בניה ושיפוצים על ידי הקבלנים המובילים בישראל לעבודות שיפוצים 10+ שנות ניסיון

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

בניה ושיפוצים הוא למעשה מונח הגג שמגדיר את הענף הכלכלי הגדול ביותר בישראל, ענף שמרכז בתוכו את הפעילות הכלכלית הגדולה ביותר מכל ענף אחר במשק, הן במונחי פרויקטים, הן במונחי שירותים לענף והן במונחי מימון בנקאי. את הענף הזה אנחנו עשויים לפגוש בחיינו בשתי הזדמנויות חשובות: כשאנו קונים או בונים בית חדש או יד שניה וכשאנו מעוניינים לשפץ את הבית הקיים שלנו. כשמחברים את כל מה שאמרנו לעיל, המשמעות היא שפרויקט בניה או שיפוץ בית הוא כנראה הפרויקט הכי יקר והכי גדול שמרביתנו ננהל במהלך חיינו ועל כן חשוב מאוד שנעשה את זה נכון, ממקום של ידע ובטחון וממקום של עמידה על עקרונות ועל התוצאות המבוקשות מבחינתנו, ועל כך נדבר בשורות הבאות.

בניה ושיפוצים
שיפוץ בית פרטי

ארבעת מרכיבי המפתח של כל פרויקט בניה ושיפוצים

לכל פרויקט בניה ושיפוצים ישנם ארבעה מרכיבי מפתח שאותם עליכם לנהל בצורה חכמה על מנת שתוכלו להכתיר את הפרויקט בהצלחה ואת ארבעתם נפרט ממש עכשיו:

תכנון השיפוץ

תכנון הוא מרכיב מפתח חשוב שמיועד להפוך את הרעיונות, הציפיות, העקרונות, השאיפות וההעדפות שלכם לתכנית ביצוע פרקטית. שלב התכנון צריך לכלול את השלב המקדמי בו אתם מתכננים את הדברים בעצמכם, מגבשים לעצמכם העדפות, בוחרים צבעים, מרקמים וסגנונות, מפרטים מהלכים מרכזיים ומאפיינים מרכזיים בבנייה או בשיפוץ ובסך הכל מפנימים את מרכיבי הפרויקט שאותו אתם רוצים לבצע. כמו כן, כולל שלב התכנון את שלב התכנון האדריכלי שאותו יש לבצע בליווי אדריכל מוסמך ושבסופו צריכה להיות בידיכם תכנית בנייה או שיפוץ חתומה על ידי אדריכל ומהנדס. תכנית זו היא שתנחה את הפרויקט כולו ועל בסיסה יתבצע חישוב כמויות, הצעות מחיר, הערכת לוחות זמנים וכן הלאה.

פיקוח על השיפוצים

פיקוח בניה הוא למעשה המקביל מבחינתכם לשלב הביצוע מבחינת הקבלן. ביציאה לדרך אתם למעשה עוברים אל מאחורי הקלעים ומאפשרים לאנשי המקצוע לבצע את פעולות הבנייה והשיפוץ הנדרשות. יחד עם זאת, גם לכם יש תפקיד מכריע בשלב הביצוע ותפקיד זה הוא תפקיד הפיקוח. הפיקוח נועד לוודא שהדברים מתנהלים בצורה מקצועית וחוקית, שהכל נעשה על פי הסטנדרטים שאותם הגדרתם ועליהם שילמתם, על פי העקרונות ההנדסיים המחייבים, על פי לוחות הזמנים ותכנית הבנייה ועל פי מה שסוכם. זהו המרכיב שאחראי לוודא שהבטון שאיתו יוצקים את היסודות הוא בטון טרי ואיכותי, שהחלונות והדלתות הם בדיוק אלה שהזמנתם, שהרצפה מותקנת בצורה מיושרת עם השיפועים הנדרשים ושכל פעולה שנעשית, נעשית בצורה מקצועית ומוקפדת מבלי לעגל פינות ומבלי לחסוך על חשבונכם. את המרכיב הזה אתם לא יכולים לבצע בעצמכם ולכן אתם רוצים לגייס מפקח בניה מקצועי שייצג אתכם בפרויקט ויהיה מחויב אך ורק לכם.

