותו מטבע מומלץ שלא לבצע צביעה של הדירה עם מזגן פועל ברקע.

מכינים את חלל הפנים לצביעה

כעת אתם רוצים להכין את חלל הפנים לצביעה, על מנת להימנע מסחבת בתהליך הצביעה, במסגרתה עליכם להפסיק לסירוגין את עבודת הצביעה בכדי להזיז רהיטים. כנסו את כל הרהיטים בחדר אחד, או במרכזו של כל חדר וכסו אותם בניילון, בבדים שונים או בנייר עיתון. וודאו כי יש לכם חופש תנועה מלא מסביב לערימת הרהיטים במרכז החדר ושלא קיימת חסימה של התנועה, שיכולה לפגוע בגישה שלכם ובהמשך לכך גם לאיכות הצביעה.

יוצרים מסגרת

ממש כמו ציור שאנו מציירים על נייר, גם במקרה של צביעת דירה חשוב ליצור מסגרת ראשונית שמגדירה את גבולות הגזרה של העבודה. סימון המסגרת מבוצע באמצעות מברשת ברוחב 5-7 ס"מ תוך טבילה מינימלית בפח הצבע, על מנת לחסוך בצבע לעניין זה. סימון המסגרת צריך להיות רחוק כ-10 ס"מ מהמסגרת הפיזית (מהקיר הסמוך או ממשקוף החלון או הדלת למשל). לאחר מכן, באמצעות רולר קטן, יש להרחיב את המסגרת אל עבר הגבול הפיזי כאמור וזאת מבלי לגעת בגבול. זאת אומרת שהרולר לא יגע בקיר האנכי, פשוט מכיוון שנגיעה כזאת יוצרת מגע של צבע שהוא אינו מריחה ובסופו של דבר נותר סימן שפוגע באסתטיקה של העבודה כולה.

מתחילים בתקרה

לא בכל משימת צביעת דירה יש צורך לצבוע גם את התקרה. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים לצבוע את התקרה, הרי שעבודת הצביעה חייבת להתחיל בצביעת התקרה ורק לאחר שסיימתם את צביעתה באופן סופי ומוחלט, רק אז כדאי לעבור לצביעת הקירות עצמם. הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים למנוע נתזים של צבע מהתקרה אל הקירות שכבר נצבעו. נתזים כאלה אינם ניתנים למניעה ולכן חשוב שצביעת הקירות תתבצע רק לאחר צביעת התקרה. את התקרה יש לצבוע עם מברשת לאורך חיבור התקרה עם הקירות, ואת תוכן המסגרת יש לצבוע עם רולר.

צובעים בשתי שכבות לפחות

אחת השאלות שאיתן מתמודד כל אדם הצובע את דירתו באופן עצמאי היא כמה שכבות צריך, והתשובה היא שלצורך קבלת תוצאות איכותיות ואחידות, יש לבצע צביעת דירה בשתי שכבות לפחות. לאחר שסיימתם שכבה אחת, יש להמתין מספר שעות (בינתיים אפשר לעבור לחדרים האחרים) ורק לאחר שהצבע התייבש יש ליישם את השכבה השנייה. כמו כן, אם אתם רוצים לקבל מרקם חלק עד כמה שניתן, לאחר סיום צביעת השכבה השנייה, מומלץ לעבור עם מברשת או רולר ללא צבע כלל בכיוון אחד מלמעלה כלפי מטה.

מגנים על מכלולים באמצעות מסקנטייפ

בכדי להימנע מלכלוך של אביזרים המותקנים לקירות, מומלץ לכסות אותם, במלואם או לפחות את קווי הגבול שלהם, באמצעות פסי מסקנטייפ. את כיסויי המסקנטייפ כדאי לשלב בתהליך ההכנה של החדר לצביעה ולהשלים את כל הדבקות המסקנטייפ על משקופי החלונות והדלתות, על המתגים החשמליים ואפילו על הפאנלים, עוד לפני שהתחלתם לצבוע. שימו לב שחשוב מאוד לדייק ביישום המסקנטייפ ולא לחרוג אל תוך שטח הצביעה. עדיף שיחרוג מעט צבע אל המכלול המוגן מאשר שייווצר שטח קיר מת שאליו לא הגיע הצבע. השתמשו במסקנטייפ ברוחב המתאים על מנת להבטיח הגנה מיטבית לאותם מכלולים, הגנה שתאפשר לכם חופש פעולה ללא חשש.

