שיפוץ חדר אמבטיה

חדר האמבטיה בביתך מספר עליך הרבה. חדר האמבטיה הוא חדר אינטימי וגם חלון ראווה. חדר פרטי שאליו נכנסים אורחים. הנראות, הרעננות והרגשת ההיגיינה, עושים את הכיף של חדר זה.

שיפוץ חדר אמבטיה

אם פעם האמבטיה הייתה חדר פונקציונלי בלבד, היום ישנם חדרי אמבטיה עם רמת נראות אשר לא מביישת סלון מעוצב. חדרי אמבטיות בעיצובים כפריים, מודרניים, במגוון צבעים או בקו קלאסי נקי. אמבטיה רומנטית, אמבטיה מלכותית, חדר אמבטיה בעיצוב לבן מרגיע. אין סוף עיצובים לחדרי אמבטיה. החלטת לשפץ את חדר האמבטיה ולעצב אותו מחדש? בשעה טובה. יש לך חזון? בדמיונך החדר נראה מדליק? אם כך אין סיבה שהוא לא יראה כך גם במציאות.

מאיפה מתחילים?

אנשים רבים חושבים לשפץ את חדר האמבטיה אך אינם יודעים איך להתארגן לשם כך וממה להתחיל. ובכן, התכנון הוא הצעד הראשון ותכנון יש לעשות עם אנשי מקצוע. בדרך כלל יהיו אלה אדריכל ומעצב פנים. לא פעם אותו בן אדם נושא את שני התארים. אדריכל ומעצב טוב, דבר ראשון יקשיב היטב לרעיונות שלך, לחלום, לצרכים ולטעם האישי. התפקיד שלו או שלה, הוא להפוך את החזון למציאות וליצור לשם כך תוכנית מקצועית ומסודרת, כולל סרטוטים מדויקים.

שיפוץ חדר האמבט

חדר האמבטיה הוא לא כמו החדרים האחרים. יש לו את האופי המיוחד והמורכבות המאפיינת רק אותו. בחדר האמבטיה ישנה צנרת בתוך הקירות או מתחת לרצפה. בתהליך השיפוץ, אם הוא יסודי, מומלץ להחליף את הצנרת בעיקר אם הצנרת הישנה עשוייה ברזל אשר מתיישן מאוד במהלך השנים, מעלה חלודה, גורם לסתימות ושאר נזקים. יש להחליף גם את הכיור והברזים ולהתאים אותם במדויק ולדאוג שמערכת המים תעבוד נכון. בחלק מחדרי האמבטיה מותקן דוד חשמל אשר גם הוא מצריך טיפול מיוחד בתהליך השיפוץ.

מי ישפץ לך את חדר האמבטיה?

שאלת השאלות. לצערנו בתחום השיפוצים ישנם לא מעט חובבנים אשר מרשים לעצמם לגבות סכומים שאינם בפורפורציה ליכולת המקצועית המוגבלת. שרלטנים אלה לפעמים גורמים נזק בלתי הפיך ואיכות העבודה מאכזבת עד מאוד. שיפוץ חדר אמבטיה הוא תחום לאנשי מקצוע רציניים, המגלים הבנה ומיומנות באינסטלציה, ריצוף, איטום, צבע, חשמל ועוד. איך מבחינים בין מקצוען לחובבן? משפץ רציני הוא בעל אתר אינטרנט ומנוסה בביצוע שיפוץ דירות , אפשר לקבל עליו המלצות ולהתבונן בעבודותיו ואפשר להתרשם מאיכות תשובותיו כשמראיינים אותו.

שיפוץ רק לאחר תוכנית מסודרת

אדריכל ומעצב פנים יודעים להכין תוכנית מקצועית של תהליך השיפוץ עד לתוצאה הסופית. התוכנית מהווה בסיס חשוב בעבודה ומונעת טעויות בלתי הפיכות. עבודה ללא תוכנית עלולה ליצור כאוס ולהתמשך הרבה מעבר ללוח הזמנים המתוכנן. בסופו של דבר, התוצאה הסופית תהייה מאכזבת. לכן, תהליך התכנון והשיפוץ בפועל הוא ענין למקצוענים בלבד. אנשי מקצוע המכירים היטב את כל התחומים הקשורים בתהליך השיפוץ ומגלים בהם מיומנות רבה, בדרך כלל קשורם בחברה מסודרת ומנוסה. חברה המעסיקה את אנשי המקצוע המוסמכים, המנוסים והטובים ביותר שיש.

היחידה לשיפוץ דירות

היחידה לשיפוצים משפצת ובונה וילות ובתים פרטיים. לחברה ניסיון של עשרות שנים בתחום ומאות לקוחות מרוצים. אנשי מקצוע מעולים יבצעו עבורך את התכנון, השיפוץ בפועל וילוו אותך לאורך התהליך. בחברת אבן חושן נדע איך להפוך את חלומך למציאות. אנו נדע להגשים את חזונך. אחד האתגרים של המקצוענים בתחומי הבנייה והשיפוץ הוא היכולת להקשיב ללקוחות ולהבין את רצונם ואת טעמם האישי – ולהתאים את השיפוץ לצורכיהם וליכולתם הכלכלית.

לפני שאתם נכנסים לתהליך של שיפוץ האמבטיה, אתם רוצים לוודא שאתם עושים את זה נכון. קל מאוד לשבור וקל מאוד גם להניח ריצוף חדש, אבל כדי שהאמבטיה החדשה תספק לכם בדיוק את חוויית העיצוב והאווירה שאתם באמת רוצים לעצמכם, חשוב מאוד להשקיע בשלב התכנון ולא פחות מכך לפקח גם על שלב הביצוע. בשורות הבאות, נביא בפניכם מדריך לשיפוץ אמבטיה, שיסייע לכם להגיע לחדר האמבטיה שאתם באמת רוצים.

