בחירת שיפוצניק – המדריך המלא שיעזור לכם להחליט

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

אולי לא חשבתם על זה כך, אבל אחת המשימות היותר חשובות שעומדת בפניכם כעת משהחלטתם לשפץ את הדירה, היא בחירת שיפוצניק שיכול להשיג עבורכם את המטרה בכמה מובנים. הוא צריך להיות סופר מקצועי, הוא צריך להיות אמין, הוא צריך להיות מסודר ומאורגן, הוא צריך להיות מקושר לאנשי מקצוע רלוונטיים והוא צריך לדעת לספק לכם מענה לכל צורך שעולה אצלכם סביב עניין השיפוץ. מאחר וכדי להיות קבלן שיפוצים לא צריך כל השכלה אקדמאית רשמית, ישנם לא מעט אנשים המתפרנסים מהתחום ולא כולם יודעים היטב את המלאכה. במדריך הבא נפרט בפניכם מספר צעדים שעליכם לבצע בכדי להחליט על בחירת שיפוצניק שיעשה עבורכם את העבודה תרתי משמע.

מדוע כל כך חשוב לבחור את השיפוצניק הנכון?

את תוצאת עבודות השיפוץ בביתכם יכריעו כמה וכמה גורמים. רמת התכנון ורמת המקצועיות של האדריכל, מעצב הפנים או כל איש מקצוע אחר שיהיה אמון על עניין התכנון, יקבעו את הפוטנציאל של תוצאת השיפוץ. שלב התכנון הוא השלב בו אתם מקבלים החלטות לגבי מה בדיוק לעשות בשיפוץ, איך לעשות, באילו חומרים להשתמש, באילו עיצובים, מרקמים וצבעים וכן הלאה. מן הסתם, להחלטות אלה יש השפעה דרמטית על התוצאה הסופית או לפחות על הפוטנציאל שאליו אתם יכולים להגיע. מעבר לשלב התכנון, על התוצאה יכולה להשפיע הרמה המקצועית ורמת הביצוע של השיפוץ, קרי הרמה בה מוצאת תכנית השיפוץ אל הפועל. עבודה טובה, נקייה, תוך הקפדה על כל ההוראות, הכללים והסטנדרטים, תבטיח את היכולת שלכם לממש את פוטנציאל התכנית ולחילופין, התנהלות לא מקצועית יכולה לפגוע מאוד בתוצאה, לגרום לכם עוגמת נפש רבה ביחס לציפיות שהיו לכם מתכנית השיפוץ ומהפרויקט כולו ואף לעלות לכם כסף רב

בחירת שיפוצניק עם רישיון קבלן.

על העניין השני, קרי הוצאת תכנית השיפוץ אל הפועל, אמון השיפוצניק, קרי בחירת שיפוצניק שאמור לבצע את השיפוץ, לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת לשפץ את הדירה וזהותו של איש המקצוע הזה יכולה להכריע את התוצאה כולה. בחירה לא נכונה של איש שיפוץ יכולה לגרום לכם לא מעט עוגמת נפש ולא משנה אם תכנית השיפוץ נעשתה בצורה המקצועית ביותר. לעומת זאת, בחירת שיפוצניק סופר מקצועי ומסור, יכולה להפוך גם תכנית לא סגורה לגמרי לתוצאת שיפוץ יוצאת דופן שתגרום לכם שמחה רבה. מהסיבה הזאת בדיוק, ישנה חשיבות רבה לבחירה שלכם את איש השיפוץ שיהיה אחראי על הפרויקט ומהסיבה הזאת בדיוק, אתם רוצים להבין בדיוק כיצד לבחור אותו ולהבין שיהיה עליכם להקדיש לעניין קצת זמן ותשומת לב.