צובעים בגוון ביניים

אם וכאשר, ורק אם וכאשר הבית שלכם צבוע בגוון כהה ואתם מתכוונים לצבוע אותו בגוון בהיר, חשוב ליישם לפחות שכבה אחת של גוון ביניים בין הגוון הכהה לגוון הבהיר. כך למשל, אם הקיר צבוע בגוון אדום ואתם רוצים להלבין אותו, מומלץ מאוד לצבוע תחילה בשכבה של גוון ביניים כדוגמת אדום בהיר. יש להמתין כשעתיים לייבוש שכבת הביניים ולאחר מכן לצבוע שתי שכבות נוספות של הגוון הבהיר. דברים אלה נכונים למעבר מגוון כהה לגוון בהיר בלבד ואינו רלוונטי בכיוון ההפוך או כאשר מבקשים לבצע הבהרה זעירה בגוון שנותר בסופו של דבר עדיין כהה.

מסירים את המסקנטייפ רק בסוף

לאחר שהשלמתם את משימת הצביעה, המתינו 24 שעות לייבוש מלא של כל שכבות הצבע ורק לאחר מכן הסירו את המסקנטייפ. הסרת הסמקנטייפ צריכה להתבצע בזהירות על מנת שלא לפגוע בצבע הסמוך אליו. חתכו את קצה פס המסקנטייפ כדי שתוכלו לאחוז בו ומשכו אותו בצורה איטית בזווית של 45 מעלות, באופן שימנע פגיעה בשכבת הצבע והותרת סימנים כתוצאה מהסרת המסקנטייפ. המפתח פה הוא להמתין עד לייבוש מלא של הקיר ולבצע את הסרת המסקנטייפ בצורה איטית וזהירה.

ניקיון כתמי צבע

כתמי צבע הם תופעת לוואי של כל משימת צביעת דירה ולא ניתן להימנע מהם. השיקול מתי לנקות את אותם כתמי צבע הוא לגמרי שלכם. ההמלצה היא להצטייד במגבוני אלכוהול או בנוזל אלכוהולי עם פיסת בד ולנקות את הכתמים תוך כדי צביעה לפני שהם מתייבשים על הרצפה או על הרהיט. שיטה זו היא השיטה הנכונה במיוחד במקרים בהם הבית מלא ברהיטים שמרוכזים במרכז החדר. כאשר מדובר בדירה ריקה לחלוטין, ניתן להשתמש בכמויות נאות יותר של מים להסרת הצבע, אך גם במקרה זה המים רק יסייעו לכם במעט. ניקיון מהיר של כתמי הצבע לפני שהם מתייבשים הוא פתרון הניקוי הטוב והיעיל ביותר.

כשיוצאים להפסקה או מסיימים

החלטתם לסיים את העבודה להיום אבל העבודה טרם נסתיימה? מה שאתם רוצים לוודא הוא שהצבע על גבי סיבי המברשת או הרולר נותר לח ורטוב ולא מתייבש. אין צורך וגם לא נכון לשטוף את הכלים לפני שמסיימים לחלוטין את הצביעה. מה שאתם כן רוצים לעשות הוא לעטוף היטב את המברשת או הרולר באמצעות ניילון נצמד, כך שלא יהיה להם מגע עם האוויר. או אז תוכלו להכניס את הציוד לאחסון בתוך המקרר כדי למזער את פוטנציאל הייבוש עד כמה שניתן והוציאו הכל חזרה מהמקרר למחרת, כחצי שעה לפחות לפני שאתם מתכוונים להתחיל שוב לצבוע וזאת על מנת להחזיר לסיבי המברשת או הרולר את הגמישות הטבעית שלהם.