המדריך המלא לשיפוץ חדר אמבטיה

עבודת שיפוץ חדר אמבטיה היא אחת מעבודות השיפוץ השכיחות והנפוצות ביותר, ולא רק בישראל, אלא בעולם כולו. הסיבה לכך היא שחדר האמבטיה הוא חדר שעובר את השחיקה המואצת ביותר בין כל חדרי הבית, וחדר שבו דווקא חשוב לנו לשמור על מידה מינימלית, ואם אפשר אז גם מקסימלית, של אסתטיקה. משימת שיפוץ זו פופולארית בעיקר בדירות העומדות להשכרה, אבל לחלוטין לא רק בהן. לעיתים, כאשר אין מספיק כסף לשפץ את כל הבית, או כשרוצים לשפץ את הבית בחלקים ובשלבים, שיפוץ חדר אמבטיה לבד הוא הדבר הראשון שאיתו מתחילים. בשורות הבאות אספנו לכם שורה ארוכה של פניני מידע שיסייעו לכם לעבור את תהליך השיפוץ של חדר האמבטיה שלכם בצורה נכונה וחכמה יותר בכדי גם להבטיח תוצאה טובה יותר.

מתחילים בתכנון

כמו בכל עבודת שיפוץ ובכל עבודת בנייה, תכנון הוא השלב הראשון שאיתו יוצאים לדרך. בשיפוצים רחבי ידיים ובתהליכי בנייה כמובן, שלב זה מבוצע בליווי אדריכל מוסמך. כאשר מדובר בשיפוץ חדר אמבטיה ישנה אפשרות להשאיר לעצמכם את עניין התכנון ובתנאי שלכל הפחות תעבדו עם גורם מקצועי של הקבלן המבצע. אם בכל זאת אתם רוצים להבטיח שיפוץ ברמה גבוהה, תוכלו לשכור אדריכל או מעצב פנים ולבצע איתם את שלב התכנון בשיתוף פעולה מלא.

תכנון חדרי אמבטיה מתחיל בפירוט כלל האלמנטים שאותם אנו רוצים להכניס לחדר האמבטיה, ובדרך כלל כוללים: מקלחון או אגן אמבטיה, כיור עם ארון אמבטיה, מראה, אסלה ומכל הדחה, אולי ארון מגבות, אולי מכונת כביסה ואולי אלמנטים נוספים שאותם אתם רוצים להכניס. בנוסף, יש לפרט את גורמי הקבע שמשפיעים על המרחב ועל השטח הזמין לעיצוב, ובכלל זה חלונות ודלתות והגודל והמיקום הרצויים שלהם לאחר השיפוץ.

תכנון אופטימלי לחדר האמבטיה

כשיש בידיכם את המידע הזה, תוכלו להתחיל לתכנן את חדר האמבטיה, קודם כל בהצבת הדלת והחלון הנדרשים במקומם, לאחר מכן בהצבת האלמנטים השונים במרחב עד שתגיעו לסידור הטוב ביותר ולבסוף גם בתכנון צנרת אספקת המים, הניקוז, הביוב והחשמל בהתאם לעיצוב שהתגבש. בסוף תהליך זה אמור להיות בידכם שרטוט של חדר האמבטיה שלכם עם כלל האלמנטים שהוא כולל, כל אחד מוצב במקומו, אבל בכך לחלוטין לא הסתיים שלב התכנון.

כעת, עליכם לחשוב על הריצוף שאותו תרצו להתקין בחדר האמבטיה, את חיפוי הקירות שתרצו ליישם, את תצורת הכיור והברז, את הבחירה באסלה רגילה או אסלה צפה, את הבחירה בארון אמבטיה על רגליים או ארון צף, את הבחירה בין אגן אמבטיה ובין מקלחון, גודל המקלחון, עיצוב המקלחון וכדומה. למעשה, החשיבה והתכנון של שיפוץ חדר אמבטיה כולל את כל מה שפירטנו לעיל כשיש לחשוב על הכל במקביל עד להגעה לתוצאה סופית שלוקחת בחשבון את כל האילוצים הטכניים, הפונקציונליים והעיצוביים ואת כל העדפות הלקוח, אבל גם כאן עדיין לא מסתיים שלב התכנון, שכן כעת יש לתרגם את הטופוגרפיה האסתטית לטכניקה, קרי להגדיר את הצנרת שיש להעביר והיכן להעביר, את פתחי הניקוז ושיפועי הרצפה שיש לבצע, את צנרת הביוב שיש להתקין, את עבודות החשמל שיש לבצע וכל עבודה טכנית אחרת שיש לבצע על מנת להשיג בסופו של דבר את העיצוב המבוקש. לאחר שכל זה מוכן, מסתיים למעשה שלב התכנון ואפשר להמשיך הלאה.

פירוק והריסות

עכשיו, אחרי שאתם יודעים מה אתם רוצים לבנות, אתם יכולים להתחיל להרוס את הקיים וזהו אכן השלב הבא בתהליך שיפוץ חדר אמבטיה. כעת מפרקים את האסלה ומכל ההדחה, את הכיור, את החרסינות, את אגן האמבטיה ופחות או יותר הופכים את החדר לריק לחלוטין. לאחר מכן מפשיטים את החדר מצבע וטיח, מוציאים מרצפות, מפרקים דלתות וחלונות, פתחי אוורור ומזגנים ומחזירים את חדר האמבטיה לימים בהם בנו אותו לראשונה כשהרצפה הייתה רק חול וחול. אחד התנאים החשובים ביותר בביצוע שיפוץ מוצלח של חדר אמבטיה או של כל חדר אחר, הוא להביא תחילה את החדר למצב התחלתי וראשוני שחושף בפנינו את השלד הראשוני של החדר, וממנו אפשר להתקדם הלאשיפוץ דירהה. את שלב הפירוק וההריסות יש לבצע בצורה זהירה ומדורגת על מנת להימנע ממצב של הרס תשתיות וצנרת מים וביוב, וכמובן על מנת להיזהר מתשתיות חשמל חשופות.

