ריצוף בטון מוחלק

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

השימוש בבטון קיבל בשנים האחרונות פרשנות חדשה. בטון מוחלק משמש לעיצוב הקירות ולריצוף. המראה המתקבל תודות לשימוש בחומר הוא מראה מודרני, הייטק ומעודכן. ריצוף זה משתלב בבתים חדשים, משרדים ומבנים עסקיים שונים. הבטון המוחלק יכול להשתלב בתוך הבית ובשטחים החיצוניים שלו.

את הריצוף יוצרים בשיטת עבודה ייחודית בה מוסיפים צבע ליציקה המקורית ולאחר מכן מבצעים את ההחלקה בעזרת מכשיר המיועד לכך. התוצאה היא מראה של בטון, בהיר או כהה, לפי הבחירה שלנו. המשטח יהיה בסוף חלק לחלוטין, חזק והוא יהיה אטום לנוזלים ומפגעים אחרים אשר עלולים להגיע אליו.

לעצב באמצעות בטון מוחלק

בעבר, התפיסה הייתה כי ריצוף בטון מוחלק יכול להתאים למשטחי חוץ בלבד. הוא שימש לרחבות של בתים, עסקים ואפילו מרחבים ציבוריים. היום, במקביל לשימוש במרחבים אלו, אפשר לראות אותו גם בתוך מבנים כשהוא מהווה אלמנט עיצובי מרשים. ריצוף זה מתאים מאד למסעדות אשר רוצות ליהנות ממראה מתקדם ומודרני ומריצוף פרקטי ונוח לתחזוקה.

הריצוף מתאים כמובן לאזורים תעשייתיים ואפשר לראות שהוא משתלב גם בבתים שהדגש עליהם הוא עיצוב חדשני. בשנים האחרונות גם מלונות החליטו לאמץ את השיטה ולעצב מרחבים שונים בעזרת בטון מוחלק. על מנת שנוכל להתרשם מהיכולות והעיצוב, מומלץ להיכנס לאתר של החברה המבצעת, להסתכל על פרויקטים קודמים ולקבל השארה למה שניתן לבצע באמצעותו.

כיצד מתבצעת עבודת הריצוף

כמעט כל אחד שהסתכל על פרויקט בניה או שיפוץ או שהיה מעורב בפרויקט שכזה, מכיר את שלב הריצוף. לאחר התקנת המערכות השונות אפשר לבחור את המרצפות המיועדות ולהניחן. במקרה של ריצוף באמצעות בטון מוחלק, העבודה שונה מזו המוכרת.

הכנת השטח

על המשטח הנוכחי להיות חלק, מפולס ומהודק לפני שאפשר יהיה להניח עליו את הבטון. במידה ויש במקום ריצוף סטנדרטי, יש להסירו לפני ביצוע הפעולה ולאחר מכן להדק את השטח כמו שנבצע במידה ולא היה ריצוף קודם. במידת הצורך יש להביא בובקאט ושומשום ולהדק את המשטח הנוכחי.

יציקה

ישנו הבדל בין בטון סטנדרטי לזה שמשמש לריצוף מוחלק. זה שמיועד ליציקה יהיה בעל כמות גדולה יותר של מלט וחול ולכן הוא מסוגל לעבור בשלב הבא החלקה. בשלב זה יש ליצוק מהבטון עד לגובה שנרצה להגיע אליו בסוף העבודה. נקודה חשובה שיש להתייחס אליה היא שבסיום העבודה הגימור והאיטום יוסיפו למשטח גובה של 4-5 ס"מ.

ייבוש

הבטון היצוק צריך להיות יבש כמעט לחלוטין לפני שאפשר יהיה להחליק אותו. יש להמתין מספר שעות כדי שאפשר יהיה לבצע את הפעולה הבאה. מספר השעות משתנה בהתאם לתנאים במקום והוא יכול להשתנות בין עונות השנה ובין מקום אחד לאחר. כדי לאפשר למשטח להתייבש ולבצע את העבודה ברציפות וביום אחד, בדרך כלל העבודות יתחילו בשעות הבוקר המוקדמות.

הוספת חומר מקשר

יש להוסיף חומר מקשר ולאחריו אפשר לפזר, באופן ידני, את פיגמנט הצבע. הפיגמנט לא משנה לחלוטין את הנראות של הבטון אלא מחזק אותו וקובע האם הגוון שלו יהיה בהיר או כהה יותר. יש לבחור בגוון הסופי לפני ביצוע הפעולה.

החלקת הבטון

באמצעות מכשיר מיוחד אשר נקרא "הליקופטר" הבטון יקבל את המראה והמגע החלק הסופי שלו. ההליקופטר מזכיר במראה את מכונת הפוליש והוא מבצע את ההחלקה כשתוך כדי הבטון מתייבש באופן מלא.

חיתוך

לאחר שהבטון יתייבש באופן מלא, הוא עלול לפתח סדקים, אלא אם יבוצעו חתכים במקומות שמפחיתים את הלחץ. לכן, כיומיים לאחר הייבוש וההחלקה יש לבצע חתכים מדויקים במקומות שמתוכננים מראש וזאת כדי למנוע את הסדקים שעלולים להיווצר ללא פעולה זו.

