איך להיות קבלן בניין -ללמוד נכון

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

בית הוא מושג הטומן בתוכו לא מעט ציפיות וחלומות, ומחבר בין צרכים מעשיים לצרכים רגשיים, לתחושת ביטחון ולמשפחה. אלא שעל מנת שכל אלו יתקיימו, נדרשת תשתית מבנית יציבה ואיכותית, עמידה לשנים ארוכות, אשר ביכולתה לספק הגנה ואיכות חיים לבני הבית.

הקמה ובניה של בית מגורים דורשת תכנון מוקדם המתבצע באמצעות מספר בעלי מקצוע

  • אדריכל: אדריכל מבנים הוא הוגה הרעיון והמתכנן של המבנה, הן ברמה העיצובית והחיצונית והן בהיבט התכנון הפנימי שלו. אדריכל יוביל את הקמת המבנה, מתכנן את המערכות התפעוליות הפנימיות שבו דוגמת תשתיות אינסטלציה וחשמל, יציבות ותמיכה, מוכנות לאירועים שונים (רעידות אדמה, מלחמה ומתקפה קונבנציונאלית, אירועי אש) ואחראי על עמידות ותפקוד המבנה לטווח הארוך. האדריכל אחראי בין היתר על שילוב במבנה בסביבה המקיפה אותו והתאמתו לאופי המקום ולקו הנוף הקיים.
  • מהנדס בניה: מהנדס בניין מתרגם את התכנית האדריכלית לכדי תכנית עבודה, מתייחס למשקל החומר, לעובי הקירות, למערכת הזיגוג, לצינורות שירכיבו את מערך האינסטלציה ולמיקום מעברי חיווט החשמל, וכל זאת על מנת להפוך את התכנית שבנה אדריכל הפרויקט לישימה.

בהקמה של מבנה נדרשים שני בעלי המקצוע הללו, בעבודה הכוללת שיתוף פעולה והשלמה הדדית. מהנדס בניין יכול לשמש גם כמפקח בניה, האחראי על התקדמות הפרויקט ומפקח על עבודת הקבלן המבצע. למהנדס הבניין ישנם הכלים המעשיים לבחון את עבודת השטח, את חומרי העבודה ואת השיטות ולהבטיח שמירה על סטנדרטים של איכות ובטיחות.

ללמוד נכון, לבנות נכון…

בעולם בו שוק הנדל"ן עולה כפורח, ומצפון ועד דרום מככבים פרויקטים חדשים של בניה בערים ובפריפריה, אין פלא כי לימודי הנדסת בניין הפכו לאחד מן המקצועות המבוקשים באקדמיה.

הנדסת בניין נלמדת תחת לימודי הנדסה אזרחית, וכוללת למידה יסודית בתחום תכנון קונסטרוקציות, עקרונות בנייה ועבודתו של  קבלן בניין רשום , תורת החומר, בטיחות באתרי בניה ועוד. הלימודים נמשכים למשך ארבע שנות לימוד ומזכים את הסטודנטים בסיום הלימודים ועם העמידה בכל ההתחייבויות האקדמאיות בתואר B.S.C  מוסמך להנדסה אזרחית .

בין מוסדות הלימוד המציעים פקולטה להנדסת מבנים בישראל: הטכניון בחיפה (נחשב גם לסמכות העליונה בכלל מקצועות המדעים ובניהם במדעי הנדסת מבנים) אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת באר שבע, אוניברסיטת אריאל, מכללת ספיר, המכללה להנדסה בתל אביב, מכללת רופין, מכללת שנקר, המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומקומות נוספים.

תנאי הקבלה ללימודי הנדסה אזרחית: הנדסת בניין הם מחמירים למדי ודורשים ממוצע בגרות גבוה תוך הצגת יכולות גבוהות במקצועות הריאליים, ציון פסיכומטרי וראיון אישי. התנאים משתנים בין המוסדות השונים, ובמקרה של חוסר בציון נקודתי או ממוצע שאינו מספק חלק ניכר מן המוסדות הללו מציע מכינה מקדימה המאפשרת להשלים את החוסר.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!