תשתיות ביוב אינסטלציה

לפני הכל, כעת צריך לחווט מחדש את כל צנרת האינסטלציה, הניקוז והביוב בהתאם לסידור החדש של חדר האמבטיה – למתוח צנרת חדשה לאזור אליו רוצים להזיז את הכיור או המקלחון, למתוח גם צינור ביוב שינקז את מי המקלחת, ולא פחות חשוב מכל אלה, להחליף צנרת ישנה שמתחילה להראות סימני שחיקה. אם כבר משפצים את חדר האמבטיה ומרימים את כל המרצפות, חשוב וכדאי לחדש את כל מערכת האינסטלציה שעוברת שם למטה ולא להשאיר צנרת מיושנת שבתוך כמה שנים תאלץ אתכם להרים את המרצפות מחדש. בשלב זה יש לוודא כי קווי מים קרים וחמים מגיעים אל כל פתח שבו מיועד להיות מותקן ברז, כשלרוב יש צורך לחצוב את נתיב הצנרת בתוך הקירות הקיימים. כמו כן, יש לוודא כי בכל אזור ניקוז שנקבע מותקן צינור ביוב שיאסוף את מי הביוב וינקז אותם לביוב המרכזי. רק לאחר סיום התקנת ובדיקת כל הצנרת החדשה, אפשר לעבור לשלב הבא.

תשתיות חשמל

חשמל הוא לכאורה לא מרכיב המפתח בחדר האמבטיה אבל הוא בהחלט מרכיב חשוב נוסף כמו בכל חדר בבית. בשלב תשתיות החשמל יש לוודא כי חוטי חשמל נמתחים לכל אחד מהמיקומים בהם אנו מבקשים לקבע שקע חשמלי או מתג חשמלי ולכל מיקום בו קיים אלמנט המופעל על ידי חשמל, למשל מיכל הדחה עם עין אלקטרונית. גם במקרה זה, חיווט החשמל צריך להתבצע בתוך הקירות ולכן גם בשלב הזה עדיין צפויות עבודות חפירה והרס של קירות חדר האמבטיה. בשלב הזה, מנותק חדר החשמל מהחשמל הכללי של הבית והוא נותר כך כמעט עד סוף תהליך השיפוץ. בשלב הזה עדיין לא מתקינים לא שקעים ולא מתגים ורק צריך לוודא שהכל מגיע למקומו ומוכן להתקנה. כמו כן, יש לבצע קידוחי כוס במיקומים הנדרשים על מנת לייצר הכנה להתקנת מתגים ושקעים בקירות.

דלתות וחלונות

בשלב הזה יש להתמקד בהכנת מפתחי הדלת והחלון בהתאם לתכנון שבוצע. במקרים רבים, מבקש הלקוח להחליף דלת וחלון לדגמים מודרניים ואסתטיים יותר אך לרוב לא נדרש שינוי במפתח הדלת או בגודל החלון. במידה ושינוי כזה אכן נדרש, זהו השלב בו יש לבצע את שבירת הקירות על מנת להרחיב את מפתח הדלת או להגביה את החלון כפי שנקבע בתכנון. בשלב הזה עדיין לא מתקינים, לא את הדלת ולא את החלון, אבל כן בשלב הזה צריכים המפתחים להיות מוכנים לחלוטין לקליטתם בהמשך. ישנו שלב מסוים שבו נפסקות עבודות השבירה וההרס והכנת מפתחי חלון ודלת צריכה להסתיים עד אז.

ריצוף

לאחר שהאלמנטים המרכזיים עומדים במקומם ניתן להתחיל בשלב הריצוף שהוא שלב מפתח בתהליך שיפוץ חדר אמבטיה. בשלב הזה צריך לוודא שבוצעה כבר הזמנה של המרצפות הנבחרות ושהכול מוכן לעבודתו של קבלן הריצוף. ריצוף חדר אמבטיה הוא אתגר לא פשוט שדורש רמה מקצועית גבוהה שכן חדר האמבטיה הוא חדר קטן יחסית שרוב שטח הרצפה שלו צריך להיות בשיפוע מסוים לעבר חור ניקוז. ככלל, הרעיון הוא שבכל מקרה בו מים יתפזרו ברחבי חדר האמבטיה, או במילים קצת יותר בוטות, בכל מקרה בו תהיה הצפה באמבטיה, ניקוז המים ידע למשוך את המים מכל רחבי חדר האמבטיה ולא רק מהסביבה המיידית שסביבו. כמו כן, שיפועי הרצפה צריכים להיות מספיק משופעים בכדי לאפשר למים לזרום אל עבר חורי הניקוז, אבל גם מספיק מיושרים בכדי לאפשר דריכה נוחה שבה לא מרגישים כלל בשיפוע.עלות שיפוץ דירה 80 מ

נושא השיפועים עשוי להיראות לכם מעט טריוויאלי, אבל אחרי שחדר האמבטיה שלכם יהיה מוכן ואחרי שתתחילו להשתמש בו, תבינו עד כמה חשוב נושא השיפועים, לבטח אם אחד מהם לא בוצע בצורה מיטבית ופתאום אתם מבינים שמים מצטברים לכם בין הרגליים כאשר אתם מתקלחים ולוקח להם זמן עד שהם מתנקזים אל תוך הביוב. מצב זה הוא תוצאה ישירה של שיפועים לא נכונים ולכן אתם רוצים להקפיד על כך כאשר מגיעים לשלב הריצוף.

