כל מה שצריך לדעת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

בדומה לבעלי מקצועות חופשיים אחרים, גם על אדריכלים מוטלת אחריות רבה, היות ועבודתם מבוססת על עמידה בשלל חוקים, תקנות ותקנים. לכן כדאי שיהיה להם פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים, נועדה על מנת להגן עליהם במקרה של רשלנות מקצועית.  מה היא בדיוק מכסה?

 

אדריכלים חשופים במסגרת עבודתם לסיכונים רבים

כל מי שעוסק באדריכלות חשוף לסיכונים רבים, שכן מדובר בעבודה שעלולה לגבות חיי אדם ולגרום לנזקים משמעותיים לרכוש. לצערנו לא חסרים מקרים שמספרים על קריסות מבנים עקב תכנון לקוי, אשר בוצע בתום לב. מצבים כאלה עלולים לחשוף אותם לתביעות פיצויים בשווי של כמה מאות אלפי שקלים ואף מליונים ולגרום לקריסתם הכלכלית. הדרך היחידה להתמודד עם מצבים אלו היא באמצעות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים.

 

מה כולל ביטוח לאדריכלים בהתאמה אישית?

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים מאפשר לכסות תביעות אשר כוללות טענות בנוגע לנזקי גוף ורכוש כתוצאה מטעות בתכנון האדריכלי, הן עבור פרויקטים פרטים והן עבור פרויקטים ציבוריים ומסחריים. חשוב שהפוליסה תכלול כיסויים כדי להגן את האדריכל במגוון רחב של מצבים בלתי צפויים, אשר נגרמו כתוצאה ממחדל מקצועי, מטעות בתום לב או כל מצב אחר שגרם באופן ישיר או עקיף לנזק משמעותי (שימו לב כי הפוליסה אינה מכסה מצבים פליליים שגרמו לנזק בזדון).

 

מה הפוליסה הסטנדרטית מכסה?

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים מספק כיסוי מלא להוצאות הכרוכות לצורך קבלת ייעוץ והגנה משפטית בגין תביעת רשלנות מקצועית. כמו כן במידה ואכן נגרם נזק כתוצאה מרשלנות, השמטה או מחדל כלשהו, והשופט פסק לטובת התובע, הפוליסה תשלם גם את סכום הפיצויים שנקבע, עד לגובה גבולות האחריות.

 

מה חשוב שהפוליסה תכלול?

יש כמה נקודות שיש לשים לב אליהם בעת רכישת פוליסת ביטוח לאדריכלים:

  • רכשו סכום ביטוח גבוה מספיק ושימו לב לגבולות האחריות בפוליסה
  • אם מדובר על פרויקט שאתם מתכננים בארץ, יש לציין זאת במפורש. במקרה של בניי בחו"ל יש לרכוש הרחבה של הפוליסה
  • ודאו שיש לכם הרחבה לביטוח צד ג' בגין נזקי רכוש או גוף שאינם קשורים לרשלנות מקצועית
  • ודאו שהפוליסה מכסה את כל התקופות בהם עבדתם ויהיה לכם רצף ביטוחי, כדי שלא יהיה מצב שלא תהיה מכוסים ואז בעצם תאלצו לשלם את כל ההוצאות מכיסכם.
  • התאימו את הפוליסה לדרישות המכרזים והפרויקטים שאתם מעוניינים לספק להם מענה כדי שתוכלו לעבוד עם יזמים, חבות בנייה, רשויות מקומיות וגורמים ממשלתיים וודאו שיש לכם מסמך אישור קיום ביטוח

 

 איפה כדאי לרכוש ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?

כדאי מאוד להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי ומנוסה בתחום החבות המקצועית, כדי שתהיו מכוסים גם לפי המכרזים והחוזים הנפוצים לצורך קבלת פרויקט וגם כדי שתיהנו ממקסימום כיסוי בעלות אטרקטיביות. סוכן ביטוח יכול לנהל בשמכם מו"מ מול דורש הביטוח ולעזור לכם לחסוך לא מעט כסף כדי לעמוד בדרישות הדרקוניות של דורשי הביטוח.

המומחים של מרכז הביטוח לעסקים עובדים כבר שנים רבות מול חברות הביטוח המובילות ומתמחים בהתאמת ביטוח מקצועי לאדריכלים מכל התחומים. נשמח לעמוד לשירותכם ולאפשר לכם לעבוד בראש נקי מדאגות ומשקט נפשי.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!