לפעול במקביל בכמה מישורים

כפי שנסביר בהמשך, ישנם מספר צעדים שאתם יכולים לבצע בכדי להגיע בסופו של דבר לשיפוצניק המתאים. הצעדים יפורטו פה בסדר כרונולוגי בזה אחר זה, אבל חשוב להבין שבמציאות אתם לא יכולים לפעול על פי הסדר הזה. במציאות אתם צריכים לעשות את הדברים במקביל, ללהטט בין הצעדים ופשוט להגיע לתוצאה הסופית תוך הפעלת מחשבה ואינטואיציה. כך למשל, כאשר אנו מדברים על המלצות שעליכם למצוא, אין בכך בכדי לומר שאתם מקדישים כעת פרק זמן להשגת המלצות, אוספים את ההמלצות ומנסים להגיע למסקנה על פיהן. המלצות אלה צריכות להתקבל תוך כדי בדיקת רישום הקבלן בפנקס הקבלנים, תוך כדי בקשת חוות דעת מקצועיות מאנשי מקצוע אחרים וכן הלאה כפי שיפורט בהמשך. רק בצורה זו תוכלו להבטיח שאתם ממנפים את כל אחד מהצעדים בצורה מיטבית למען המטרה.

קבלן רשום –לעבודות שיפוצים

כלל ברירת המחדל אומר שאתם רוצים בכל מקרה לבצע בחירת שיפוצניק שהוא קבלן שיפוצים רשום בפנקס הקבלנים. כעת נסביר מדוע ולאחר מכן גם ניתן את החריגים. קבלן רשום הוא למעשה איש מקצוע שהגיש בקשה להירשם כקבלן בפנקס הקבלנים של משרד השיכון, ולאחר שנבחנה עמידתו בכל הקריטריונים הנדרשים, הוחלט להעניק לו מעמד של קבלן רשום. המשמעות היא שאותו קבלן אוחז ברקורד מקצועי שמאפשר לו להיות קבלן רשום, הוא אוחז ברקורד נקי של שירות ואמינות והוא עמד בכל המבחנים המקצועיים המאפשרים לו לקבל את מעמד הרישום. את הבדיקות האלה הייתם צריכים אתם לבצע אם היה לכם את הידע המקצועי הנדרש בענף הבנייה. מאחר ואין לכם את זה, כמו גם לרוב הציבור, המדינה מנהלת את פנקס הקבלנים במסגרתו היא מבצעת את הבחינה עבורכם ומספקת לכם שמות של קבלנים שעמדו בקריטריונים הנבחנים.

רישיון קבלן לשיפוצניק -עבדו רק עם מקצוענים

בנוסף לכך, קבלן רשום הוא מעין נכס עבור הקבלן. אפשר לראות זאת כמו מסמך המעיד על הרמה המקצועית שלו, מסמך שכל קבלן היה שמח לקבל והיה עושה בכדי לשמור עליו. המשמעות היא שקבלן רשום יעשה את כל מה שצריך לעשות על מנת לשמור על המעמד שלו כקבלן רשום ובכלל זה יקפיד על שירות אדיב, על אמינות מלאה, עמידה בהסכמים וכמובן עמידה בסטנדרטים המקצועיים הנדרשים. אי עמידה באלה יכולה להוביל לתלונות מצד לקוחות, ובהמשך לכך לביטול מעמדו כקבלן רשום.

והמשמעות של כל זה היא, שכאשר אתם בוחרים קבלן שיפוצים רשום, אתם בוחרים איש מקצוע שעומד בכל הקריטריונים המקצועיים הנדרשים ושיעשה את כל מה שצריך לעשות בכדי להמשיך ולעמוד בקריטריונים הללו. קשה לחשוב על כלי חשוב יותר מזה כאשר אנו רוצים לבחור איש מקצוע שיעמוד בציפיות שלנו וכאשר אין לנו שום ידע או דרך לבדוק את הדברים בעצמנו.

