עבודות גבס תקרה: ההבדלים, הפתרונות ואיך תחסכו עשרות אחוזים

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

הגבס הוא אחד החומרים השימושיים בתהליך שיפוץ ועיצוב המרחב. הוא נכנס לשימוש נרחב בישראל לפני כשני עשורים ורבים אימצו אותו לעבודות בבית ובעסק. עבודות גבס תקרה נותנות מענה יעיל, פשוט, קל משקל וזול בהשוואה לפתרונות אחרים. את העבודה יבצע "איש גבס" או קבלן המתמחה בעבודה עם החומר הזה ובתהליך יהיה עלינו לקבוע כיצד נרצה לבצע את העבודה, לבחור את הלוחות המתאימים ולמצוא את הקבלן הנכון לנו.

למה לבצע עבודות גבס תקרה?

עבודות גבס אשר מתבצעות על גבי התקרה יתבצע לצורך הנמכה שאמורה להכיל מערכת או בשל רצון ליצור סביבה אסתטית מרשימה. עבודות אלו נפוצות בבתים ומבנים בהם יש מכינים מערכת מיזוג מרכזית כשהמטרה היא להסתיר את הצינורות שעוברים במקום. במקרה זה יש צורך ליצור מקום שיהיה פתח שירות במידה ותהיה תקלה עם המזגן.

על ידי הנמכת התקרה ניתן להוסיף תאורה וליצור מראה מיוחד ושונה לתקרה הנוכחית. לשם כך ניצור תקרה צפה, לא על כל השטח ונוכל להתקין ספוטים על פי התכנון שלנו. את עבודות החשמל יצטרך לבצע חשמלאי ואין להסתפק רק באיש גבס לצורך כך.

סוגים שונים של גבס

לרוב, עבודות גבס תקרה יתבצעו באמצעות לוח גבס לבן. לוח זה נחשב לסטנדרטי וגם לזול מבין האפשרויות השונות. כל עוד אין סיבה אחרת, הוא ייתן את המענה הטוב והמשתלם ביותר. עם זאת, במידה ואנחנו מתכננים לבצע הנמכה של התקרה ושיפוץ בחדר האמבטיה, עלינו לבחור בלוח ירוק שמוגן מפני הלחות. החומר עצמו יקר יותר, אך התוצאה מתאימה לחלל ולכן הוא יישמר לאורך זמן.

במקרה של הנמכות תקרה במסעדות, במטבח ובכל מקום שיכול להתחמם, נעדיף להשתמש בלוח אדום. הוא חסין מפני אש וגם הוא יהיה יקר יותר מהלוח הסטנדרטי אך ייתן תוצאה טובה יותר לצורך שלנו. שני הלוחות יהיו יקרים יותר אך העבודה שתתבצע דומה לזו שיבצע איש הגבס עם הלוח הלבן. יש לציין כי כל לוח יכול לקבל צבע סופי שיאטום את המראה המקורי ויעניק את המראה החדש שאנחנו רוצים ליצור.

הוספת שכבת בידוד

אנחנו יכולים ליצור הנמכת תקרה כך שבין התקרה הקודמת לחדשה יעברו מערכות שונות ואנחנו יכולים להוסיף שכבת בידוד. אלו מאיתנו אשר סובלים מרעש מהקומה שלמעלה יכולים להוסיף שכבת בידוד שתהווה הגנה אקוסטית. כדי ליצור את הבידוד איש המקצוע יצטרך להזמין את החומר המיועד והוא יוסיף אותו כשכבה נוספת ללוחות הגבס. פתרון זה יכול להתאים לבתים והוא נפוץ במשרדים, קליניקות ועסקים נוספים.

כדאי לדעת כי מדובר באופציה שאנחנו יכולים לבחור גם שלא להוסיף, אך אם אנחנו מרגישים צורך לבודד את התקרה, בשל רעש, קור או חום, כדאי לפחות לברר על עלות התוספת. המחיר שיבקש מאיתנו איש המקצוע ישלב את עלות החומר ומידת העבודה הנוספת שתידרש ממנו.

ההבדלים בין תקרה תלויה לבין תקרה צפה

ישנם שני סוגי הנמכות תקרה. האחת נקראת "תלויה" והשנייה "צפה". הראשונה תיראה כהמשך ישיר של המבנה. השינוי היחיד יהיה בגובה התקרה, אך בסיום העבודה אנשים שלא הכירו את השטח לפני לא יוכלו להצביע על ההבדלים בין המבנה המקורי לבין עבודת הגבס. אנשים אשר מכירים היטב את המקום יתרגלו למראה החדש במהרה.

תקרה צפה אינה מחוברת למקורית בקצוות. היא יכולה להיות יעילה מאד כשנרצה להסתיר את המערכות השונות שנמצאות בתוכה ובנוסף היא מהווה אלמנט אסתטי ייחודי. בתהליך עיצוב ושינוי החלל אנחנו צריכים להתייחס גם לתקרה שלנו. היא יכולה להיות מרשימה מאד ובתוכה יכולה להיות תאורה שתחמיא לחדר. מבחינת עיצובים, השמיים הם הגבול ואם כבר החלטנו לבצע עבודת תקרה כדאי לשקול לבצע תקרה צפה מעוצבת.

