שיפוץ דירה ישנה

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

זה נכון שמרבית פרויקטי השיפוץ מתבצעים דווקא בדירות ישנות, שכן אלו הן בדיוק הדירות שזקוקות יותר מאחרות לביצוע שיפוץ דירה וחידוש, אלא שפרויקטים של שיפוץ דירה מתקיימים גם בדירות חדשות יחסית ואפילו חדשות לגמרי ועדיין ישנם מספר אלמנטים שעליהם יש להקפיד בצורה הדוקה יותר כאשר מדובר בדירה ישנה. מהן המערכות הביתיות שאתם חייבים לשפץ במסגרת פרויקט שיפוץ דירה ישנה? מהן המורכבויות שעלולות להתעורר במהלך שיפוץ של דירה ישנה ונוכחות הרבה פחות בשיפוץ של דירה חדשה? איך משפיעה העובדה שמדובר בדירה ישנה על עלות השיפוץ והאם ישנה בכלל השפעה כזאת? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות בשורות הבאות.

שיפוץ דירה ישנה – איפה חשוב לשים את הדגש?

שיפוץ דירה ישנה
\

אנשים משפצים את הבית שלהם ממגוון רחב של סיבות, החל משיפור האסתטיקה והמרחב הביתי וכלה בתיקון מערכות החוות תקלות חוזרות ונשנות. במסגרת שיפוץ דירה ישנה, כמו בכל פרויקט שיפוץ, אין כל ספק שהאלמנט האסתטי הוא אלמנט מכריע בקבלת ההחלטה על עריכת השיפוץ. הדירה ישנה, האווירה בה כבר לא כשהייתה פעם, הזמנים משתנים ורוחות העיצוב משתנות, ועל אף שהדירה שלכם ישנה, עדיין מאוד חשוב לכם לייצר אווירה עיצובית שתומכת באיכות חיים. העניין הוא שבמסגרת פרויקט השיפוץ של הדירה הישנה שלכם, יהיה עליכם לשים דגש גם על מערכות ביתיות שבתים חדשים לא צריכים להיות מוטרדים מהם.

מערכות אינסטלציה בבית ישן

אחת המערכות המרכזיות בהיבט זה היא מערכת האינסטלציה. צנרת המים וצנרת הביוב במסגרת שיפוץ חדר אמבטיה בבית הן שתי התשתיות שחוות את השחיקה הרבה ביותר לאורך השנים ואלו הן שתי המערכות שעם השנים עולה גם כמות התקלות בהן. ייתכן שלאורך השנים האחרונות חוויתם מספר מקרים של סתימת צנרת ביוב, זיהומים במערכת המים, פיצוצי צנרת, נזילות וכן הלאה. ייתכן גם שידעתם להסביר לכאורה מדוע כל תקלה כזאת מתרחשת ומעולם לא חשבתם לתלות זאת בגילה של הצנרת. אלא שבפועל יש קשר ישיר בין גיל הצנרת ובין כמות התקלות שהיא תייצר. על כן, בכל פרויקט של שיפוץ דירה ישנה זאת כמעט חובה להחליף את צנרת המים והביוב ולכל הפחות לבצע בדיקה יסודית שלה ולתקן מקטעים מתוכה.

גיל הבית שעובר שיפוץ

גילו של הבית משפיעה כמובן לא רק על מערכת הביוב ומערכת המים, אלא גם על מערכות נוספות כמו מערכת החשמל שסובלת מקצרים והפסקות חשמל, מערכת התקשורת שחווה הפרעות, האטה בקצב גלישה באינטרנט, ניתוקים וכן הלאה, מערכת מיזוג שרמת היעילות שלה הולכת ופוחתת וכן הלאה. שחיקת המבנה לאורך השנים יכולה לבוא לידי ביטוי לא רק במערכות הבית, אלא גם בשלד שלו. יותר קילופי טיח, יותר סימני רטיבות, יותר סדקים ואולי גם יותר סממנים של הרס כמו חשיפת ברזל, פגמים בבטון, מרצפות שבורות או לא יציבות, נזילות בקירות ובחיבורי החלונות וכן הלאה. כל אלה חייבים לקבל דגש במסגרת שיפוץ דירה ישנה, בנוסף לכל ההעדפות האסתטיות והעיצוביות שאתם מתכננים לדירה.