חיפוי חרסינה

חיפוי חרסינה הוא מרכיב מפתח בחדר אמבטיה ונועד להסתיר כמה שיותר את שטח הקיר המכוסה בטיח וצבע שהם רגישים יותר ללחות הגבוהה המאפיינת את חדר האמבטיה. עם הזמן, הפך חיפוי החרסינה לאלמנט עיצובי מרכזי ובאמצעותו ניתן להתוות את כלל העיצוב של חדר האמבטיה. בבחירת חיפוי החרסינה עליכם לקחת בחשבון שיקולים שונים של אסתטיקה ועיצוב, אבל יש דבר אחד שאתם צריכים לזכור: חיפוי שחור או כהה הוא חיפוי שאינו נראה מלוכלך אבל רק חיפוי בהיר יכול להיראות נקי. המשמעות היא שאם חשובה לכם תחושת הניקיון בחדר האמבטיה שלכם, ולבטח אם חשובה לכם תחושת הפתיחות והאור, אתם רוצים בהחלט לבחור בחיפוי בהיר ולבן. חיפוי קרם או בז' עלול להעלות קונוטציות של לכלוך וחיפוי כהה או שחור עשוי לגרום להרגשה שישנו לכלוך שאנחנו פשוט לא רואים. אך ורק חיפוי לבן מאפשר לנו להרגיש שאנחנו נמצאים במקום נקי לחלוטין ולכן זהו הגוון שבו אתם רוצים לבחור לחיפוי חדר האמבטיה שלכם.טיפים לעיצוב ותכנון נכון ופרקטי של חדרי האמבטיה בשיפוץ הבית הכסף אותו אתם משקיעים בשיפוץ הבית עתיד לענות על הצרכים ועל הרצונות שלכם. כדי להגיע למצב בו אתם עורכים שיפוץ, שעונה על כל הציפיות שלכם, חשוב לבחור נכון הן אופן העיצוב, הן את חומרי הגלם והן את בעלי המקצוע שיערכו עבורכם את השיפוץ. השיפוץ של חדר האמבטיה חייב להיות פרקטי וזאת כדי שתפיקו את המרב מהחלל וכדי שיענה במאת האחוזים על הצרכים הפרטיים שלכם ושל בני משפחתכם. כך תערכו שיפוץ נכון של חדר האמבטיה עוד לפני שאתם מתחילים בשיפוץ חדר האמבטיה, נכון לתכנן את השיפוץ קדימה וזאת כדי למנוע טעויות בעתיד. על פי רוב תהליך השיפוץ יכלול מספר שלבים וביניהם: פירוק ופינוי הריצוץ והקירוי הקיים, הוצאת החול שמכסה את הצנרת בחלל, החלפת הצנרת הקיימת, שיקום ו/או החלפה של מערכת הביוב, שינוי ו/או הוספת נקודות חשמל, בחירת מיקום והתקנת האמבטיה, מילוי חול ים במקומות הנכונים, ריצוף הרצפה וחיפוי הקירות בקרמיקה, התקנת הכיור הברזים והאסלה צביעת הקיר בחדר האמבטיה כשלב אחרון. כשאתם ערוכים ומוכנים לקראת השיפוץ ויודעים בדיוק מה נכון לעשות שלב אחר שלב, אתם ערוכים גם לבחירת חומרי הגלם ובין היתר בחירת הקרמיקה, בחירת ברזי אמבטיה, בחירת האמבטיה וכיוצא בזאת. מהרגע בו כל חומרי הגלם יהיו ברשותכם, אתם יכולים לתכנן את עיצוב החלל ולהחליט היכן תמוקם המקלחת האמבטיה, הכיור וכיוצא בזאת. אם אתם עורכים שיפוץ מקיף, אתם לא צרכים להתחשב בנתונים קיימים לרבות מיקום הצנרת משום שאתם משנים את כלל המיקום לרבות הצנרת. כדי לבצע שיפוץ מושלם, יש להקפיד על ניצול אופטימאלי ומקסימאלי של החלל כך שיהיה לכם נוח להתנהל בחלל ובין היתר המקלחת, היציאה ממנה לחלל להתארגנות ועוד. חשוב למדוד את גודל החלל ולוודא שיש מספיק מקום לכל אלמנטים אותם אתם מבקשים לעצמכם בחלל אחרת תאלצו לוותר על מספר אלמנטים בהתאם לגודל החלל. חשוב להקפיד שהדלת כניסה יכולה להיפתח בקלות ובשלמות ועל האסלה להיות מרוחקת מספיק מאזור הכיור והמקלחון כך תהיה לכם נגישות מלאה. הקפידו לייצר 2 נקודות תאורה – אחת במרכז השני מעל המראה. את מתלה המגבות מקמו ליד המקלחת כך לא תלכו עד המתלה כשאתם מטפטפים בכל החלל. אזור הרחצה רצוי שיהיה רחב ככל האפשר על מנת למקסם את נוחות השהייה והמקלחת ( חשוב שהמקלחת לא תהיה פחות מ- 80 ס

אחרי שאמרנו את זה, אתם לחלוטין לא צריכים לבחור בחיפוי אריחי הקרמיקה המיושנים, וכיום ישנם מגוון חיפויים המבוססים על גוון לבן אך מגיעים עם עיצובים מעודנים בגווני אפור בהיר, באופן שמאפשר לכם להכניס קצת עניין עיצובי אל תוך חדר האמבטיה מבלי לפגוע בעקרון הניקיון והאור.

רובה

רובה הוא חומר שכל איש שיפוץ מכיר ותפקידו לאטום את החיבור בין אריחי רצפה וחיפוי בחדר האמבטיה ובכלל. אחרי שאנו מסיימים את ריצוף חדר האמבטיה ואת חיפוי הקירות שלו, מבוצעת מריחה של רובה על כל משטחי החיפוי והרצפה על מנת להחדיר רובה אל בין החריצים. הרובה מתקשה מהר והופכת לחומר איטום מעולה שמבטיח גם את החוזק המבני של האריחים במקומם וגם את האיטום של האריחים מפני חדירת מים. על אף תפקידה המאוד פונקציונלי של הרובה, גם את הרובה ניתן לנצל על מנת לתמוך בקו עיצובי מסוים. את הרובה שלכם תוכלו להזמין בגוונים שונים כשכיום הגוונים המרכזיים הם לבן, חום שחור או אדום. חום שחור ואדום הם גוונים שמתאימים יותר לחיפוי כהה ולבן הוא גוון שמתאים יותר לחיפוי בהיר, יחד עם זאת, במסגרת החלטות העיצוב שאתם מקבלים אתם יכולים להחליט גם על יצירת ניגודיות בין גוון החרסינה ובין גוון הרובה, באופן שיוצר אפקט עיצובי העומד בפני עצמו.