ואחרי שאמרנו את זה, יש לכך חריג. החריג הוא מקרה פרטי שעליו נדבר מייד בסעיף ההמלצות וחוות הדעת המקצועיות, ובו יש בידיכם שם של קבלן ספציפי שעליו שמעתם מכמה וכמה אנשים, שעליו קיבלתם גם המלצות וגם חוות דעת מקצועיות חיוביות ושכל הסימנים מראים לכם שהוא הוא האיש שאתם מחפשים. במקרה כזה, כדאי אולי לבחון את אותו איש מקצוע מומלץ יותר לעומק, גם אם הוא לא קבלן רשום. חשוב להבין, קבלן רשום הוא איש מקצוע שעומד בסטנדרטים הנדרשים, אבל עצם העובדה שהקבלן אינו רשום בפנקס הקבלנים, אינה מצביעה על כך שאותו קבלן לא עומד בהכרח בקריטריונים הנדרשים. ייתכן מאוד קבלן שלא עבר את תהליך הרישום, אך יכול בהחלט לעבור אותו לו היה בוחר בכך.

המלצות על שיפוצניק

אלמנט שני שאתם רוצים לנצל בתהליך של בחירת שיפוצניק הוא אלמנט ההמלצות. המלצות הן למעשה חוות דעת בלתי מקצועיות, אותן אתם מקבלים מחברים, בני משפחה, מכרים, קולגות או אנשים שאינכם מכירים. כך למשל, אתם יכולים להעלות פוסט לרשת החברתית ובו אתם מבקשים לקבל המלצות על שיפוצניק באזור מגוריכם. מן הסתם, בתוך דקות יוצף הפוסט בשלל פניות מצד שיפוצניקים ובני משפחותיהם הממליצים על עצמם, אך במקביל גם תוכלו לקבל המלצות אותנטיות לא מעטות, במיוחד אם תעלו את הפוסט הזה בקבוצה.

את ההמלצות אתם יכולים כמובן לבקש גם מהאנשים הקרובים אליכם ובכלל זה בני משפחה, חברים או שכנים שעברו שיפוץ לאחרונה, חברים לעבודה או אפילו הבוס ששיפץ את המשרד. כל אלה הם אנשים שאולי מכירים, אולי יודעים, אולי שמעו על שיפוצניק שכדאי לבדוק. יחד עם זאת, אין בהמלצות אלה בכדי להכריע את החלטתכם והמלצות אלה צריכות להילקח בחשבון כפרמטר אחד בבדיקה הסופית. במקרים רבים, אנשים מקבלים המלצה חמה מאדם קרוב ומייד בוחרים באותו איש מקצוע עליו קיבלו את ההמלצה, לרוב בגלל שאין להם חשק או כוח להמשיך את תהליך החיפוש והבחירה. זהו צעד לא נכון כמובן. המלצות אמורות לספק לכם שמות שאותם תוכלו להמשיך ולבדוק הלאה, או שמות שמהם אתם רוצים להתרחק, אך לא יותר מכך.

חוות דעת מקצועיות לפני בחירת שיפוצניק

חוות דעת מקצועית היא כבר המלצה שאותה אתם מקבלים מאיש מקצוע ולא מאדם פרטי. לחוות דעת מקצועי ישנו משקל רב בתהליך הבחירה של שיפוצניק או של כל איש מקצוע בתחום שאינכם מכירים. את חוות הדעת המקצועית תוכלו לקבל מאנשי מקצוע העוסקים בתחום משיקים ובמקרה זה אדריכלים, שמאים, מהנדסי בניין, הנדסאי בניין, קבלני אינסטלציה, קבלני ריצוף, מפקחי בנייה וכדומה. אפילו איש מכירות בחנות לאספקה טכנית המספקת חומרים לקבלני שיפוצים יכול לסייע לכם, ובלבד שאתם סומכים על אותו איש מכירות.