האם זה משפיע על עלות השיפוץ של הדירה?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן. שיפוץ דירה ישנה הוא בדרך כלל שיפוץ נרחב הרבה יותר מאשר שיפוץ של דירה חדשה. בדירה ישנה ישנן הרבה יותר פעולות שיש לבצע על מנת לתחזק את הדירה ומערכותיה ושאינן נדרשות כלל בדירה חדשה. על זה יש להוסיף את כל העבודות שאתם רוצים לבצע על מנת לא רק לתחזק את הדירה, אלא גם להפוך אותה לאסתטית, עדכנית ומעוצבת יותר. יחד עם זאת ואחרי שאמרנו את זה, אנשי מקצוע מומחים יודעים לייצר את החפיפה בין עבודות ייעודיות שמחויבות במסגרת שיפוץ דירה ישנה ובין עבודות העיצוב והאסתטיקה של הבית. כך למשל, כמעט בכל פרויקט שיפוץ דירה תיערך החלפה של ריצוף הבית. במסגרת זאת יש להרים את כל אריחי הרצפה ולהחליף אותם באריחים חדשים. בדירה חדשה העניין יסתיים בכך ובדירה ישנה ננצל את הרמת הריצוף גם כדי לתקן או להחליף את צנרת הרצפה ואולי להוסיף מערכות חדשות כמו חימום רצפתי. זאת אומרת שאפשר לנצל פעולות רבות שיש לבצע בלאו הכי, בכדי לבצע את התיקונים הייחודיים בדירה ישנה.

בסך הכל, העלות של שיפוץ דירה ישנה תהיה בדרך כלל גבוהה יותר, לעיתים באופן משמעותי, מעלות השיפוץ של דירה חדשה יחסית ויחד עם זאת, אם אתם בוחרים באנשי מקצוע מקצועיים ואמינים, אתם יכולים לפחות להיות בטוחים שפערי העלות הללו הם הכרחיים ולא מהווים מקור לניצול שלכם.

המורכבויות הייחודיות של שיפוץ דירה ישנה

במסגרת שיפוץ דירה ישנה יכולות להתעורר שורה של מורכבויות, החל מהתאמת טכניקות הנדסיות חדשות למבנה שנבנה על בסיס טכניקות מיושנות וכלה בהשגת מסמכים ומפות של המבנה לצורך ביצוע בדיקות הנדסיות ואפילו לצורך מתן היתרי בניה. קחו למשל מצב בו אתם רוצים להרוס קיר על מנת להרחיב את הסלון ולחבר אותו עם חלל המטבח. לפני ששוברים קיר בדירה, יש להביא מהנדס קונסטרוקטור שיבחן האם מדובר בקיר תמך ומה משקלו/ חלקו בתמיכה במבנה שמעליו. במקרים רבים נדרש המהנדס להיעזר במסמכים, שרטוטים ומפות שכבר קיימים עבור הבניין ושאותם אפשר למצוא במשרדי רשם המקרקעין. בדירות ישנות במיוחד ייתכן מאוד שהמסמכים האלה כבר אינם ברורים ובמקרים רבים גם בכלל לא קיימים (בגלל חוסר ההקפדה על אותם מסמכים בתקופות עבר). במקרה זה, יהיה על המהנדס לבצע בדיקה יסודית ומקיפה יותר על מנת לקבל החלטה, מה שמגדיל את רמת המורכבות של עבודתו, ובהתאם לכך גם את משך הפרויקט ועלותו.

מורכבויות רבות יכולות להתעורר גם בכל הנושא של בקשת היתרי בניה. גם בתהליכים אלה נדרשים מסמכים רבים אודות המבנה, מסמכים שאותם מקבלים בדרך כלל במסגרת פרוצדורת בקשת מידע שיש להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית. ככל שהדירה ישנה יותר, כך סביר להניח שהמסמכים הללו לא יהיו קיימים או לא יהיו ברורים, מה שיאריך את כל התהליך אל בקשת ההיתר ואולי אף תגרום לדחיית הבקשה.

שיפוץ דירה ישנה

ירשתם דירה מסבתא? ברכות! הדירה ישנה ודורשת שיפוץ מעמיק וכולל? בהחלט הגיוני. אנשים רבים רואים בשיפוץ הבית תהליך ארוך, קשה, שאיכותו ועלותו הסופית אינן ידועות ונמנעים מלהתחיל בו. ישנו חשש שיודעים איך נכנסים אל הפרויקט, אבל לא ברור כיצד הוא יסתיים ואם נעמוד בתקציב ובזמן שנקבעו לכך. עם זאת, שיפוץ לא חייב להיות סיוט מתמשך, ואנחנו, היחידה לשיפוצים, כאן כדי לעשות מעט סדר בתהליך על מנת שלא תקפצו למים העמוקים בלי הכנה.

טובעים במידע

אם החלטתם שיש צורך בשיפוץ, הדבר הראשון היה בוודאי שיטוט ברשת לקבלת רעיונות, לחיפוש המלצות לעיצוב, קבלני שיפוצים, אדריכלים, מעצבים ועוד. אין ספק שמבול המידע, הפרטים והתמונות יכול לבלבל ואפילו להרתיע. יש כל כך הרבה רעיונות והצעות שקשה לדעת ממה להתחיל. אתם לא לבד בעניין, אנשים רבים היו באותו שלב של חששות לקראת שיפוץ ועמדו באתגר בהצלחה. שיפוץ דירה ישנה מאפשר להעלות את ערך הנכס, לשדרג אותו לעיצוב חדשני ונוח, לשנות את המבנה, לחדש את הצנרת ולתת לכם תחושה שזו דירה חדשה ומעוצבת לפי טעמכם.