יחד עם זאת, אחרי שהמלצנו לכם כבר על חיפוי לבן לחלוטין, אפשר גם להמליץ על כך שגם הרובה תהיה לבנה לחלוטין, וגם כאן הסיבה היא שאנחנו רוצים להקפיד על כך שניתן ליצור תחושה של ניקיון מוחלט בחדר האמבטיה. יש משהו במראה של קווים שחורים וכהים בגוון לא ממש אחיד, שיכול לגרום לנו לתחושה של לכלוך או של הזנחה, ממש כמו המראה שמתקבל לאחר שלא ניקו חדר אמבטיה לאורך שנים, ואת זה אנחנו לא רוצים לראות בחדר האמבטיה שלנו.

בונים מחדש

בשלב הזה מציבים למעשה את האלמנטים המרכזיים של חדר האמבטיה במקומם. זהו השלב בו מתקינים את המקלחון שהוזמן או את אגן האמבטיה עליו הוחלט. ככלל, כיום נהוג לוותר על הרעיון של אגן אמבטיה, הן בגלל השטח הגדול שהוא תופס בחדר האמבטיה והן בגלל שהוא גורר בזבוז מים רב, אבל השיקול האם להתקין אגן אמבטיה או מקלחון הוא כמובן שלכם לחלוטין ואותו הייתם צריכים לעשות כמובן כבר בשלב התכנון. כעת גם מורכבים האסלה ומכל ההדחה כשכיום ההמלצה היא לבחור באסלה צפה המעוגנת אל הקיר ומאפשרת שטיפה נוחה של רצפת חדר האמבטיה, וכן מכל הדחה נסתר שמוטמן בתוך נישה ייעודית בקיר, הן משיקולי עיצוב והן משיקולים של ניצול המרחב.

איטום

חדר האמבטיה הוא חדר רטוב, למעשה החדר "הכי רטוב" בבית, ולכן ישנה חשיבות רבה לביצוע איטום אפקטיבי של כל חלקי חדר האמבטיה. שלב הרובה הוא כבר שלב איטום בפני עצמו, אך זהו לא האיטום היחיד שיש לבצע. במסגרת שלב האיטום של חדר אמבטיה. בשלב האיטום יש לאטום את החיבור בין כל חלקי המקלחון לקירות ובין המקלחון לרצפה. יש לבצע איטום בין הכיור בין הקיר מכל עבר. יש לבצע איטום של קו החיבור בין האסלה לקיר ואם מדובר באסלה שאינה צפה אז גם לרצפה. למעשה, מאחר ומדובר בחדר רטוב, האיטום צריך להיות מקיף וכולל

כלים סניטריים

זה הזמן להתקין את הברזים, מעמדי סבון, מעמדי מגבות וכל כלי סניטרי אחר שתרצו לשלב בחדר האמבטיה. הכלים הסניטריים עצמם צריכים להיות עשויים מתכת מצופה כרום או כלי נירוסטה ברמת איכות גבוהה. ייתכן שאתם יודעים וייתכן שלא, אבל ישנם סוגים רבים של נירוסטה ולא כולם בנויים לשמש לצורך ייצור פריטים דקורטיביים בחדרים בעלי רמת לחות גבוהה מאוד. על כן, אם אתם מוצאים כלים סניטריים שנראים מאוד יקרים אבל נמכרים במחירים מאוד זולים, ייתכן שהם עשויים נירוסטה באיכות נמוכה ובתוך חודשים ספורים אתם צפויים לגלות כבר סימני חלודה והתחמצנות על הכלים הסניטריים שלכם. הקפידו לקנות כלים סניטריים איכותיים ועמידים בפני לחות ועגנו אותם לקיר בצורה חזקה שתאפשר להם למלא את תפקידם בצורה אפקטיבית.

בשלב הזה מותקנים גם השקעים ומתגי החשמל. בהיבט זה חשוב להקפיד על כך שאתם מתקינים שקעים ומתגים המותאמים במיוחד לחדרים רטובים המאופיינים ברמת לחות גבוהה. השקעים עצמם צריכים להגיע עם כיסוי פלסטיק קפיצי שמבטיח שהשקע יהיה מבודד מהסביבה בכל עת שהוא אינו בשימוש וגם המתגים עצמם זוכים לרמת איטום גבוהה יותר ממתגים רגילים, וזאת על מנת להתאים אותם לסביבה הלחה האופיינית של חדר אמבטיה.

צבע

אנחנו מתקרבים כבר אל השלבים הסופיים של תהליך השיפוץ של חדר האמבטיה שלכם וכעת הגענו לשלב הצבע. הכללים לגבי צבע הקירות הם אותם כללים שאותם פירטנו לגבי גווני אריחי הקרמיקה או הריצוף. זכרו תמיד שלבן משדר ניקיון, קרם ובז' משדרים לכלוך וגוונים כהים משדרים חוסר ידיעה לגבי רמת הניקיון ולכן גם תחושה של לכלוך. אם הבנתם מכל זה שההמלצה היא לצבוע את חדר האמבטיה בלבן נקי, הבנתם נכון, אלא אם אתם מתכוונים לקחת את הצביעה לכיוון אחר לגמרי ולהשתמש בצבעים ירוק בהיר מאוד או אפרסק בהיר או כל גוון אחר שלבטח לא משדר לכלכוך אבל מכניס קצת רוח עיצובית צבעונית לחדר האמבטיה שלכם. גוונים אלה בהחלט יכולים לבוא בחשבון ובצבע הקיר, בניגוד לצבע הקרמיקה והריצוף, גוונים אלה בהחלט יכולים להתאים.

לעניין הצבע, חשוב להקפיד שנעשה שימוש בצבע המיועד לחדרים רטובים. המדובר בצבע שמכיל בתוכו רכיבים פולימריים שמעניקים לצבע רמת איטום עצמית שמובנית בתוכו. צבע זה יהיה בדרך כלל מבריק יותר מאשר הצבע ביתר חלקי הבית, אבל הוא יעניק הגנה מלאה לטיח ולקירות הבית וימנע הופעה של קילופים ונשירת טיח.

