שיפוצים בתל אביב

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

אם יש לכם דירה, משרד או עסק בתל אביב ואתם מחפשים איש שיפוצים בתל אביב, סביר להניח שבתוך דקות אחדות תוכלו למצוא עשרות אנשי שיפוצים שישמחו לבצע עבורכם את הפרויקט. המגוון הזה הוא כמובן דבר חיובי, אבל הוא יכול בקלות להפוך גם לדבר שלילי, אם מרוב מידע ומרוב אפשרויות בסוף תקבלו החלטה בצורה חפוזה ופזיזה שתוביל בסופו של דבר, למפח נפש. בבחירה של איש שיפוצים בתל אביב, ישנם מספר אלמנטים מרכזיים שאתם רוצים לבדוק ועל כך מספרים לכם בשורות הבאות, המומחים של היחידה לשיפוצים המציעה שירותי שיפוץ בתל אביב ובאזור המרכז כולו.

תל אביב שיפוצים

שפע של אפשרויות – מקום לטעויות

כאמור, אם אתם מחפשים איש מקצוע שיבצע עבורכם עבודות שיפוצים בתל אביב, עומד בפניכם מגוון עצום עם שפע של אנשי מקצוע שישמחו לבצע עבורכם את העבודה כבר היום. יחד עם זאת, לשפע הזה יש גם מחיר ורבים פשוט לא מצליחים להתמודד איתו ומבצעים בחירה בחיפזון ובפזיזות. על כן, בהיבט הזה אתם רוצים להתעלם מכל המגוון וכל השפע הזה ולהתמקד במספר אפשרויות ספציפיות, אליהן תוכלו להגיע דרך המלצות וחוות דעת מקצועית. או אז, תוכלו להתמקד במספר בודד של אנשי מקצוע ולבחון אותם יותר לעומק. המטרה שלכם היא לא למצוא את האופציה הטובה ביותר בתל אביב, אלא למצוא אופציה טובה של איש שיפוצים בתל אביב.

קבלן רשום – חובה

כל עבודת שיפוצים בתל אביב ובעצם בכל מקום אחר, חייבת תמיד להתבצע על ידי קבלן רשום ובהיבט הזה אתם לא רוצים להתפשר. כמובן שאם אתם זקוקים לעבודת שיפוצים קטנה ויש מישהו שמוכן לעשות לכם את זה במחיר זול במיוחד, אתם יכולים לקחת את הסיכון, אם כי גם במקרה זה, זה לא ממש מומלץ. בכל מקרה, בפרויקטים נרחבים של שיפוצים, בפרויקטים שעולים המון כסף ואמורים להימשך הרבה זמן ולהשפיע מאוד על איכות החיים שלכם, אתם לא יכולים להתפשר על היותו של הקבלן המבצע, קבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון.

תנאים של עבודה

בהזמנת איש שיפוצים בתל אביב, אתם רוצים לבחון גם את התנאים בהם הוא מציע לכם את השירותים שלו. כך למשל, האם הוא לוקח על עצמו אחריות על הפרויקט כולו ומנהל אותו מא' ועד ת' או שהוא רק מבצע את המשימות הנקודתיות שלו ותו לא? האם הוא מוכן לחתום לכם על הסכם עבודה שמבוסס על מודל תשלום מדורג לפי אבני דרך, פיקוח בניה, בדיקת בדק בית ומחויבות לעבוד עם קבלני משנה רשומים בלבד? כל אלה יכולים להצביע על הרמה המקצועית של איש המקצוע ועל כך אתם רוצים להקפיד. היחידה לשיפוצים מציעה לכם למעשה את האופציה לעשות כל עבודת שיפוצים בתל אביב, באמצעות אנשי מקצוע רשומים ובתנאי הסכם אופטימליים ללקוח.

יש לכם בית בתל אביב ואתם רוצים לשפץ אותו? הבשורה הטובה היא שתל אביב היא העיר שמציעה לכם את המגוון הגדול ביותר של אנשי מקצוע בתחום השיפוצים, אבל זוהי גם הבשורה הרעה. טוב, אולי היא לא כל כך רעה, אבל המשמעות שלה היא שללא ידע מקצועי וללא היכרות עם התחום, יהיה לכם קשה להבין בכלל מאיפה מתחילים לחפש ואיך בכלל בוחרים את איש המקצוע המתאים לכם לצורך ביצוע שיפוצים בתל אביב. אז מה הם האלמנטים המרכזיים שאותם אתם רוצים לבחון לאורך התהליך של שיפוץ דירה בתל אביב ובמה שונה פרויקט שיפוץ בתל אביב מאשר בערים אחרות או בישובים אחרים? על כך בשורות הבאות.