סילר

הבטון הוא חומר סופח ולכן כשהוא חשוף נוזלים עלולים לחדור לתוכו. הדרך למנוע זאת היא דרך יצירת שכבת הגנה באמצעות הוספת סילר. הסילר נספג בתוך הבטון ואוטם אותו כך שהנוזלים לא יוכלו לחלחל אליו. הנחת השכבה מעלה את גובה הבטון בעוד 4-5 ס"מ ואפשר לקבוע בעזרת החומר כיצד ייראה הגימור של החלל.

כל היתרונות של ריצוף בטון מוחלק

על אף שהיום אפשר לראות את השימוש בבטון מוחלק בבתים, הוא עדיין נפוץ יותר במבנים ציבוריים, תעשייתיים ובעסקים. המראה שלו מרשים ומאפשר לעצב את החלל בהתאם לטרנדים וכך שהמקום המעוצב ייראה מודרני ומתאים לרוח התקופה. מבחינת השקעה כלכלית, מדובר בחלופה משתלמת לעומת הריצוף, הפרקט או רצפת העץ.

את עבודת ההחלקה אפשר לבצע במהירות רבה ולכן היא מתאימה לפרויקטים בהם כל יום הוא משמעותי. המהירות אינה באה על חשבון האיכות ואפשר לבצע גם משטחים גדולים בזמן קצר. התוצאה היא כמובן של משטח חזק, איכותי ובמראה מרשים. מבחינת הגימור, אפשר לבחור בין גוונים שונים של בטון ולכן שיטה זו מתאימה למגוון מבנים וצרכים.

להכיר את חסרונות הבטון המוחלק

שאלה שיכולה לעלות ובצדק נוגעת לחסרונות של השיטה. היתרונות גדולים ומשמעותיים, העיצוב מרשים, אך כדאי לדעת כי אחת למספר שנים יש לבצע עבודת תחזוקה בסילר כיוון שללא עבודה זו הבטון עלול לחזור ולהיות רגיש לנוזלים שהסילר מונע את הגעתם. כמו כן, אלו שאינם מעוניינים במראה הבטון, ימצאו כי ישנן מגבלות עיצוביות.

נקודה אחרונה שמהווה חסרון יחסי לבטון המוחלק היא במידה ויעלה בעתיד הצורך לבצע תיקון מתחתיו. כיוון שמדובר על משטח חלק ולא מרצפות המחלקות את המרחב, יהיה קשה יותר לבצע את העבודה בלי לפגוע ברצפה הנוכחית.

מתי נבחר בריצוף בטון מוחלק?

גם היום, כשריצוף הבטון פופולארי יותר מאשר בעבר, הבחירה בו אינה טבעית. רובנו מכירים את המרצפות השונות וחלקנו יכולים לעמוד את ההבדלים בין הסוגים השונים. הבחירה בבטון מוחלק היא בחירה עיצובית לצד בחירה המתחשבת באילוצים שונים של המקום ושל הפרויקט שלנו.

אלו מאיתנו אשר מעצבים שטחים מסחריים וציבוריים ולא רוצים להיכנס לתהליך ריצוף יקר, ימצאו כי היתרונות הרבים של הבטון המוחלק יכולים לשרת היטב את העיצוב במקום. מעצבים ואדריכלי נוף ישלבו את הבטון המוחלק בפרויקטים של סביבה מודרנית ובסגנון היי-טק.

ריצוף זה נחשב גם לפרקטי ולכן הוא מתאים למסעדות ואפילו מוסכים. במקומות בהם עלולים לנזול חומרים, הבטון המוחלק יכול לתת מענה איכותי, פרקטי ומעוצב. במידה ויש לנו התלבטות לגבי הפתרון המתאים ביותר, ניתן לגשת ולראות עבודות קודמות, להתרשם מתיק העבודות של החברה המבצעת ולהתייעץ עם גורמים שמומחים בתחום.

מי יכול לבצע את עבודת הריצוף?

לא כל בעל מקצוע אשר עובד בתחום הריצוף או הבניין יכול לבצע ריצוף בטון. הסיבות לכך הן שנדרשת מיומנות מתאימה, מכשור וניסיון בתחום. לכן, לפני בחירת בעל מקצוע יש לבדוק מהו הרקע שלו, לבקש לראות עבודות קודמות שכבר ביצע ולשמוע פרטים על תהליך העבודה. באפשרותנו לבקש לקבל פרטים על לקוחות קודמים ולבחון את העבודה בעצמנו.

החיפוש אחר בעל המקצוע הנכון הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה. עלינו לייחס לכך תשומת לב רבה ולבצע בחירה שתשדרג את המבנה שלנו. היחידה לשיפוצים מתמחה בתחום ועומדת לרשותנו עם ניסיון רב, ידע בסוג העבודה ועם מכשור מתאים. להתרשמות וקבלת פרטים נוספים על התהליך, כל שיש לעשות הוא ליצור קשר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!