היבטים בטיחותיים שיש לקחת בחשבון בעת שיפוץ מבנים מסחריים

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

ההחלטה על שיפוץ מבנה מסחרי יכולה להגיע מסיבות רבות וטובות, כמו למשל הרצון להעלות את ערכו בשוק, הצורך לשפר את הנראות מבחינה אסתטית, לשנות את פריסת וחלוקת החלל, ליישר קו עם תקני בניה ובטיחות חדשים, ובעיקר – להפוך את המבנה לבטיחותי הרבה יותר עבור כל מי ששוהה בו. 

כל בניין מסחרי צריך להיות מעוצב, נוח ופונקציונלי עבור העסקים, העובדים והלקוחות שמשתמשים בו, ויש לוודא שהוא עונה על כל הצרכים של המשתמשים השונים, תוך ששומר על בטיחותם המקסימלית. לכן כאשר אתם מחליטים לשפץ מבנה מסחרי, מבין כל ההיבטים שיש לקחת בחשבון, כדאי שתשימו דגש רב על היבטי הבטיחות כפי שדורש מכם החוק. 

פתרונות כיבוי אש

כאשר מפעילים מבנה מסחרי יש לעמוד בדרישות חוק שונות, ולקבל אישורים מתאימים, כאשר אחת הדרישות החשובות ביותר היא התקנת גלאי עשן ומערכות כיבוי אש. מערכות כיבוי האש צריכות לענות על קריטריונים עכשוויים ולהיות מותאמות לאופי המבנה, אופן השימוש בו, גודלו, התנועה הערה של האנשים בו וכדומה.

התקנות שנוגעות לבניינים מסחריים שונות מהתקנות של מבנים פרטיים, כך למשל במבנה מסחרי צריך להתקין כמות מסוימת של גלאי עשן, דלתות וחלונות חסיני אש, מערכות אוורור, פתרונות שילוט המכוונים את האנשים לפתחי מילוט, ציוד כיבוי אשר בכל קומה במבנה ועוד.

מניעת החלקה

אמצעי בטיחות נוסף שהוא בגדר חובה ממש הוא מניעת החלקה בפנים ומחוץ למבנה. יש אספקטים שונים שיש לתת עליהם את הדעת גם מהבחינה הזאת, כמו למשל תכנון שבילי גישה מוארים ומסומנים היטב כך שיתנו מענה בטיחותי גם בשעות החשכה או בימים גשומים ללא הסיכון להחלקה. 

גם פנים המבנה צריך להיות בטוח מפני החלקה, בין אם מזג האוויר סוער בחוץ ובין אם מנקים את המבנה המסחרי, כאשר כיום ישנם תקנים ולא מעט אמצעים אשר יכולים לספק מענה. 

גדרות ומעקות במדרגות ואזורים גבוהים/מסוכנים

על פי תקני הבטיחות יש להתקין מעקה שעומד בדרישות החוק בכל גרם מדרגות מעקות, כדי לשמור על בטיחות מקסימלית בפנים המבנה. 

מלבד מדרגות יהיה עליכם להתקין מעקות מתאימים שעומדים בתקנים הנדרשים בכל המקומות בהם קיים סיכון לנפילה, כמו למשל במקומות שבהם ישנם הפרשי גובה, מרפסות, אזורי פריקה וטעינה או פתחים בקירות, כאשר החוק מאוד ברור לגבי סוג ועיצוב המעקות, הגובה שלהם, המרחק שלהם מהקיר ועוד.

חלונות העומדים בתקנים

מבנים מסחריים כוללים חלונות וגם הם צריכים לעמוד בתקני בטיחות מחייבים. ישנם תקנים הנוגעים לבניית חלונות במבנים מסחריים, ואם אתם מחליפים חלונות במסגרת השיפוץ, חשוב שתקפידו עליהם.   

החלונות שאתם בוחרים אינם יכולים לבלוט החוצה, עליהם להיות חסינים מפני אש, בנוסף ישנם תקנים של גודל, רוחב ועומק שצריך לשים אליהם לב. ולבסוף החלונות צריכים לעמוד בכל התקנים הנוגעים למניעת סיכון של נפילות. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!