המדריך למשפץ

כדי להקל עליכם את התהליך, הכנו מדריך שיעשה לכם סדר בסוגי העבודות בשיפוץ דירה ישנה, השלבים שיש לבצע ולמה מומלץ לשים לב במיוחד.

חשוב לבצע תכנון מקדים המתבסס על הבנת הצרכים, מדידת הדירה לצורך הערכת עלויות מול התקציב שעליו החלטתם ולגבש תוכנית בסיסית של היקף השיפוץ הרצוי.

מומלץ לקחת בחשבון עלויות בלתי צפויות או כאלה שיתווספו במהלך העבודה בחישוב התקציב לשיפוץ. אומנם אתם מעוניינים לעמוד בתקציב שנקבע, אך ייתכן ש"עם האוכל יבוא התיאבון" ותרצו להוסיף פרטים או לשנות החלטות במהלך העבודה.

בשלב זה, אחרי שהחלטתם על המסגרת הבסיסית של התקציב והיקף השיפוץ, יש לבחור בעלי מקצוע, החל מהמתכננים, המעצבים, התפיסה, הצרכים, המבצעים ולקבל מספר הצעות מחיר. חשוב מאוד לוודא שהצעות המחיר מפורטות ולא נשאר מידע שיהיה ניתן לפרשנות שונה בהמשך. רצוי לקבל המלצות על בעלי המקצוע ולבקש לראות עבודות קודמות שלהם.

בעת בחירת הקבלן לביצוע העבודה חשוב לוודא שיש לו ניסיון בסוג העבודה שאתם מעוניינים שיבצע, למשל: עבודות גבס, אינסטלציה, חשמל, תאורה, עבודות עץ או אלומיניום, או אם יוכל לספק אנשי מקצוע נלווים לסוג העבודה הזה. נקודה חשובה ביותר לתשומת לב היא לוודא שהוא אחראי על העבודה, על עובדיו ויהיה אחראי גם אם יתגלו בעיות לאחר סיום העבודה.

אחרי שנבחרו אנשי המקצוע לביצוע העבודה, חשוב לבצע עמם אישור תוכניות, לוודא שכל הפרטים ברורים, לעמוד על נושא התזמון, התיאום ושילוב העבודה ביניהם על מנת למנוע עיכובים.

מומלץ מאוד לכתוב חוזים עם בעלי המקצוע ולציין בהם מספר נושאים:

אופן הביצוע והשימוש בחומרים, הגדרת כמויות, מפרטים טכניים, קבלת הצעות מחיר מדויקות, הגדרת אופן העבודה המשולב בין בעלי המקצוע השונים (מעצב, נגר וכו'), הגדרת לוחות זמנים, הגדרת זמני התשלומים, זמן מוגדר לסיום העבודה.

מומלץ ליצור לעצמכם טבלה מסודרת של ניהול ההוצאות, כדי לא לחרוג מהתקציב שהוגדר ולקבל תמונה ברורה של ההוצאות לאורך תקופת העבודה.

אם אתם גרים בבית המיועד לשיפוץ משמעותי, רצוי לשקול את האפשרות והצורך לפנות את הבית ולעבור זמנית למקום אחר. צריך להבין את המשמעויות של הישארות בבית בזמן שיפוץ, את חוסר הנוחות שלפעמים גורר עיכוב בעבודה. זו עוד הוצאה לעיתים שיש לקחת בחשבון בתכנון התקציב לפני השיפוץ.

ולבסוף, התאזרו בסבלנות ותיהנו מהתוצאה.

קחו את אנשי המקצוע הנכונים

אחרי שאמרנו את כל זה, אין כמו החוויה המרוממת של שיפוץ דירה ישנה. השינויים הם בדרך כלל כל כך חזקים וכל כך עוצמתיים, שבגמר השיפוץ אתם יכולים להרגיש שחייכם ממש השתנו. כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי להבטיח שהשיפוץ יביא איתו את התוצאות הרצויות, הן ברמה האסתטית והעיצובית והן ברמה הפונקציונלית והמבנית, הוא לבחור את האנשים הנכונים, לבחור אנשי מקצוע שמכירים את הקטגוריה הספציפית של שיפוץ דירות ישנות, אנשי מקצוע שיודעים את מגבלות ההתמחות שלהם ויודעים לגייס קבלני משנה לטיפול במערכות המיושנות בצורה הטובה ביותר, וכמובן אנשים שיודעים לבנות את תהליך העבודה בדירה בצורה כזאת שלא תגרום לחריגות תקציביות שאין עליהן כל יכולת שליטה.

ישנם אנשי מקצוע כאלה ואתם תוכלו למצוא אותם ברשם הקבלנים של משרד השיכון. יהיה עליכם לוודא שאכן מדובר באנשי מקצוע ושהם בעלי ניסיון בשיפוץ דירות ישנות, אבל אם תקדישו את הזמן והמאמץ הנדרשים לבחירת אנשי המקצוע הללו, צפויה לכם חוויה יוצאת דופן של שינוי שישפיע כנראה על כל תחומי החיים שלכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!