מסירה

זהו למעשה השלב האחרון של שיפוץ חדר אמבטיה, השלב בו מוסר לכם הקבלן את חדר האמבטיה החדש שלכם. בשלב הזה חשוב מאוד לעבור על כל פינה וכל חלק בחדר האמבטיה, לבחון את הכל בצורה ויזואלית ואפילו להעביר אצבע, לשפוך קצת מים ולבדוק את רמת האיטום ובסך הכל לוודא שאין ליקויים משמעותיים. במידה ואתם מזהים ליקויים כלשהם, חשוב להביא אותם לידיעת הקבלן ולדרוש את תיקונם.

מחיר שיפוץ

המחיר של שיפוץ חדר אמבטיה יכול להשתנות מאוד ממקרה למקרה בהתאם לשורה של פרמטרים כמו גודל חדר האמבטיה, רמת איכות הרכיבים והאלמנטים שאתם רוצים לשלב בו, היקף העבודה שיש לבצע על תשתית האינסטלציה הקיימת, היקף העבודה ההיקפית הנדרשת בשינויים מבניים של חדר האמבטיה עצמו (למשל, החלפת חלונות, הרחבת מפתח דלת וכדומה) ובסך הכל בהיקף העבודה ובעלות חומרי הגלם שמשתתפים בפרויקט. אלמנטים אלה יכולים להשפיע על המחיר במידה כל כך גדולה שאין טעם בכלל לציין אפילו טווח של מחירים. שיפוץ חדר אמבטיה שירוצף בשיש ויכלול את הדגמים היקרים ביותר של מוצרי קרמיקה וכלים סניטריים, יכול להגיע קרוב למאה אלף שקלים ויותר, ושיפוץ חדר אמבטיה שירוצף בגרניט פורצלן סטנדרטי עם חיפוי סטנדרטי ואסלה סטנדרטית יכול להסתכם בסכום של עשרת אלפים עד עשרים אלף שקלים.

ככלל, בכדי לקבל הצעת מחיר אותנטית ומשקפת, יהיה עליכם להזמין מספר אנשי מקצוע אל ביתכם, להציג בפניהם את חדר האמבטיה ולברר איתם את העלויות השונות שהם מעריכים לגבי שיפוץ חדר האמבטיה במסגרת שיפוץ סטנדרטי או שיפוץ מורחב. אנשי מקצוע אלה יודעים כיצד לבנות עבורכם הצעת מחיר וכיצד לסדר לכם את החשיבה סביב מגוון האפשרויות העומדות בפניכם בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. מן הסתם, כל עבודת שיפוץ חדר אמבטיה תלויה בראש ובראשונה בתקציב שעומד לרשותכם ולכן אין טעם להיכנס לאפשרויות שהן מעבר לתקציב או שנמוכות ממנו משמעותית.

שימו לב, ההמלצה היא לבצע תחילה את התכנון ורק לאחר מכן לפנות לגורם מקצועי שיספק לכם הצעה על ביצוע השיפוץ בפועל. בצורה זו תוכלו לקבל מספר הצעות ממספר גורמים שונים כשיש לכל ההצעות בסיס אחד משותף שאותו אתם הגדרתם על פי תכנית השיפוץ שלכם. במקרה כזה, אתם גם יודעים בדיוק מה אתם רוצים וצריכים וגם לאיש המקצוע קל יותר להעריך את העבודה והמאמץ הנדרש ולכן הוא ייטה לנקוב במחיר האמיתי ולא במחיר גבוה יותר שאמור לספק לו הגנה מהלא נודע. מה שלא יהיה, בצעו השוואת מחירים, בדקו כמה אפשרויות ונסו להבין מה מקור הפערים בין ההצעות שאתם מקבלים לפני שאתם בוחרים באיש המקצוע שיבצע עבורכם את השיפוץ.

אפשר בהחלט להשלים מהלך שיפוץ חדר אמבטיה בזול הרבה יותר ממה שתכננתם, רק חשוב להבין מה הופך את השיפוץ לזול. אם זה אומר שהעבודה היא בינונית, שחומרי הגלם הם בינוניים ובתוך מספר חודשים יתחילו להופיע כתמי חלודה על המקלחון וקילופי ציפוי באסלה ובכיור, אז לא רק שלא הצלחתם לבצע שיפוץ חדר אמבטיה בזול, אלא שיצאתם ביוקר רב. זול זה לא תמיד באמת משתלם וכשהמחיר הוא זול במיוחד ביחס לשוק, כדאי להבין ברמה גבוהה של בטחון מדוע זה כל כך זול והאם זה מוצדק.

שיפוץ כולל צנרת או שאין צורך?

ובכן, הכלל הגורף הוא שאם אתם משפצים את חדר האמבטיה שלכם ואם אתם כבר מרימים את כל המרצפות, חושפים את כל הקירות והורסים את כל הקיים לפני בנייה מחדש, כדאי מאוד לבדוק את מצב הצנרת ולהחליף כל מקטע צנרת שנראה חשוד בשחיקה גבוהה. צנרת אינסטלציה היא צנרת שאמורה להחזיק מעמד במקומה למשך עשרות רבות של שנים ולכן אין שום צורך לחפור בחלל התת רצפתי בכדי להגיע לכל חלקי הצנרת ולהחליף את כולם אם אין לכך סיבה טובה. יחד עם זאת, אם אתם מזהים מיקום מסויים שיש בו נזילה או רמת לחות גבוהה מן הרגיל, ייתכן שמשהו בצינור שם אינו תקין, וזה בדיוק הזמן לבצע את התיקונים הנדרשים ועל פי הצורך גם לבצע החלפה של צנרת פגומה. מה שבטוח הוא שאתם לא רוצים לגלות שהצינור החשוד שבסוף החלטתם לא להחליף, התפוצץ לכם אחרי שהכל הסתיים וכעת אתם צריכים שוב להרים את כל המרצפות, חודשים ספורים אחרי ששיפצתם את חדר האמבטיה כולו.