פתרונות אקוסטיים

עבודות גבס יכולות לתת לנו מענה כשישנו צורך אקוסטי ייחודי. זו הסיבה שהנמכות התקרה ויצירת הקירות נפוצים בחדרי הקלטה ובמקומות בהם מתבצעת הפעלה של מערכת סאונד. כמו כן, במשרדים בהם יש צורך להגביר את האפקטיביות והפחתת הרעש, הנמכת התקרה יכולה להוות פתרון יעיל. גם במקומות רועשים או צפופים אפשר למתן את עוצמת הקול על ידי עבודות גבס בתקרה.

במקרה של פתרון אקוסטי יש לבחון איזה סוג של תקרה כדאי ליצור ובנוסף כדאי לבחון את הפתרון היטב. פעמים רבות אריחי גבס ייתנו את הפתרון הטוב ביותר. האריחים הללו מתפרקים על פי הצורך, הם מגיעים עם חורים קטנים שעוזרים לקלוט את הרעש אך הבניה שונה מעט מזו של הנמכת התקרה ויש למצוא את הקבלן המתאים והמנוסה להתקנה.

תהליך עבודות גבס תקרה

תהליך יצירת תקרת הגבס יכול לארוך שעות ספורות, מספר ימים או יותר, בהתאם למורכבות ולגודל של התקרה אותה נבצע. כדי שנהנה מהתוצאה, אנשי המקצוע יבצעו את השלבים הבאים:

שלב ראשון – בדיקת השטח

לפני התחלת העבודה מומלץ לבדוק את השטח. כדאי לבדוק כי התקרה במצב טוב, שאין כל נזילות ואין צורך לבצע שום עבודה במקום. במידה וישנה בעיה בתשתית באזור יש לטפל בה, אחרת יהיה צורך לפרק את תקרת הגבס לצורך תיקון. בנוסף, יש למדוד את התקרה ולבדוק שהיא ישרה. לא פעם מדידה במכשיר לייזר מגלה כי התקרה הנוכחית אינה מפולסת ולכן אי אפשר להסתמך עליה כמדד להנמכה אלא יש ליצור מדדים חדשים.

שלב שני – בניית קונסטרוקציה

בעל המקצוע יתחיל את העבודה עצמה מבניית הקונסטרוקציה. זהו מבנה מתכתי שעליו יחוברו לוחות הגבס בהמשך. יש לבצע את החיזוקים והחיבורים במרחקים שיחזיקו את התקרה החדשה ולכן המרווח בין הניצבים אינו יכול לעלות על מרחק של 60 ס"מ בין אחד לשני. קונסטרוקציה נכונה וטובה תבטיח תקרה יציבה ועמידה לאורך שנים.

שלב שלישי – החבאת תשתיות

התשתיות צריכות להיות בין הקונסטרוקציה לבין התקרה המקורית. בין אם מדובר בהעברת חוטי חשמל ובין אם מדובר על מערכת מיזוג אוויר, יש להעביר אותה לפני חיבור הלוחות עצמם. חשוב לשים לב – רק חשמלאי רשאי לבצע עבודות חשמל ולכן אם מתבצעות עבודות מסוג זה חשוב לוודא עם בעל המקצוע שהעבודה תתבצע בצורה זו.

שלב רביעי – חיבור הלוחות

זה הזמן לחבר את הלוחות לקונסטרוקציה. במידה בשלב זה לקדוח וליצור פתחים בהתאם לתכנון, אם כפתח שירות ואם כמקום להכנסת התאורה.

שלב חמישי – עבודת גמר

לאחר שהנמכת התקרה הושלמה מגיע הזמן לבצע את עבודות הגמר. איש המקצוע יעבור על החיבורים בין הלוחות ויחליק את הגבס. בסיום אפשר יהיה לעבור עם שכבות צבע בהתאם לבחירה שלנו. אין זה משנה מה היה צבע הלוח במקור, לאחר הצביעה יתקבל המראה שרצינו. אנחנו יכולים לצבוע את התקרה בצבע לבן או כל צבע אחר ולו רק שיתאים לגבס.

בחירת בעל המקצוע המתאים

עבודות גבס תקרה יבוצעו על ידי אנשי מקצוע המומחים בתחום. אם דרוש קבלן שיפוצים, היחידה לשיפוצים עומדת לרשותנו עם צוות מקצועי וכן עם חשמלאים ואינסטלטורים שיוכלו להיות מעורבים, על פי הצורך, בעבודות השונות שנרצה לבצע. זו הכתובת שנרצה לפנות אליה, בין אם אנחנו משפצים את המבנה ובין אם אנחנו רוצים לשנות רק את המראה של התקרה, מכל סיבה שהיא.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!