טיפול והריסת מבנים מסוכנים

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

בכל עיר בישראל ניתן למצוא מבנים מסוכנים, מדובר לרוב על מבנים שבנייתם אינה הושלמה. יכולות להיות סיבות רבות שהביאו את הקבלן למצב בו הוא אינו סיים את בניית המבנה. אך ברגע שהמבנה עומד כפי שהוא בלי לסיים את בנייתו, הוא יוגדר בתור מבנה מסוכן. כזה שחובה לטפל בו על מנת שהימצאותו לא תסכן אף אחד מהתושבים.

מבנים מסוכנים קיימים בכל פינה בישראל, זה שאנו אינם מודעים להגדרה הזו – אין זה אומר דבר. כניסה לתוך אותם מבנים מסוכנים היא בעייתית, יש כאלה שמתגוררים במבנים הנחשבים מסוכנים. בכל רגע נתון עלול המבנה לקרוס או להעמיד אתכם בסיטואציה לא נעימה בלשון המעטה. אז מה אתם צריכים לעשות כדי להתמודד עם המצב הזה בצורה המיטבית? אף אחד לא ירצה לאבד את מקום מגוריו בגלל העניין הזה. אייפק שירותי הנדסה ואדריכלות כאן כדי לספק תשובות לכל השאלות שעשויות לצוץ מעל לפני השטח.

 

איך יודעים שמבנה מוגדר כמסוכן?

ההגדרה של מבנים מסוכנים הינה רחבה, אך רק איש מקצוע יכול להגדיר אותה. מהנדס בניין מוסמך הוא האדם היחיד שיכול להגדיר כי מבנה מסוים הינו מסוכן. ההגדרה של המבנה המסוכן ניתנת באמצעות צו מבנה מסוכן, הצו ניתן על ידי הרשות המקומית. היא מקבל את קביעת המהנדס, וכמובן שולחת אנשים מטעמה לבחון את העניין. אחרי שנעשות כל הבדיקות ניתן יהיה לקבוע כי מבנה מסוים הינו מסוכן. חובה יהיה לפעול בהקדם ובצורה נכונה על מנת למזער את הסיכוי לפגיעה בחיי אדם.

 

כיצד תוכלו לזהות מבנה מסוכן?

כמובן שיכולים להיות כל מיני אלמנטים שיגרמו לכם להבין כי המבנה בו אתם מתגוררים עשוי להיות מסוכן. עם זאת צריך להגיד כי לא כל סדק או כל עובש על הקירות צריך לגרום לכם לחשוש. ברגע שאתם מזהים סימנים רבים על הקירות, יהיה עליכם לקרוא לאיש מקצוע. איש המקצוע משתמש באמצעים משוכללים ומתקדמים כדי לקבל את תמונת המצב הכי מדויקת שיש. רק לאחר שהוא יקבע כי מבנה מסוים הוא מסוכן, ניתן יהיה להתקדם אל עבר השלב הבא. על מנת להוריד את מפלס הלחץ מוטב יהיה לקרוא לאיש מקצוע בכל פעם שקיים ספק מסוים.

 

מתי הורסים מבנים מסוכנים?

באופן טבעי הריסת מבנה מסוכן תהיה האפשרות האחרונה מבין סל האפשרויות הזמינות לכם. ייעשה ניסיון לשפץ את המבנה ולשקם אותו, כל זאת כדי להגדיל את תחושת הביטחון. אך לא תמיד תהיה אפשרות לשפץ ולשפר את המבנה כך שהוא יהיה כשיר למגורים. יכולים להיות מקרים בהם חרף הניסיונות, המבנה עדיין יהיה מוגדר כמסוכן למגורים. רק במקרה כזה הורסים את המבנה במטרה לבנות במקומו מבנה בטוח בהרבה. נדגיש כבר מעכשיו כי את מרבית המבנים ניתן יהיה לשקם, אין סיבה ללכת מיד על האפשרות של הריסת המבנה. 

 

מתי מוסר צו מבנה מסוכן?

רק לאחר בחינה מחודשת של הרשות העירונית ניתן יהיה להסיר את הצו שקיים על המבנה. עד שהצו לא יוסר, לא תהיה אפשרות להתגורר במבנה, צריך למצוא פתרון הולם. כל עוד הצו ניתן על ידי הרשות המקומית, היא זו שאחראית על מציאת פתרונות לכל הדיירים במבנה. אך יכול להיות כי לאחר עבודת שיפוץ המבנה ניתן יהיה לחזור להתגורר בו בצורה בטוחה. יש כאלה שמנצלים את העניינים הללו כדי להתחיל שיפוץ מאסיבי ושדרוג המבנה גם מבחינה ויזואלית. לרוב המבנים המסוכנים הם מבנים ישנים שצריכים לעבור מתיחת פנים מקיפה ויסודית. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!