טיפים כלליים לשיפוץ חדר אמבטיה

לבסוף, אי אפשר בלי כמה טיפים שיכולים להתברר כמאוד חשובים בהמשך הדרך, ונשמח להעמיד אותם לרשותכם כבר כעת:

שמרו על חדר האמבטיה שלכם לבן – לבן הוא צבע של ניקיון וכשהלבן נקי אז ההרגשה נקיה. גוונים כהים יכולים להסתיר לכלוך וזאת בדיוק ההרגשה שחדרי אמבטיה כהים גורמים לנו להרגיש – שהם מלוכלכים ואנחנו פשוט לא רואים את זה.

בחרו אסלה עם הדחה אפקטיבית – הדחה של אסלות הפכה בשנים האחרונות לאישיו מרכזי בתהליכי שיפוץ חדר אמבטיה וחדרי שירותים פשוט מאוד מכיוון שדגמים רבים של אסלות שמים יותר תשומת לב על תצורת האסלה מאשר על היעילות שלה. שימו לב שאתם בוחרים אסלה שההדחה של המים בה מבוצעת בצורה מהירה ואפקטיבית ושלא צריך "להוריד את המים" שלוש פעמים כדי להשלים את מהלך ההדחה.

בחרו ברז גמיש לכיור האמבטיה – ברז גמיש הוא פטנט חדש שיכול להקל עליכם מאוד בשלל עבודות המבוצעות בחדר האמבטיה, בין אם זה כביסה ביד, בין אם זה ניקוי הכיור וסביבתו ובין אם זה מילוי דלי לשטיפת רצפה.

העדיפו תמיד פונקציונליות על פני עיצוב – עיצוב ופונקציונליות יכולים ללכת יד ביד ברובם המכריע של המקרים. יחד עם זאת, אם אתם נתקלים במצב בו עליכם לבחור או בעיצוב או בפונקציונליות, תמיד העדיפו את הפונקציונליות וודאו שהשימוש בחדר האמבטיה יהיה נוח ויעיל בכל העבודות והמשימות השונות שאתם עשויים לבצע בו.

הגדילו תאורה טבעית – אין אווירה טובה יותר בחדר אמבטיה מאשר אווירה של אור גדול וטבעי שחודר פנימה ומכה בחיפוי הלבן. הגדילו את החלון כמה שאפשר למטה, למעלה ולצדדים.

מתחילים בקונספט שיפוץ אמבטיה

לפני הכל, צריך להתחיל בקונספט. הקונספט הוא הקו הכללי של העיצוב אותו תרצו לראות באמבטיה שלכם. לצורך העניין, דמיינו חדר אמבטיה בבית כפרי המעוצב בעץ מלא וגס, ולעומתו דמיינו חדר אמבטיה בבית יוקרתי עם קווי עיצוב מודרניים ומיושרים. המדובר בשני עיצובים שונים לחלוטין, שגם יוצרים אווירה שונה לחלוטין. על כן, לפני שאתם מתחילים לשבור את הקירות, חשוב שתחליטו מה הקונספט המועדף עליכם, באיזה חדר אמבטיה הייתם רוצים לרחוץ מדי יום, ומהי התחושה שאתם מצפים כי חדר האמבטיה יעניק לכם.

את השלב הזה מוטב לבצע מול מגזינים, קטלוגים ותמונות של עיצובי חדרי אמבטיה, להגדיר את הקווים המנחים הנבחרים, ולציין גם את הקווים האדומים מבחינתכם. צבעים, מרקמים, אלמנטים ספציפיים, חומרי גלם – כל אלה צריכים להופיע בתיאור הקונספט, גם אם לא בצורה מפורטת.

ממשיכים עם העיצוב והתכנון האדריכלי

כעת, תוכלו להתחיל עם עיצוב חדר האמבטיה החדש שלכם, ואת השלב הזה אתם רוצים לעבור בליווי איש מקצוע מתחום עיצוב הפנים. בחרו לעצמכם מעצב פנים שאתם מצליחים ליצור איתו כימיה, שאתם יכולים לרקוד איתו טנגו, לדחוף אותו צעד אחד קדימה, אבל גם לדעת לקחת שני צעדים אחורה. זה הזמן לשתף פעולה, להביא מעצמכם מחד ולקבל את המשוב שלו מאידך.

בשלב העיצוב, אתם למעשה בונים את חדר האמבטיה שלכם על גבי תוכנת מחשב. אתם מחליטים על הצבעים, על האלמנטים השונים שיוצבו בחדר האמבטיה (כיורים, אגן אמבטיה, ברזים, תאורה, חלונות, דלתות, ארונות מגבות, ריצוף, חיפוי קירות וכן הלאה. בתום השלב הזה, אמורה להתקבל מולכם תמונה שאתם מרגישים שלמים איתה במאה אחוז. תחושת השלמות צריכה להגיע עמוק מתוך עצמכם, ואם זאת לא התחושה שלכם, המשיכו להכניס את השינויים הנדרשים סביב מה שמפריע לכם, עד שתגיעו לתחושת השלמות הנדרשת.

בשלב הזה אתם רוצים לסיים גם את התכנון האדריכלי, שהוא למעשה התכנון של העיצוב שגיבשתם בהיבט הביצועי של משימת הבנייה. בתכנון זה צריכים להיכלל כל מרכיבי העיצוב שהגדרתם, ובנוסף גם אלמנטים כמו תשתיות מים וחשמל, שיפועי רצפה, שילוב גבס ופריטת העיצוב למידות מדויקות שאיתן יוכל לעבוד איש השיפוץ. בסופו של דבר, אמורה להיות בידיכם תכנית אדריכלית חתומה ומאושרת על ידי מהנדס או הנדסאי בניין, ואשר איתה יכול איש השיפוץ לצאת לדרך.