סוגי שיפוצים מכתיבים סוגי תהליכים

בעולם מושלם, כל שיפוץ היה מתבסס על אותו תהליך, שאת עיקריו נפרט בהמשך, אבל במציאות ישנם פרויקטים שבהם אנחנו מוכנים יותר לעגל פינות ושבהם אין הצדקה להכנות ארוכות מדי ומורכבות מדי לפני שיוצאים לדרך. כך למשל, אם כל פרויקט השיפוץ שלכם מסתכם בהחלפת ריצוף בדירה או אפילו בשיפוץ חדר האמבטיה שלכם, אתם בהחלט יכולים להשלים את המשימה גם ללא קבלן רשום וגם מבלי שעברתם תהליך מסודר ומוקפד של בחירת השיפוצניק, אם כי זה תמיד עדיף מבחינה מקצועית.

יחד עם זאת, כאשר מדובר על שיפוץ נרחב שנוגע בתשתיות ובשלד הבית, בהחלט יש מקום ליישם תהליך יותר יסודי ויותר מוקפד, שכולל התייחסות לרגולציה, לבחירת אנשי מקצוע, לתכנון ואפילו לפיקוח.

התהליך האופייני של שיפוץ דירה

בשורות אלה נתייחס כמובן לשיפוץ מקיף ונרחב של הבית, שיפוץ שנוגע גם בשלד ובתשתיות של הבית ולא מתמקד סביב אלמנט אחד. בשיפוצים כאלה ישנם מספר שלבים שיש לעבור בצורה מוקפדת כדלהלן:

תכנון

שלב התכנון הוא השלב הפותח של תהליך השיפוץ ובו אתם מתכננים למעשה את התוצאה הסופית שאתם רוצים לקבל ועובדים בשיתוף פעולה עם אדריכל על מנת לתרגם את הרעיונות שלכם לתכנית שיפוץ הנדסית וחתומה על ידי אדריכל ומהנדס.

היתרי בניה

היתרי בנייה נדרשים בכל מקרה של שינויים שנראים כלפי חוץ, שינויים מבניים במרחב או במעטפת החיצונית של הבניין וכן שינויים מסוימים בתוך החלל הפנימי של המבנה אשר נוגעים לשלד של המבנה. פה למעשה מתקיים ההבדל בין שיפוצים בתל אביב ובין שיפוצים בישובים אחרים, שכן את ההיתר יש לבקש מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב. וועדה זו פועלת על פי חוקי התכנון בישראל, אבל גם על פי חוקי העזר של העיר תל אביב. ייתכן שפעולות מסוימות שאתם רוצים לבצע הן בכלל פטורות מהצורך בהיתר בניה, בעוד שאחרות זוכות לבחינה מחמירה יותר מאשר בישובים אחרים.

בחירת איש מקצוע

במסגרת פרויקט שיפוצים בתל אביב יכולים להיות מעורבים שורה ארוכה של אנשי מקצוע, החל מהאדריכל והמהנדס שכבר הזכרנו, דרך קבלן הביצוע הראשי וכלה בקבלני משנה, יועצים למיניהם, מפקח בנייה, מהנדס בדק בית וכן הלאה. מאחר ואין לכם היכרות עם ענף הבנייה והשיפוצים, חשוב מאוד שתמצאו קבלן ביצוע ראשי שיטפל בכל תהליך השיפוץ בעצמו, לרבות גיוס קבלני משנה על פי הצורך. יחד עם זאת, את קבלן הביצוע הזה יהיה עליכם לבחור בצורה מאוד מוקפדת, לוודא שמדובר בקבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון, לוודא שהוא מסכים לכל הדרישות שלכם ביחס לפיקוח על הבנייה, לתשלום מדורג ולביצוע בדק בית בתום הפרויקט וכמובן לבחון המלצות וחוות דעת מקצועיות אודותיו.

איש המקצוע שתבחרו יכול להכריע את הצלחת הפרויקט כולו ויכול גם להכריע האם הפרויקט יעבור לכם חלק ומהר או שתאלצו לחוות עוגמת נפש והוצאות כספיות מיותרות. על השלב הזה של בחירת איש מקצוע אתם רוצים להתעכב, על כן, מעט יותר מהרגיל. כאמור, בביצוע שיפוצים בתל אביב, עומד בפניכם מבחר עצום של אנשי מקצוע שכל אחד מהם "יכול" לבצע את הפרויקט עבורכם ולכן חשוב שתבחרו נקודה מסוימת להתחיל בה ומשם לסנן ולהגיע לאיש המתאים לכם. פנקס הקבלנים הרשומים והמלצות מחברים, בני משפחה, שכנים ומכרים יכולות להיות נקודות פתיחה מצוינות לעניין זה.