בדיקה

בדיקה, או ליתר דיוק, בדיקת בדק בית, הוא מרכיב מפתח שרבים נוטים להתעלם ממנו בתוך השמחה הרבה שאופפת אותם עם אכלוס הבית החדש או המשופץ. בדיקת בדק בית היא בדיקה המבוצעת על ידי מהנדס בניין מוסמך, ומיועדת לאתר ליקויי בנייה שאת תיקונם תוכלו לדרוש מהקבלן המבצע במסגרת האחריות שלו. נושא בדק הבית הוא נושא שמעוגן בחוק המכר ודו"ח הבדיקה שתקבלו לידיכם הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין. לכל מרכיב בבית (יסודות אל מול חלונות למשל) ישנו פרק זמן מקסימלי שבמהלכו תצטרכו לבצע את הבדיקה על מנת ליהנות מהאחריות המלאה על פי חוק. כדאי וחשוב לבצע את הבדיקה וכדאי וחשוב להתייעץ עם איש מקצוע לגבי היקף הבדיקה הנדרשת והמועד המיטבי לערוך אותה.

הסכם לשיפוץ

פרויקט בניה ושיפוצים הוא פרויקט כלכלי קלאסי, וככזה הוא חייב להיות מעוגן מבחינה משפטית. בפרויקט כזה עומדים סכומי כסף גדולים מאוד על הפרק ואם הצדדים השונים לפרויקט לא יהיו מחויבים זה כלפי זה וזה כלפי הפרויקט, אתם עלולים לחוות עוגמת נפש רבה ואפילו הפסד כספי לא קטן. על כן, לפני כל יציאה לפרויקט בניה ושיפוצים, חשוב מאוד לעגן את כל הדברים החשובים באמצעות הסכם עבודה. מהם הדברים החשובים? את זה תוכלו להבין בייעוץ חד פעמי עם עורך דין מקרקעין או בליווי צמוד שלו עד חתימת ההסכם. מודל תשלומים מדורג לפי אבני דרך, סמכויות מפקח בניה מטעמכם, התחייבות לתיקון ליקויים אחרי בדיקת בדק בית, התחייבות לתכנית הבנייה המקורית ולמפרט שסיפקתם במחיר שהוצע על ידי הקבלן – כל אלה הן דוגמאות לאלמנטים שונים שאותם חשוב לעגן בכל פרויקט בניה ושיפוצים, לפני שמתחיל הפרויקט.

בחירת קבלן ביצוע לשיפוץ

מעבר למרכיבי מפתח אלה ישנם כמובן אלמנטים רבים נוספים שעליהם תצטרכו להקפיד. כך למשל, בבחירת קבלן ביצוע, תמיד חשוב לבחור קבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון ולא לוותר על כך גם אם קיבלתם המלצה חמה על קבלן אחר שאינו קבלן רשום. כל הנושא של היתרי בניה גם הוא נושא חשוב ומהותי בתהליכי בניה ושיפוצים ועל מנת להבטיח שאתם מקבלים את ההיתרים המגיעים לכם על פי חוק ולהבטיח שאתם ממצים את כל התהליכים העומדים לרשותכם בעניין זה, כדאי להסתייע בגורם מקצועי שיכול להיות גם האדריכל שלכם, או לחילופין איש מקצוע מומחה.

לסיום, אם יש עקרון אחד חשוב שצריך להנחות אתכם לאורך כל פרויקט בניה ושיפוצים הוא העיקרון של סיוע אנשי מקצוע. המדובר בתחום מאוד מקצועי ומאוד מורכב וגם אם נראה לכם שאתם שולטים בדברים ויכולים לקבל החלטות בעצמכם, כלל לא בטוח שזהו המצב. סיוע באנשי מקצוע, גם אם זה עולה כסף, יכול לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש, הרבה הוצאות כספיות מיותרות ולא פחות מכך להבטיח גם את התוצאות הסופיות שלהן אתם מצפים בתום הפרויקט. ישנם המון אנשי מקצוע מומחים בענף הבניה והשיפוצים – היעזרו בהם תמיד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!