קבלני בניין: למה חשוב לבחור את המתאים ביותר?

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

מדוע ולמה חשוב לבחור את קבלני הבניין/שיפוצים המתאימים ביותר? ובכן, לעבודות בניין יש כל מיני השלכות. ראשית כל, עמידה בלוחות זמנים, עבודה איכותית ואמינה, ואחריות למה שנבנה/שופץ/נוצר – אלו הן מתנות יקרות ערך, וקבלני בניין שמעניקים אותן, יכולים להפוך את חווית הבנייה והשיפוצים, לקלה ומיטיבה ביותר.

כדי לכוון את דעתנו לעבר קבלני בניין מומלצים שיכולים לתת מתנות אלו, אפשר לבדוק אילו מהם מאפשרים שלא לשלם את כל הכסף מראש, אלא באיטרציות (Iterations). כלומר, לשלם סכום מסוים, כל אבן דרך. לא בטוח שכל קבלן בנייה ירצה לעבוד כך, אבל אם הוא "רציני", והוא לוקח אחריות על העבודה שלו, והוא יודע שהוא רוצה להביא את הפרויקט להשלמה לטווח הארוך – ייתכן מאוד שהוא יסכים לקבל כסף כל אבן דרך. לדוגמה, כל 10-15% מהתהליך, לשלם סכום פרופורציונלי, או מתאים ליעד זה בתהליך.

יתרה מכך – חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח של הקבלן  – באם היא בתוקף, ומכסה את כל המתבקש – אלמנט זה יכול להיות חשוב בבחירת קבלן הבניין המתאים ביותר.

 

איך למצוא ולזהות קבלני בניין מתאימים?

דרך מסוימת לאתר קבלני בניין מתאימים, היא לבדוק את הניסיון שלהם, לבדוק מה לקוחות קודמים מספרים, ולגלות מה הממצאים מספרים לגבי איכות העבודה שלהם.  ובאופן כללי, לבדוק מה אנשים אחרים חוו מאיכות העבודה שלו, מעמידתו בלוח זמנים, וכיוצא בזה. לאחר שיש לנו ידיעה והבנה שמדובר בקבלן בניין אחראי, הנאמן לעבודתו – אפשר להתחיל לתכנן איתו ביחד, את המתבקש. כלומר, לשים בהסגר ברור ותחום, מה מתבקש, מה הוא יכול לעשות ומתי זה יקרה. המטרה היא לקבל תוכנית הרמטית, בלי צורך בתוספות בהמשך – כי מבינים בבת אחת מה מתבקש.

ייתכן שיהיה צורך בעזרה של ארכיטקט, מודד מוסמך מקצועי, ושלל אנשי מקצוע אחרים – כדי לדעת מראש, אם התכנון הולם, ויכול לאפשר לקבלן הבניין לעשות עבודתו נאמנה – "בבת אחת", מבלי לגלות דברים שהוא צריך להשקיע בהם אקסטרה אנרגיה, ולהוסיף תוספות להסכם הבנייה.

 

קבלנים רשומים – בפיקוח גורמים רשמיים

סיבה נוספת לבחור בקבלן בניין מתאים – היא שמדובר בקבלן רשום. ועל כן  – סביר להניח שהוא "מחויב", מטעם חוק, לתקופת אחריות על העבודה שיבצע. ייתכן שמדובר בחוק שטרם יצא לפועל, נכון לכתיבת שורות אלו – לכן מתבקש לבדוק אם קיים, ברגע קריאת שורות אלו.

על כן, קבלן רשום – זה שעבודתו הוסדרה על ידי גורמים רשמיים, יכול להיות זה שמלכתחילה מתכוון "לתת עבודה", ולהיות שם עבור הלקוחות שלו. ובתור אנשים שמזמינים ממנו עבודה, הרי זה יהיה נפלא לגלות שיש לנו עסק עם אנשים שבאמת רוצה לעזור להגשים את תוכניות הבנייה, ונמצא עד להשלמתן ובאחריות.

יתרה מכך, אם עבודתו מוסדרת בפנקס הקבלנים – אפשר שיהיה ניתן לראות במה הוא מוסמך לבצע, ומה לא – וזאת כיוון, שיש עבודות בנייה ושיפוצים שהן יותר מורכבות או עדינות, כמו צנרת, וכיוצא בזה. ואם מדובר בקבלן רשום, מלכתחילה סביר להניח שיש לו את ההכשרות והניסיון שאפשרו לו לקבל אישור להירשם בפנקס הקבלנים, ויתרה מכך – אפשר לראות בעבור אילו דברים, פריטים וסמכויות הוא נרשם.

 

אם נרצה לסכם את כל הנקודות שרשמנו, עושה רושם שחשוב לבחור את קבלן הבניין "המתאים" ביותר, כיוון שזה עוזר לנו לקבל בהירות לגבי טיב עבודתו, ומידת האחריות שהוא מפגין בנוגע לפרויקטים שהוא לוקח. אם אנחנו מחפשים שותף לעבודת בנייה כזו או אחרת, אזי שאדם שמפגין איכויות של מסירות ומקצועיות, כמו גם עובד באופן מפוקח על ידי גורמים רשמיים, יחד עם זה שהוא הוגן (ואנחנו הוגנים, בהתאם), בחלוקת התשלומים פר התקדמות העבודה – יכול להיות נכס יקר ובעל ערך רב להשלמת הפרויקט המבני שאפשר לקחת איתו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!