דירה משופצת קומפלט

פיקוח בניה

בפרויקטים של שיפוץ נרחב ועמוק ישנה חשיבות רבה לנוכחות של פונקציית פיקוח. מפקח בנייה הוא מהנדס או הנדסאי בניין שבוחן את הפרויקט בזמן אמת, מוודא שאף אחד לא מעגל פינות, חורג מההוראות או פועל בצורה שפוגעת בעבודה ובלקוח ומוודא שהכל מתנהל על פי תכנית השיפוץ, על פי לוחות הזמנים ועל פי היתרי הבנייה שניתנו לפרויקט. מפקח הבניה אמור לפקח למעשה על הקבלן הראשי ועל כל יתר הגורמים המעורבים בפרויקט ועל כן חשוב מאוד שאת המפקח תשכרו אתם בעצמכם ותשלמו לו אתם את שכרו. מפקח שמובא על ידי הקבלן עצמו, אין בו כל ערך וזאת בוודאות אופציה שלא קיימת עבורכם. כמו כן, אם הקבלן מסרב לעגן את סמכויות המפקח בהסכם העבודה, זה אמור להדליק לכם נורה אדומה גדולה לגביו.

הסכם עבודה

את כל העניינים המשפטיים אתם רוצים לעגן בהסכם עבודה ולעשות את זה מראש, לפני תחילת העבודה ולפני שעובר הכסף. ושוב, אם מדברים על שיפוצים בתל אביב, גם בתחום זה יש לכם יתרון בכך שבתל אביב תוכלו למצוא אינספור עורכי דין מקרקעין שיכולים להכין עבורכם את ההסכם ולייצג אתכם מול הקבלן שיפוצים.

בדק בית

לאחר סיום הפרויקט, יש לבצע בדיקת בדק בית באמצעות מהנדס או הנדסאי בניין. בדיקה זו נועדה לאתר ולתעד ליקויי בנייה ולרכז אותם בתוך דו"ח בדיקה שמהווה גם ראייה משפטית קבילה. עם הדו"ח הזה תוכלו לגשת לקבלן הביצוע ולדרוש תיקון של כלל הליקויים.

עוד כמה מילים לעניין הספציפי של שיפוצים בתל אביב

בכל עיר ישנם כללים שונים וחוקי עזר שונים, המיועדים לקבוע את האופי של העיר. בעיר ירושלים למשל, ישנה חובה לחפות בניינים משותפים באבן ירושלמית, בדרך כלל בעיבוד טובזה. בתל אביב ישנם אזורים בהם המבנים כלל אינם עוברים חיפוי אלא צביעה חיצונית ואזורים אחרים בהם כן נעשה חיפוי חיצוני על פי קווים מנחים מסוימים, שהם אמנם יותר גמישים מאשר בירושלים אך גם הם מוגבלים בקווים אדומים. כאשר אתם נכנסים לפרויקט שיפוץ נרחב בתל אביב, עליכם להבין שכל שינוי מבני שתעשו שנראה כלפי חוץ, דורש מכם היתר בניה וחייב לעמוד בהוראות ובכללים של עיריית תל אביב על מנת שאכן תוכלו לקבל את היתר הבנייה הזה.

לבסוף, נדגיש את העניין שבמסגרת שיפוצים בתל אביב, עומדת לרשותכם גמישות רבה בבחירת אנשי המקצוע, החל מהאדריכל, דרך המהנדס ועד קבלן הביצוע וחשוב שתנצלו את המבחר הגדול הזה בכדי לבצע השוואה אפקטיבית של מחירים, שגם כך נוטים להיות גבוהים בעיר תל אביב. אם תעשו את הדברים בצורה נכונה, תוכלו למצוא אנשי מקצוע אמינים, מקצועיים ומסורים במחירים שרבים מהחברים שלכם עוד יקנאו בכם עליהם. כל זה נכון כמובן לפרויקטים רחבים ומקיפים, שבהם אסור להתפשר על שום שלב בשלב ההכנה והביצוע, בניגוד לעבודות שיפוץ נקודתיות וקטנות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!