בחירת איש שיפוץ

כעת, עליכם להניע את התהליך של שיפוץ האמבטיה אל שלב הביצוע, ולבחור קבלן שיפוצים שיבצע עבורכם את העבודה. בשלב הזה, אמורה להיות לכם כבר מערכת יחסים מבוססת עם מעצב הפנים ו/או האדריכל שאיתו אתם עובדים, ואם יש לכם מספיק אמון בהם, אתם בהחלט יכולים להיעזר בהם גם לצורך גיוס איש השיפוץ. במידה ואינכם מרוצים מהאפשרויות שהם מציבים בפניכם או שאתם רוצים לבחור את איש השיפוץ בעצמכם, כדאי להתחיל בחיפוש המלצות וחוות דעת מקצועיות, ולהשלים עם שיחה אישית בה אתם יכולים להתרשם מהרמה המקצועית והאישית של איש השיפוץ.

לאחר שתשלימו גם את השלב של השוואת מחירים, ובהיבט הזה חשוב להדגיש שאתם לא רוצים לבחור דווקא את ההצעה הזולה ביותר אלא את זאת שמציעה לכם את האיזון הטוב ביותר בין מחיר ובין איכות ומקצועיות, יהיה עליכם לגבש הסכם עבודה. בהסכם זה ציינו את כל ההתחייבויות שאתם מעוניינים שאיש השיפוץ ייתן לכם, ובכלל זה לוחות זמנים, אבני דרך, עמידה בסטנדרטים של ביצוע, עבודה על פי החוק וההיתרים, וכן הכפיפו את סיום העבודה לאישור של מהנדס לאחר בדיקת בדק בית לחדר האמבטיה. כמו כן, שלבו מודל של תשלום מדורג לפני אבני דרך, כך שאת התשלום האחרון בפרויקט יקבל איש השיפוץ רק לאחר שהכל אושר והכל נסגר מבחינתכם.

מתחילים לעבוד, רצוי בליווי מפקח בניה

כעת מתחיל הפרויקט ואפשר להתחיל לשבור קירות ולהרים מרצפות. בשלב הזה אין לכם הרבה מה לעשות, אבל כן חשוב שתהיו מעורבים בנעשה בשטח, ותוודאו כי הכל מתבצע על פי התכנית ועל פי הסטנדרטים שהגדרתם. כדי להבטיח זאת, אתם רוצים לגייס לצידכם מפקח בניה שילווה את הפרויקט ויגיע לשטח מעת לעת כדי לבדוק שהדברים אכן מתנהלים כפי שראוי.

פרויקט שיפוץ אמבטיה אינו דורש פיקוח צמוד ומורכב, והמפקח שתבחרו ידע מהם צמתי העבודה החשובים בהם עליו להיות נוכח במקום כדי להבטיח פיקוח מקצועי ובמידה הראויה. שימו לב שמפקח הבניה שאתם בוחרים, חייב להיות "העובד" שלכם ולא של אף גורם אחר בפרויקט. מפקח הבניה למעשה אמור לוודא שהאינטרסים שלכם מקבלים מענה מלא בפרויקט, ולכן חשוב שהוא יהיה "בצד" שלכם ויפעל למען האינטרסים שלכם, ושלכם בלבד.

סיום השיפוץ

שיפוץ חדר אמבטיה

לאחר שהשלב הביצוע מסתיים, והאמבטיה החדשה שלכם כבר עומדת על תילה, חשוב שתוודאו כי כל העבודות בוצעו על פי הנדרש ושכולן עומדות בסטנדרטים שקבעתם. לשם כך, אתם רוצים להזמין בדיקת בדק בית לשיפוץ אמבטיה, ואת השירות הזה תוכלו לקבל ממהנדס בניין המספק את השירות או מחברת הנדסה המספקת שירות בדק בית. שימו לב, שאתם לא נותנים את המשימה למפקח הבניה ששכרתם, במידה ושכרתם, שכן למפקח הבניה יהיה אינטרס להציג בפניכם תמונה בה הכל תקין, והוא עשה את עבודתו נאמנה לאורך הפרויקט, גם אם לא הכל תקין.

בדיקת בדק בית לאחר סיום עבודות שיפוץ דירה היא בדיקה מקצועית המקובלת על אנשי המקצוע בענף הבניה, והדו"ח המסכם של הבדיקה יכול לשמש אתכם גם כראיה משפטית בבית משפט, במידה והעניין יגיע למאבק משפטי. בבדיקת בדק הבית, תיערך בחינה לכל ההיבטים של הפרויקט, ובכלל זה בדיקת האסתטיקה של העבודה, בדיקת העקרונות ההנדסיים והבטיחות וכל ליקוי בניה אחר שעשוי להתגלות בבדיקה הנדסית.

בהנחה שכאמור שילבתם את נושא בדיקת בדק הבית בהסכם העבודה שלכם, תוכלו להציג לאיש השיפוץ את הליקויים שנמצאו בבדיקה ולדרוש את תיקונם כתנאי לקבלת התשלום האחרון. לא כל ליקוי דורש טיפול, אבל ישנם מקרים בהם קיימים ליקויים קריטיים שאתם בהחלט לא רוצים לוותר על תיקונם כנדרש.

במדריך שפירטנו לעיל, קיבלתם למעשה הנחיה כיצד לבנות תכנית עבודה לשיפוץ האמבטיה שלכם, ותכנית עבודה זו תבטיח לכם שביעות רצון מלאה מהשיפוץ. לא בכל פרויקט חייב מפקח בניה ולא בכל פרויקט חייב לערב אדריכל. ההחלטה היא שלכם והיא לבטח תלויה גם בשיקולים תקציביים, אבל אם אתם רוצים להבטיח עבודה מסודרת שתבטיח לכם את התוצאה הטובה ביותר האפשרית, התנהלות שלכם על פי המדריך שפירטנו לעיל היא בדיוק ההתנהלות הנדרשת מצידכם, גם אם היא תדרוש מכם תוספת של כמה אחוזים על התקציב המקורי שהגדרתם לעצמכם.

 

שיפוץ חדר אמבטיה עושים באהבה

מלכת שיפוץ של מקום מגורים חייבת להעשות באהבה. חדר אמבטיה טוב שישדר אנטימיות, רוגע, התחדשות ורעננות. אנו בחברת אבן חושן נדע לבצע זאת עבורך באהבה. כל שעליך לעשות הוא להשאיר כאן את פרטיך ונציגינו יחזרו אליך.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!