אם להבדיל, סיימתם לחלוטין את כל משימת צביעת הדירה שלכם, או אז אתם כן רוצים לנקות היטב את הציוד ואת זה תוכלו לעשות בצורה הבאה: לתוך קערה, שפכו מים חמים וחומץ ביחסים שווים (כוס מים על כוס חומץ למשל) וטבלו את המברשות בתוך התערובת, כך שהתערובת תכסה את כל סיבי המברשת או הרולר. הניחו לציוד להיות מושרה בתערובת למשך כחצי שעה לפחות ולאחר מכן שטפו את המברשת או הרולר במים קרים.

האם נכון אולי לעשות את הכל באמצעות קבלן צבע?

כעת נעסוק בשאלה נוספת שכדאי לבחון והשאלה היא האם צביעת דירה היא משימה שאתם רוצים להשלים בעצמכם או שאתם רוצים לבחור קבלן מקצועי לצורך המשימה. אחד השיקולים הם מן הסתם שיקול העלות. ככלל, צביעת חדר עולה כ-1500 שקלים והמחיר לחדר הולך ויורד ככל שמספר החדרים הולך ועולה. כך למשל, צביעת דירת 3 חדרים שכוללת גם את המטבח, חדר השירותים והאמבטיה, המחסן וכן הלאה, תעלה לכם בסביבות 4000-4500 שקלים. מחיר זה כולל את העבודה, את ציוד הצביעה, את הצבע עצמו ואת כל החומרים האחרים הנדרשים, אם נדרשים. קבלן צבע שמציע לכם גם שירותים נלווים כמו הכנת חלל הדירה לפני הצביעה וניקיון הדירה לאחר הצביעה, עשוי לגבות סכום נוסף עבור שירותים אלה, אבל בסך הכל זוהי העלות של משימת צביעת דירה באמצעות איש מקצוע.

אם תיקחו בחשבון את הזמן שאתם משקיעים בעצמכם במשימת הצביעה ואת עלויות המברשת, הרולר והצבע עצמו, הפער של העלות בשיטת עשה זאת בעצמך אל מול העלות של קבלן צבע יכול להצטמצם מאוד מאוד ואף מעבר לכך, בהתאם לעלות הזמן שלכם. אם אתם זקוקים למשל לקחת ימי חופש מהעבודה, עליכם לקחת בחשבון את העלות של ימי חופש אלה עבורכם. אם אתם עובדים כעצמאיים, גם עבורכם זמן הצביעה כרוך באובדן עבודה ולכל אלה יש עלות.

איך בוחרים קבלן צבע?

בחירת קבלן צבע היא משימה לא פשוטה, אבל גם לא צריך להפוך אותה למורכבת מדי. מאחר ואין לכם ידע מקצועי מתאים ואין לכם גם את היכולת לבחון את הרמה המקצועית של כל קבלן צבע שעומד מולכם, יהיה עליכם להשתמש ברמזים שונים ובכלל זה שיחה שתנהלו עם קבלן הצבע, וידוא כי מדובר בקבלן רשום וכמובן המלצות וחוות דעת מקצועיות שתוכלו לקבל מחברים, בני משפחה, מכרים, שכנים ואפילו אנשי מקצוע בתחומים משיקים כמו טיח, קבלני בניין, קבלני שיפוצים וכן הלאה. בסך הכל, מדובר בשירות שאתם שוכרים כמו כל שירות אחר ויהיה עליכם להסתמך על החושים הצרכניים שלכם בתהליך הבחירה.

יחד עם זאת, במסגרת תהליך הבחירה אתם רוצים גם להכין הסכם עבודה שבו אתם מעגנים את התשלום, את תנאי התשלום, את ההתחייבויות של הקבלן ואת הסמכות שלכם לדרוש תיקון של ליקויים כמו תנאים נוספים שאולי חשובים לכם. המוכנות של הקבלן לחתום על הסכם העבודה, ובתנאי שמדובר בהסכם סביר ומקובל, יכולה אף היא לרמוז לכם על הרמה המקצועית שלו. קבלן צבע מקצועי יהיה מוכן בדרך כלל לחתום על כל הסכם סביר של פרויקט צביעת דירה וזה לכשעצמו רמז עבה שאולי באמת מצאתם את האיש הנכון לכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!