ככלל, חוות דעת מקצועית יכולה לתת לכם כיוון טוב מאוד לבדוק, אבל עליכם לוודא שחוות הדעת היא אותנטית ולא משקפת חברות נסתרת בין השניים. אין שום ערך ויש אפילו הטעיה, בחוות דעת מקצועית שניתנת על ידי איש מקצוע על איש מקצוע אחר, רק בגלל שהשניים חברים או שהם מקיימים ביניהם מערכת של אינטרסים. בהתאם לכך, כאשר אתם מבקשים חוות דעת מקצועית, הקשו על האדם הממליץ ושאלו אותו שאלות מדוע הוא ממליץ עליו, מה טוב בו, האם הוא אמין, האם הוא עושה את העבודה בצורה מקצועית, האם הם עובדים ביחד ושאלות נוספות שיכולות לתת לכם אינדיקציה על מידת האותנטיות של חוות הדעת.

חבילת שירות והתרשמות אישית

בשלב הזה, לאחר שבחנתם את פנקס הקבלנים ובחרתם קבלנים רשומים בלבד, לאחר שקיבלתם אולי המלצות על כמה שמות נבחרים ולאחר שקיבלתם גם כמה חוות דעת מקצועיות על כמה שמות בולטים, כעת אתם צריכים להפעיל את שיקול הדעת שלכם והאינטואיציה הצרכנית שלכם ולבחון את הדברים בעצמכם. בשלב הזה אתם רוצים כבר לפנות למספר אנשי מקצוע, לקבוע איתם פגישה, לשוחח איתם, להציף בפניהם שאלות ולהתרשם מהם באופן כללי. בשלב הזה אתם רוצים לבחון מה יודעים אותם אנשי מקצוע לספק לכם ובכלל ללקוחותיהם. האם הם מספקים שירותי שיפוץ בלבד, או שהם נותנים חבילת שירות מקצה לקצה, ובכלל זה ייעוץ אדריכלי, תמיכה של מהנדס וקונסטרוקטור, סיוע בהגשת בקשות לקבלת היתרי בנייה על פי הצורך, סיוע בביצוע הזמנות של מטבחים, דלתות, חלונות וכן הלאה, סיוע בעיצוב פנים, התמחות בעבודות גבס וכן הלאה. ככל שחבילת השירות היא רחבה יותר, כך אתם יכולים להסיק שהרמה המקצועית של איש המקצוע היא גבוהה יותר ויש בכך הרבה בכדי לסייע לכם להבין מול מי אתם עומדים.

מעבר לכך, אתם רוצים להתרשם באופן אישי מאיש המקצוע שיושב מולכם ולשם כך יהיה עליכם לנהל איתו שיחה. בשיחה אתם רוצים להציף מולו את כל השאלות שמטרידות אתכם ביחס לשיפוץ. ממש לא צריך לעניין אתכם איך הוא כאבא, כבעל או כאיש משפחה. ממש לא מעניין אתכם היכן הוא גדל ובאיזה בית ספר למד, אבל כן צריך לעניין אתכם איך הוא עונה לכם על שאלות שאתם מציפים בפניו בעניין השיפוץ. האם הוא עונה לכם בהרחבה מתוך רצון לעזור לכם הוא שהוא פוטר אתכם בכך שיהיה בסדר. האם הוא מספק לכם מידע שלכאורה אנשים אחרים היו שומרים לעצמם, הוא שהוא יוצא מעורו בכדי לסייע לכם להרגיע את חששותיכם. כל אלה יכולים להצביע על מידת אמינותו ועל המחויבות שלו למקצוע וזה המון.

הצעות מחיר של שיפוצניק

וכמובן, חלק בלתי נפרד מהתהליך של בחירת שיפוצניק הוא החלק של המחיר. בעניין זה אתם תמיד רוצים למצוא את האיזון בין רמת המחיר ובין הרמה המקצועית, בין התמחור המוצע לכם ובין האיכות המוצעת לכם. המשמעות היא, שאתם ממש לא רוצים לבחור את ההצעה היקרה ביותר אבל גם לא את ההצעה הזולה ביותר. בשלב הראשון של תהליך השיפוץ יהיה עליכם לבנות תכנית שיפוץ שעל פיה יגובש כתב כמויות. מסמך כתב כמויות מפרט למעשה את החומרים והמרכיבים שנדרשים לצורך פרויקט השיפוץ, את הכמות הנדרשת מכל אחד מהם ואת העלות של כל אחד מהם. על כך יש כמובן להוסיף את עלות העבודה והרווח של השיפוצניק, אבל מרכיב זה יכול לתת לכם אינדיקציה מצוינת לרמת המחיר שלה אתם יכולים לצפות.

חפשו את נקודות האיזון במחיר

מצד אחד, הנטייה היא לבחור בהצעה יקרה מתוך הנחה שמי שמציע לנו ביוקר, גם עושה עבודה ביוקר. מצד שני, אנחנו מאוד רוצים לצד בזול ולכן תמיד נעדיף לבחור בהצעה הזולה. האמת כמו תמיד, נמצאת איפה שהוא באמצע וכתב הכמויות שהוכן יוכל לסייע לכם להבין זאת. אבל מה שהכי חשוב כאשר אתם מגישים בקשות להצעות מחיר הוא, שכל שיפוצניק שמגיש לכם הצעה, מגיש לכם אותה בדיוק עבור אותו פרויקט. אין שום משמעות להצעות מחיר שונות שמוגשות עבור פרויקטים שונים. כך למשל, אם אתם אומרים לשיפוצניק שאתם רוצים לעשות חלונות אלומיניום, האחד יכול לתת לכם הצעה על חלונות סטנדרטיים והאחר על חלונות בלגיים. זאת אומרת שהראשון יהיה זול יותר אבל לא בגלל שהוא באמת זול יותר אלא בגלל שהוא מציע לכם פחות.

אל תוותרו על תוכניות עבודה לשיפוץ

בכדי להבטיח שכל ההצעות ניתנות עבור אותו פרויקט, כאשר אתם מבקשים את הצעת המחיר חשוב לצייד את השיפוצניקים בתכנית השיפוץ ובכתב הכמויות שגובשו. בצורה כזאת כל שיפוצניק יודע בדיוק על מה הוא נותן את הצעת המחיר וגם מתחייב למעשה לסטנדרטים הנובעים מאותם מסמכים.

בשורות הנ"ל פירטנו בפניכם תהליך שהוא לכאורה מאוד מורכב. בפועל, התהליך של בחירת שיפוצניק הוא פשוט הרבה יותר ואת כל המרכיבים שלו תוכלו לבצע במקביל ובתוך זמן קצר. החשוב ביותר הוא שתיגשו למשימה עם אנרגיה ועם חשק ומתוך הבנה שיש משמעות רבה לאיש המקצוע שיהיה אחראי על פרויקט השיפוץ שלכם. השיפוצניק שתבחרו עשוי להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע נוספים המתמחים כל אחד בתחום אחר על פי מודל של קבלני משנה, אבל בסופו של דבר הוא האיש שמכתיב את הסטנדרטים והוא האיש שיבחר את אותם קבלני משנה. כאשר אתם עושים בחירה נכונה של שיפוצניק, אתם מכתיבים מצב שבו גם כל יתר הבחירות הן נכונות, ולמרבה הצער זה עובד גם הפוך.

לבסוף, זכרו שישנם אנשי מקצוע המלווים אתכם וכל אחד מהם יכול לסייע לכם בתהליך הבחירה. זה יכול להיות האדריכל או מעצב הפנים, המהנדס או הקונסטרוקטור ואפילו עורך הדין שבעזרתו אתם מנסחים וחותמים על הסכם עבודה עם האדריכל. כל אחד מאנשי המקצוע הללו יכול לסייע לכם בהמלצה, בחוות דעת, בעצה טובה ובתובנה שיכולה לשנות את כל צורת ההסתכלות שלכם על התהליך. דברו עם אנשים, נסו להבין היכן אתם עומדים, נסו להבין מול מי אתם עומדים ובסופו של דבר זה פשוט יקרה בצורה הטובה ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!